Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:27:43 GMT

96 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۸۳۷۲

96 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:خرید گندم از دهه سوم خرداد ماه از شهرستان کامیاران آغاز شده و تا کنون 96 هزار و 942 تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

وی میزان گندم ثبت شده  در سامانه سیفا را 87 هزار و 802 تن عنوان کرد و گفت: این میزان گندم از 9 هزار و 715 کشاورز در قالب 20 هزار و 197 محموله خرید تضمینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت 176 میلیارد تومان بهاء گندم به کشاورزان

وی ارزش گندم خریداری شده را 446 میلیارد و 694 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون  176 میلیارد 945 میلیون تومان از این میزان به حساب کشاورزان واریز شده است. 

به گفته وی، میزان خرید گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 57 هزار و 422 تن  برابر با 34.6 درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: آهنگ خرید روزانه واقعی 8 هزار و 949 تن و میزان چک لیست  ارسالی  به  بانک  کشاورزی 69 هزار و 782 تن است.

سپری به میزان خرید گندم به تفکیک شهرستان‌های استان نیز گریزی زد و گفت: 35 هزار و 239 تن گندم در سقز، 21 هزار و 27 تن در کامیاران، 12 هزار و 194 تن در  بیجار،269 تن در سنندج، 18 هزار و 843 تن در قروه، 7 هزار و 585 تن گندم در دهگلان و 884 تن گندم در دیواندره، 89 تن در بانه و 551 تن در سروآباد خرید تضمینی شده است.

  انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم کردستان کشاورزی خرید تضمینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان فرید سپری خرید تضمینی تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران