Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا خادم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره کاهش بودجه ورزش در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این یک مصیبت است که نمی‌توان چنین چیزی را تصور کرد. زمانی که من در معاونت پارلمانی وزارت ورزش بودم بعد از چند سال رایزنی با نمایندگان مجلس، در نهایت بودجه ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده را گرفتیم و نمایندگان مجلس کمک کردند این موضوع در قانون برنامه گنجانده شود، عوارض سیگار و نوشابه های گازدار هم همینطور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سابق وزیر ورزش خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد داده بودیم این موضوع به صورت دائمی در قانون تصویب شود. این پیشنهاد رای آورد و به صحن رفت اما بعد من نبودم که بخواهم دفاع کنم. لازم بود در صحن نمایندگان مجلس توجیه می‌شدند تا این قانون رای بیاورد اما نه تنها این پیشنهاد قانون نشد بلکه قرار نیست سال بعد در بودجه وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد .

خادم با اشاره به کاهش ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه ورزش عنوان کرد: بودجه ورزش در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان است که مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد آن برای سال بعد کاهش خواهد یافت. وزارت ورزش می تواند لایحه دو فوریتی را به مجلس ارسال کرده و درخواست اصلاح دهد در غیر این صورت هر شخصی که در وزارت ورزش باشد با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد.

وی یادآور شد: سهم ۲۷ صدم درصد در بودجه امسال ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و عوارض سیگار و نوشابه در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ هزار میلیارد تومان سهم دارند، این مبلغ از بودجه سال آینده حذف شده است. خواهش من این است مسئولان وزارت ورزش تلاش کنند لایحه دو فوریتی به مجلس برود، در غیر اینصورت خسران بزرگی برای ورزش است.

کشتی گیر سابق کشورمان با اشاره به اینکه اگر لایحه به مجلس برود نمایندگان کمک خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه احتمال جابجایی در دولت هست انصاف نیست وزیر جدید ورزش با معضل جدید روبرو شود. چند سال پیش نمایندگان مجلس ۲۷ صدم درصد را تصویب کردند، حتماً به اصلاح آن کمک خواهند کرد. من در این خصوص نامه‌ای را به آقای قالیباف رئیس مجلس و نمایندگان نوشتم. به نظرم بهترین فردی که می‌توانست در این خصوص کمک کند رئیس مجلس است.

وی افزود: من شنیدم آقای رئیسی کار ساماندهی دولت جدید را آغاز کرده و در حال رایزنی است. امیدوارم او این مطلب را به عنوان یکی از اولویت‌هایش قرار و دستور دهد موضوع به صورت جدی پیگیری شود، در غیر این صورت ما شاهد یک چالش سنگین در حوزه ورزش و جوانان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: نمایندگان مجلس وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت _ با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است مخالفت کردند.

در حال تکمیل است…

کد خبر 749017

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟