Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دشتگلی مدیر پردیس تئاتر شهرزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام خبر از سرگیری فعالیت‌های این تماشاخانه از روز یکشنبه ۲۰ تیرماه با وجود شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: مجموعه پردیس تئاتر شهرزاد به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم را جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای گروه‌های نمایشی، مخاطبان و پرسنل مجموعه را دارد، تصمیم به بازگشایی سالن گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شرایط قرمز کرونایی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند و ما هم یک هفته صبر کردیم و دیدیم واکنشی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگرفت و ظاهراً منفعل هستند زیرا واکنشی نسبت به فعالیت سینماها، پاساژها و دیگر مراکز نشان نمی‌دهند از طرفی هم یک دوگانگی از سمت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی رخ داده است و ابلاغیه‌ای رسمی در این زمینه اعلام نمی‌شود!

مدیر پردیس تئاتر شهرزاد یادآور شد: تلاش کردیم تا با وزارت ارشاد صحبت کنیم که پاسخگو نبودند، البته آقای قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود که به دلیل شرایط قرمز کرونایی تماشاخانه‌ها اجازه فعالیت ندارند، این مسئله به دلیل حفظ جان و سلامتی اهالی تئاتر بوده و ما هم تلاش می‌کنیم تا بعد از بازگشایی تماشاخانه شهرزاد در روز یکشنبه با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از این مهم حفاظت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستور صریحی برای توقف فعالیت تماشاخانه‌ها به آنها ابلاغ نشده است، بیان کرد: ما و چند تماشاخانه دیگر در شرایطی که اقبال نسبت به ادامه فعالیت از طرف اهالی تئاتر و گروه‌های نمایشی برای بازگشایی سالن‌های نمایش وجود داشت، تصمیم به انجام این کار گرفتیم تا بتوانیم با حفظ پروتکل‌های لازم و حفظ جان اهالی تئاتر این مهم را انجام دهیم.

دشت گلی درباره هماهنگی با اداره کل هنرهای نمایشی برای بازگشایی تماشاخانه‌ها باتوجه به اینکه از طرف این اداره کل اعلام شده که تئاتر تا اطلاع ثانوی تعطیل است، توضیح داد: اداره کل هنرهای نمایشی به ما اعلام کرد که گروه‌های نمایشی در شرایط قرمز کرونایی امکان فعالیت ندارند ولی به‌هرحال در وزارت ارشاد یک معاون هنری هم وجود دارد که ما واکنشی از وی ندیدیم، در حالی‌که سازمان سینمایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و سینماها باز هستند. به همین دلیل با هماهنگی انجام شده با تماشاخانه‌های بخش خصوصی تصمیم به انجام این کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم با وجود اجبار ما به تعطیلی، تماشاخانه‌هایی مثل تالار مولوی و تماشاخانه ایرانشهر فعالیت دارند. به نظر باید فکری اساسی در این رابطه انجام می‌شد تا کار به جایی نرسد که ما ناچار به عمل برخلاف قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم ولی به باتوجه به شرایط به وجود آمده و عدم حمایت وزارت ارشاد از تماشاخانه‌های خصوصی و گروه‌ها تصمیم به ادامه فعالیت گرفتیم.

این کارگردان و نویسنده تئاتر در رابطه با نظر انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران درباره این اقدام گفت: خواست و نظر انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی هم بازگشایی سالن‌ها بوده و آقای چگینی هم به‌عنوان رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران مکاتبه‌ای با اداره کل هنرهای نمایشی داشته و این موضوع را اعلام کرده است و درخواستی هم مبنی‌بر اینکه شرایطی ایجاد شود تا تئاتر هم مانند سینما به فعالیت خود ادامه دهد داشتند. به نظر می‌رسد که حداقل می‌شد تا به‌جای ۵۰ درصد با ۳۰ درصد ظرفیت به فعالیت ادامه داد تا از ضرر گروه‌های نمایشی جلوگیری شود.

مدیر تماشاخانه شهرزاد ادامه داد: ما مایل به بی‌قانونی نیستیم ولی هیچ واکنشی به بازگشایی تماشاخانه در این شرایط انجام نشده و تذکری هم دریافت نکردیم و به نظر تماشاخانه‌های خصوصی در حال حاضر رها شده، هستند.

وی افزود: تعطیلی تئاتر در شرایط قرمز مشخص است ولی باید تمهیدی برای آن اندیشید که به نظر این کار انجام نشده است چراکه بازبینی نمایش‌ها هم در این شرایط تعطیل و حتی تمرین گروه‌های نمایشی هم متوقف شده است.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در این چند روز تعدادی از هنرمندان برجسته کشور نسبت به تصمیم اداره کل هنرهای نمایشی واکنش نشان دادند، کاش این سخنان و واکنش‌ها زودتر انجام می‌شد و خود این دوستان در این دوران سخت تئاتر فعالیت می‌کردند و هنر نمایش را تنها نمی‌گذاشتند.

کد خبر 5255201 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تماشاخانه شهرزاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدودیت های کرونایی فیلم کوتاه جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران حضور هنر ایران در جهان برنامه تلویزیونی جشنواره فیلم کن فیلم سینمایی موسیقی ایرانی تئاتر ایران موسیقی تلفیقی سریال ایرانی شبکه یک سیما موسیقی نواحی کارگردان تئاتر سینمای مستند اداره کل هنرهای نمایشی تماشاخانه های خصوصی شرایط قرمز کرونایی گروه های نمایشی تماشاخانه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • مربی نفت آبادان: یک روز هم استراحت نکردیم
  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود