Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:19:08 GMT

پرداخت تسهیلات احیای باغ‌های بوشهر از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۸۵۴۷

پرداخت تسهیلات احیای باغ‌های بوشهر از سرگرفته شد

به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز یکشنبه در نشست با اعضای انجمن خرمای استان بوشهر افزود: این تسهیلات از محل ماده ۵۲ صندوق توسعه ملی برای اصلاح و احیای باغ‌های نخیلات و مرکبات ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: براین اساس از این پس علاوه بر تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری از محل اعتبارات سال ۹۹؛ تسهیلات احیا و اصلاح نخیلات و مرکبات با سود یک رقمی در اختیار  نخل‌داران این استان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهری اضافه کرد: این شروع خوبی است و امیدواریم با توجه به ردیف ایجاد شده در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و پی‌گیری وزارت جهاد کشاورزی این ردیف اعتباری ادامه دار باشد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود مبلغ این تسهیلات بزودی ابلاغ و مشخص شود و ساز و کار لازم فراهم و به باغداران ابلاغ شود.

بیمه نخیلات در استان بوشهر ۲۳ برابر افزایش یافت 

منوچهری با اشاره به اهمیت بیمه نخیلات گفت: در گذشته بیشترین بیمه نخیلات در استان بوشهر یکهزار هکتار اعلام می‌شد اما با روان سازی و تسهیلات ارائه شده امروز از سطح ۳۴هزار هکتار نخیلات این استان ۲۴هزار هکتار بیمه هستند و این بیانگر اعتماد باغداران به صندوق بیمه است.

وی ادامه داد: در این مدت صندوق بیمه نیز با وجود مشکلات موجود اما به خوبی به تعهدات خود در این بخش عمل کرده است.

منوچهری یادآور شد: عوامل خطرآفرین که دغدغه مسئولان و باغداران بود از جمله آتش سوزی نخیلات مشمول بیمه قرار گرفت و بیمه کردن درخت نخل نیز که سال‌ها آرزو بود امروز با تلاش صورت گرفته محقق شد.

وی تاکید کرد: جلسه‌های کمیته فنی بیمه باید همچنان برای پی‌گیری کارها ادامه دار باشد.

طرح نخلستان در ۱۵ هزار هکتار از نخیلات استان بوشهر در دست اجرا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در کنار میگو و محصولات خارج از فصل، خرما به عنوان یکی از ظرفیت‌های این استان به شمار می‌رود که سهم بالایی در اقتصاد و معیشت کشاورزان و اشتغال منطقه و نقشس مهم در اقتصاد ملی و بین المللی دارد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط برای ارتقای کمی و کیفی محصول خرمای استان بوشهر طرح تحول کشاورزی با عنوان طرح نخلستان با مشارکت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو تعریف و در زمان حاضر در سطح ۱۵هزار هکتار از باغ های این استان در حال اجراست.

منوچهری اضافه کرد: منابع مالی پیش بینی شده برای اجرای طرح نخلستان در سال ۹۴، یکهزار و ۶۱۲ میلیارد تومان بود، این درحالی است که با توجه به تورم پیش آمده برای تکمیل این پروژه امروز به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: مطالعات طرح نخلستان در منطقه آبخش، کلل، سعدآباد و دشت شبانکاره به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و تلاش می‌شود بخشی مهم از این طرح در بخش سعدآباد تا پایان دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

منوچهری تحریم‌های ظالمانه و شرایط خاص و سخت اقتصادی دولت را از جمله عوامل کُند بودن روند اجرای طرح تحول نخلستان در استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: طرح تحول نخلستان تنها منجر به تغییر شیوه آبیاری نخیلات منطقه دشتستان نمی‌شود بلکه با اجرای این طرح زمینه افزایش مکانیزاسیون، اصلاح زیرساخت‌ها و احیای نخیلات و بسیاری موارد دیگر نیز انجام می‌شود.

منوچهری با اشاره به احداث جاده بین مزارع در قالب طرح نخلستان ادامه داد: امروز به دلیل غرقابی بودن آبیاری نخیلات در استان بوشهر امکان استفاده دستگاه‌ها و ابزارآلات مکانیزاسیون در باغ‌ها وجود ندارد و به دلیل ارتفاع نخیلات امکان سمپاشی خوب و مناسب تاج نخل با پهپاد وجود ندارد.

اجرای طرح تحول کشاورزی در اهرم تنگستان ضروری است

وی یادآور شد: در زمان حاضر کار مطالعات تغییر شیوه آبیاری نخیلات اهرم با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سد خائیز در آستانه بهره برداری است و  انتظار می‌رود با بهره برداری از این سدشبکه آبیاری سه هزار هکتاری اهرم را طراحی و اجرا کرد.

منوچهری اضافه کرد: باتوجه به کاهش کیفیت و شور شدن آب‌های زیرزمینی و کاهش کمی و کیفی آب‌های سطحی اجرای طرح تحول در منطقه اهرم از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر ضروری است.

بیش از ۶۵ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در هشت سال گذشته در استان بوشهر ایجاد شد

 وی برضرورت ساماندهی چاه‌های غیر مجاز کشاورزی و مجوز دار کردن برخی سردخانه‌های خرما که بدون مجوز اقدام به فعالیت کرده اند، تاکید کرد.

منوچهری گفت: در هشت سال گذشته بیش از ۶۵ هزارو ۵۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای در استان بوشهر ایجاد شده است که باید تلاش شود آن بخش از سردخانه‌هایی که مجوز دار نیستند مجوز دار و ساماندهی شوند.

وی یادآور شد: نشان جغرافیایی خرمای کبکاب از آن استان بوشهر است و براین اساس جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده و باید به عنوان رقم شاخص استان بر ارتقای کیفیت آن برنامه ریزی کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بوشهر نخل نخلستان آبیاری پرداخت تسهیلات خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بوشهر نخل وزارت جهاد کشاورزی بوشهر نخل نخلستان آبیاری پرداخت تسهیلات خرما استان بوشهر جهاد کشاورزی طرح نخلستان هزار هکتار یادآور شد اجرای طرح طرح تحول باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد

علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران، درخصوص عملکرد بانک ملی ایران گفت: به‌لحاظ اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ابعاد کوچک و بزرگ تسهیلاتی را از بانک‌ها مطالبه می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه بهتر است بانک‌ها با بنگاهداری، رقیب بخش خصوصی نباشند، افزود: در رأس همه رهبر معظم انقلاب فرمودند بانک‌ها از بنگاهداری خارج شوند که بانک ملی ایران در سال 1402 با 36 همت خروج از بنگاهداری پیشگام شد و کارها را واگذار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. 

 نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانک ملی در سال 1403 هم در خروج از بنگاهداری پیشگام باشد و گفت: تمام بانک‌ها باید در این مسیر قدم بگذارند و از مسیر خرید و فروش ملک، ساخت و ساز، تشکیل هلدینگ و ... خارج شوند.

نیکزاد ثمرین در ادامه از اقدام رئیس بانک ملی ایران و هیأت مدیره این بانک برای آغاز پر ثمر خروج از بنگاهداری تقدیر و تشکر کرد. 

وی در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال 1402 افزود: این بانک بیش از تعهدات خود تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است که این اقدام بسیار ارزشمند است؛ چرا که پرداخت این تسهیلات موضوعات جزیی مردم در زمینه درمان، مسکن، ازدواج و ... را کاهش می‌دهد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تسهیلات خرد را در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی مؤثر دانست و گفت: مردم از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات تکلیفی بسیار رضایت دارند و بسیار پسندیده است که در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور درخصوص تسهیلات خرد در استان‌ها تصمیم‌گیری‌های مفیدی انجام شود. 

نیکزاد ثمرین پرداخت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رؤسای ادوار و فعلی دولت تأکید داشتند که بانک ملی ایران به سمت خروج از بنگاهداری حرکت کند. همچنین پیشنهاد دارم بانک ملی در مباحث سرمایه‌گذاری طبق برنامه مدنظر پیش برود و از همه مهمتر در پرداخت تسهیلات خرد برای رفع مشکل مردم طبق آیه « انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» اقدام کنند تا خدا به رزق و کارشان برکت دهد.

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر