Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:56:03 GMT

زمان آغاز فصل صید میگو هفته آینده مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۸۲۴۴

زمان آغاز فصل صید میگو هفته آینده مشخص می‌شود

ایسنا/بوشهر هفته آینده پس از اجرای مرحله دوم گشت تحقیقاتی، زمان دقیق آغاز فصل صید میگو مشخص می‌شود.

دریابست طرحی‌ست که بر اساس آن و در طول اجرایش، به مدت بیست روز هیچ صیادی حق ماهی‌گیری در آب‌های منطقه را ندارد و هرگونه فعالیت صیدی ممنوع است.  

این طرح سالها در استان بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی انجام می‌شد اما از  پارسال تاکنون این طرح با مخالفت صیادان لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم دریابست لغو شد

نهم تیر در نشست اعضای کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر که با حضور مدیرکل شیلات و برخی از مدیران این اداره، معاون پژوهشی پژوهشکده میگوی کشور و نمایندگان جامعه صیادی تشکیل شد، با اجرای طرح دریابست قبل از فصل صید میگو موافقت نشد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر پس از برگزاری نشست این کمیته اظهار کرد: اجرای سومین دریابست در آب‌های محدوده استان بوشهر که به پیشنهاد شیلات در دستور کار بود، به دلیل نگرانی جامعه صیادی از جبران نشدن کاهش درآمد صیادان، مشکلات بیمه آنان و عدم یکپارچه اجرای طرح در سراسر خلیج فارس به تصویب نرسید.

بهزاد حیدری اجرای دریابست را در کنار اجرای طرح های غنی سازی منابع آبزیان راهی جهت حفظ تعادل برداشت و حجم ذخیره اعلام کرد و تصریح کرد: علیرغم اجرای بلند مدت این طرح در سراسر کشورهای حاشیه خلیج فارس، در محدوده آبهای استان بوشهر به دلایل مشکلات ناشی از جبران نشدن هزینه‌های وارده بر معیشت صیادان حتی در کوتاه مدت با مشکل مواجه است که امیدواریم با بررسی همه جوانب آن به مرحله اجرا درآید.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت صید ترال پیشنهادی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، صید میگو با قایق و لنج را شامل نمی‌شود، بیان کرد: گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو که به منظور تعیین زمان آزادسازی صید این آبزی انجام می‌شود.

کمیته مدیریت صید کمیته‌ای مشورتی است که به گفت‌وگوی تشکل‌های غیر دولتی و نمایندگان بخش دولتی در حوزه شیلات اختصاص دارد و به موجب قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی، مصوبات آن قابل اجراست.

سال‌ها طرح دریا بست در آب‌های استان بوشهر، در اوج فصل تخم ریزی آبزیان تجاری و برای پایداری این ذخایر در اسفند و همچنین قبل از فصل صید میگو، برای جلوگیری از صید غیر مجاز بود.

اجرای مرحله اول گشت‌های تحقیقاتی

بخش ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور، امسال نیز به منظور تعیین زمان آزاد سازی صید میگو، از ۱۵ تیر گشت‌های تحقیقاتی خود را آغاز کرد.

معاون پژوهشی پژوهشکده میگوی کشور در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد:  اولین گشت پایش تعیین زمان گشایش و آزادسازی دوره صید میگوی ببری سبز در آب های استان بوشهر، از روز سه شنبه ۱۵ تیر آغاز و ۱۷ تیر به پایان رسید.

خسرو آیین جمشید ادامه داد: در این گشت تحقیقاتی، ایستگاه‌های روبه‌روی شهرستان بوشهر در شمال تا ایستگاه های بندر دیر در جنوب استان را پوشش‌ داد.

وی ادامه داد:  این بررسی‌ها با ابزار تور ترال میگو به وسیله شناور لنج تحقیقاتی، در سه لایه عمقی، ۵ تا ۱۰، ۱۰ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۳۰ متر انجام شد.

معاون پژوهشی پژوهشکده میگوی کشور تصریح کرد: تعداد ایستگاه‌های مورد بررسی در راستای اجرای اهداف این پروژه، ۳۰ ایستگاه در اعماق مختلف آب های استان بوشهر تعیین شده است. برای رسیدن به اهداف مورد نظر در امر گشایش دوره صید، چند گشت تحقیقاتی انجام می‌شود.

آیین جمشید خاطرنشان کرد: مرحله دوم گشت تحقیقاتی برای مشخصی شدن زمان دقیق آغاز صید میگو هفته آینده اجرا می‌شود.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اجرای طرح دریابست خلیج فارس خليج فارس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی خلیج فارس بوشهر استان بوشهر صید میگو پژوهشکده میگوی کشور استان بوشهر فصل صید میگو پژوهشکده میگو گشت تحقیقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود