Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:11:55 GMT

یک استراتژی مطمئن برای تاب‌آوری در زمان بحران

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۸۵۹۵

یک استراتژی مطمئن برای تاب‌آوری در زمان بحران

در سالی که گذشت تقریبا تمام کسب‌وکارها فرازونشیب‌های زیادی را تجربه کردند و با موقعیت‌هایی روبه‌رو شدند که در گذشته تصوری از آن نداشتند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رستوران ارکیده، هنوز بسیاری از برندها و نیروهای کار با تاثیرات بحران کرونا دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، ولی خبر خوب این است که تحلیل‌گران صنعت، آینده روشنی را برای کسب‌ و کارها، به‌ویژه کسب ‎و کارهای متکی به فرانچایز متصور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که مارک سیبرت از مشاوران خبره فرانچایز که بیش از ۳۴ سال در این حوزه تجربه دارد می‌گوید: سال ۲۰۲۱ بهترین سال برای رشد کسب‌ و کارها از طریق فرانچایز در طول ۱۰ سال گذشته است.

این خوش‌بینی به آینده کسب‌وکارهای متکی به فرانچایز اتفاقی نیست و نشان می‌دهد که این برندها در زمان بحران نیز به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها موفق‌تر از سایرین عمل کرده‌اند. برای آن‌که با نمونه‌های عینی و عملی این موضوع آشنا شویم به سراغ تجربه رستوران ارکیده رفته‌ایم.

سبد کامل خدمات رستورانی، کیفیت بالا، مهمان‌نوازی و اتمسفر دوست‌داشتنی رستوران‌ ارکیده باعث شده است که این برند جایگاه خاصی در دل مشتریان خود پیدا کند و تصمیم بگیرد از طریق فرانچایز به گروه‌های گسترده‌تری از مردم، در سراسر کشور خدمت‌رسانی کند. ارکیده هم‌اکنون ۷ شعبه در سه استان کشور دارد. شعباتی که هم‌چون حلقه‌های زنجیری مستحکم به هم متصل‌اند و نه تنها تلاش می‌کنند تجربه خوش‌آیندی برای مشتریان خود رقم‌ بزنند، که به تاب‌آوری برند ارکیده نیز در زمان بحران کمک می‌کنند.

منظور از تاب‌آوری، تنها بقا و زنده‌ماندن نیست. دغدغه بسیاری از کسب‌ و کارها در دوران اوج پاندمی فقط بقا و ماندگاری بود. در حالی که تاب‌آوری به ظرفیت تحمل یک برند یا سازمان در برابر شرایط سخت و بحرانی اشاره می‌کند. فرانچایز این قدرت را به یک کسب‌وکار می‌دهد که در برابر بحران‌ها به اهدافی فراتر از زنده‌ماندن فکر کند.

چرا کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌ ارکیده تاب‌آوری بیشتری در برابر بحران‌ها دارند؟

نگاه سرمایه‌محور به نیروهای انسانی

توسعه برندها از طریق فرانچایز به آن‌ها کمک می‌کند نیروهای انسانی متنوع‌تر و ایده‌های خلاق‌تری را جذب کنند و کار تیمی را با قدرت بیشتری به جریان اصلی فکری سازمان خود تبدیل کنند. کار گروهی جوهره فرانچایز است. به همین دلیل؛ تیم‌های مختلف رستوران ارکیده از شعبات مختلف به صورت مرتب دور هم جمع می‌شوند. این جلسات برای تبادل تجربه و یادگیری از هم بسیار کارگشاست و از طرفی کمک می‌کند تمامی خدمات مجموعه با هم هماهنگ و هم‌سو حرکت کنند. در شرایطی که بسیاری از کسب‌ و کارها در حال کاهش هزینه‌های نیروی انسانی خود به دلیل بحران کرونا بودند، ارکیده توانست با تکیه بر استراتژی رشد خود، یعنی فرانچایز، تعداد سرمایه انسانی‌اش را به ۱۰۰۰ نفر برساند.

فرآیندهای مشخص و تثبیت‌شده کسب‌وکار

زمانی که یک کسب‌وکار از طریق فرانچایز اقدام به توسعه خود می‌کند، تدوین فرآیندها و شیوه‌های کاری برای آن به یک الزام اساسی تبدیل می‌شود. برای مدیریت هماهنگ شعبه‌های یک برند نیاز است تمامی رویه‌ها و اصول اجرایی از قبل مشخص و مکتوب شوند. این اقدامی است که توسط متخصصان مدیریتی و مهندسی صنایع در رستوران‌های ارکیده در حال انجام است.

در یک سیستم فرانچایز، دقت، یکپارچگی و هماهنگی یک اصل کلیدی است. این دستورالعمل‌های مکتوب در دوران بحران نجات‌بخش هستند و می‌توانند در شرایط دشوار به ذهن راهبران یک کسب‌ و کار و نیروهای انسانی آن آرامش ببخشند.

هم‌افزایی و هم‌آفرینی حلقه‌های فرانچایز

دلیل دیگر تاب‌آوری کسب‌وکارهای متکی به فرانچایز در دوران بحران، هم‌افزایی آن‌ها در کنار هم و جایگزینی نقش‌ها و خلق ایده‌های جدید است. هر یک از شعبات رستوران ارکیده مدیریت بحران را به شیوه‌ای خاص و متفاوت تجربه کرده‌اند و از طرفی از راهنمایی‌های برند مادر و  مدیریت اصلی مجموعه نیز بهره‌مند شده‌اند. این بهترین فرصت برای هم‌آفرینی، خلق راهکارها و خدمات جدید و حتی حمایت از یکدیگر است. ممکن است تجربه یک شعبه در فروش آنلاین برای کل شعبات الهام‌بخش باشد یا برخی نیروها اثربخشی بهتری در زیرمجموعه‌های دیگر داشته باشند. در حقیقت در شرایط دشوار، استراتژی فرانچایز می‌تواند مانند یک زیرساخت مستحکم عمل کند و امکاناتی برای برند مادر و زیرمجموعه‌های آن فراهم کند که کسب‌وکارهای مستقل از آن بهره‌مند نیستند.

هم‌سویی با رفتارهای در حال تغییر مصرف‌کنندگان

رفتار مصرف‌کننده به طور پیوسته در حال تغییر است و این موضوع ضرورت هم‌سویی با انتظارات و خواسته‌های مخاطبان را بیش از پیش برای کسب‎وکارها آشکار می‌کند. تمایل افراد به سفارش غذا به صورت آنلاین، صرف غذا در منزل یا در فضایی امن باعث شد که رستوران ارکیده، به عنوان یک کسب‌وکار هوشمند و آگاه از نیاز مشتری تغییراتی در شیوه خدمات‌رسانی خود ایجاد کند. سفارش غذا به صورت بیرون‌بر و  نیمه‌آماده، ارسال غذای موردعلاقه برای عزیزان و مجهزکردن تمام شعبات به امکانات بهداشتی از اقداماتی بود که تاب‌آوری این برند را برای تحمل شرایط دشوار افزایش داد.

به طور کلی و از دیدگاه جهانی آینده فرانچایز برای سال‌های پیش رو مثبت است و می‌تواند برای هر دو طرف این رابطه، یعنی فرانچایزدهنده و فرانچایزگیرنده مزایا و ارزش بلندمدت خلق کند. رستوران ارکیده هم‌چنان در حال توسعه و گسترش از طریق فرانچایز است و آماده است تا از سرمایه‌ها و ایده‌های جدید استقبال کند. چنان‌چه تمایل به دریافت نمایندگی مجموعه رستوران‌های ارکیده را دارید، فرم دریافت نمایندگی رستوران ارکیده را پر کنید یا با شماره ۰۹۱۲۳۳۳۵۹۰۰ ، مدیریت امور فرانچایز این مجموعه تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رستوران ارکیده مهندسی صنایع کروناویروس رستوران ارکیده کسب وکار تاب آوری یک کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان