Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت الله جمالی پور  در دیدار با دراگان تودورویچ سفیر صربستان در ایران گفت: قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری دارد که برای سرمایه‌گذاران خارجی هم می‌تواند جذاب باشد.

وی بیان کرد: قزوین محل تردد و ارتباط 11 استان مهم کشور است و با نزدیکی به پایتخت و دسترسی آسان به بندر و دریای خزر در ترانزیت کالا نقش مهمی دارد که در توسعه مناسبات تجاری اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین تصریح کرد: علیرغم داشتن جاذبه‌های متنوع اما هنوز این استان برای مردم جهان و تجار و گردشگران ناشناخته مانده که اگر بتوانیم همه ظرفیت‌های خود را معرفی کنیم بدون تردید با استقبال زیادی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه خواهیم شد.

جمالی پور گفت: اکثر کسانی که در قالب هیئت‌های تجاری و یا گردشگر و یا سرمایه‌گذار به قزوین سفر کرده‌اند معمولاً با خاطرات خوشی رفته‌اند و نگاه‌شان به این منطقه تغییر کرده است.

وی اظهارداشت: امروز توریسم و مناسبت‌های اقتصادی جای سیاست را گرفته و موجب شده کشورها به همدیگر بیشتر نزدیک شوند و قزوین هم از آنجا که نیم قرن پایتخت بوده حتماً می‌تواند برای هیئت‌های صربستان جالب باشد و اگر ظرفیت‌های مشترکی را شناسایی کنیم می‌توانیم مناسبات بهتر از قبلی با صربستان داشته باشیم و زمینه همکاری را مهیا کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: ظرفیت‌های ایران در گردشگری بسیار بالا است که بسیاری از آن‌ها شناخته نشده و داشتن کویر و طبیعت زیبا و محصولات صنعتی و کشاورزی شاخص می‌تواند زمینه توسعه روابط را مهیا کند.

وی اضافه کرد: در استان قزوین محصولات کشاورزی مرغوبی چون انگور، کشمش، صیفی جات و گیلاس داریم که برای کشور شما جذابیت دارد و می تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین پیشنهاد کرد با تعیین یک هیئت دو جانبه برای رسیدن به وجوه مشترک اقدام شده و این کار بتواند سرآغاز همکاری ایران و بویژه قزوین و صربستان باشد.

جمالی پور تصریح کرد: هرچند کرونا مشکلاتی را در توسعه گردشگری ایجاد کرده اما آمادگی داریم اقدامات لازم صورت گیرد تا در سال آینده زمینه حضور گردشگران بیشتری از صربستان را در استان مهیا کنیم.

وی بیان کرد: از اتاق بازرگانی درخواست می‌کنم مجموعه‌ای از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را در اختیار شما قرار دهند تا وضعیت این استان را بررسی کنید و برای توسعه روابط اقدام شود.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: ایران بهشت سرمایه‌گذاری است و به‌عنوان یک قدرت منطقه می‌توانیم به توسعه اقتصادی با کشورهای دیگر به‌ویژه صربستان با سوابق خوبی که از گذشته با این کشور داریم بیندیشیم و زمینه نزدیکی مردم ایران و صربستان را بیش از گذشته فراهم کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: روابط ایران با دنیا همواره همکاری و احترام متقابل بوده و مردم ما میهمان نواز و خونگرم بوده و به ارتباط با کشورها اهمیت می دهند.

وی بیان کرد: امروز دشمنان و استکبار جهانی ناجوانمردانه چهره ایران را در دنیا تخریب کرده که عامل اصلی آن صهیونیست‌ها بوده‌اند و با پروپاگاندای رسانه‌ای و تبلیغات غلط چهره تاریخی و فرهنگی ایران را مشوش نشان داده‌اند اما کسانی که در ایران بوده‌اند واقعیت‌های زیادی را دیده‌اند و به عظمت کشور و ملت ما پی برده‌اند.

استاندار قزوین اظهارداشت: از سفرای حاضر در ایران انتظار داریم پیام رسان واقعیت‌های ملت ایران به جهان باشند و بگویند که در ایران چه می‌گذرد و فضا سازی غلط و ناجوانمردانه را خنثی کنند.

وی افزود: از صربها دعوت می کنیم به ایران و استان قزوین سفر کنند و عظمت و عزت ایران و مهربانی و فرهنگ مردم ما را ببینند و اگر حتی یک سفر به کشورما داشته باشند و واقعیت‌ها را ببینند حتما نگاه‌شان فرق خواهد کرد.

جمالی پور یادآورشد: بعد از سفر سفیر صربستان به قزوین تأکید داریم که یک هیئتی آماده شود تا با تجار و بازرگانان و نمایندگان شما در ارتباط باشند و توسعه روابط را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی بجز اسرائیل که این رژیم را غاصب و اشغالگر می‌دانیم بدنبال تعامل و توسعه مناسبات با همه کشورها است.

استاندار قزوین گفت: صربستان کشور خوبی است و می‌توان تعامل خوبی با شما داشت و امیدواریم این سفر شروع یک تفاهم بزرگ باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین استاندار قزوین استاندار قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است