Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@20:37:44 GMT

زائران رضا(ع)، سوگوار ابن الرضا(ع)

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۸۶۱۰

زائران رضا(ع)، سوگوار ابن الرضا(ع)

چشمانمان با تماشای پرچم سیاهی که بر فراز گنبد طلا افراشته شده، اشکبار می‌شود؛ پرچمی که نشان داغی بر دل نشسته است، داغ شهادت ابن‌الرضا(ع)، که پدر را به سوگ نشانده و زائران را برای عرض تسلیت به اینجا کشانده.

 چه غم بار است زائر حرم شدن، در روزی که کتیبه‌های سیاه، خبر از شهادت فرزند امام می‌دهند. روزی که میزبان زائران صاحب عزاست و از غم او، نه تنها مشهدالرضا(ع) که ایران به سوگ نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خادمان رضوی با نصب کتبیه‌ها و پرچم‌های سیاه در صحن‌های حرم مطهر، فضای این آستان ملکوتی را مهیای برپایی محفل عزا کرده‌اند و میزبان زائرانی شده‌اند که هم عزادار شهادت جوادالائمه(ع) هستند و هم تسلیت گوی این مصیبت به صاحب عزا.


محافل عزاداری شهادت امام جواد(ع) از شب گذشته در حرم مطهر رضوی آغاز شده و حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، در شب شهادت آن امام از ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی ایشان گفت؛ از اینکه امام جواد(ع) کم سن و سال ترین امام شیعیان بودند اما با ظهور و بروز توان علمی ایشان در جلسات و مباحثات، همگان را حیرت زده کردند.


امروز نیز مراسم عزاداری روز شهادت آن حضرت، قبل از نماز صبح و با قرائت زیارت امام جواد(ع) آغاز شد و با سخنرانی کارشناسان مذهبی ادامه یافت. ویژه برنامه‌های عزاداری سالروز شهادت امام نهم(ع)، ظهر امروز نیز ادامه می یابد و در شام شهادت آن حضرت نیز زائران در حرم پدر ایشان به سوگ خواهند نشست.


آستان قدس رضوی برای برپایی این محافل عزاداری، تدابیر بهداشتی لازم را نیز اتخاذ کرده و با استفاده از ظرفیت صحن‌های پیامبر اعظم(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالحجه و امام خمینی(ره)، بستر لازم برای حضور زائران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی را فراهم کرده است. توزیع ماسک نیز دیگر خدمت خادمان حضرت برای میزبانی از سوگواران است.

خدمت خادمان و رضایت‌مندی زائران
در روزی که خادمان حضرت رضا(ع)، خود داغدار و عزادار شهادت جوادالائمه(ع) هستند، چه مرهمی بر زخم دلشان بهتر از اینکه که از زائران حرم بشنوند «خدا خیرتان دهد که ما را مهمان محفل سوگواری جواد الائمه(ع) کردید».

یکی از خادمان سلامت می گوید: خوشحالم که توانسته‌ایم شرایط حضور زائران در محفل عزای امام جواد(ع) را فراهم کنیم و با توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده کمک کنیم که پروتکل های بهداشتی در بالاترین حد ممکن اجرایی شود.

زائری که همراه با خانواده به حرم آمده و همگی مشکی پوش عزای جوادالائمه(ع) هستند هم می‌گوید: می‌دانستیم که پروتکل‌های بهداشتی در حرم به خوبی رعایت می‌شود و به همین خاطر همراه به خانواده به اینجا آمدیم تا این مصیبت را به حضرت رضا(ع) تسلیت بگوییم.

با جوانی که در حال خواندن زیارت نامه است هم لحظاتی گفت‌وگو می‌کنم. می‌گوید: امیدوارم بتوانم در این روز عزیز نائب الزیاره همه کسانی باشم که به دلیل شرایط قرمز کرونا امکان سفر به مشهد مقدس را نداشته‌اند.

او ادامه می‌دهد: خوشبختانه به دلیل دستورالعمل های بهداشتی که زائران رعایت می‌کنند و خادمان هم روی آن نظارت دارند، امکان حضور مجاوران آقا در حرم فراهم است اما بسیاری از مردم هم امکان سفر به مشهد را ندارند و به همین خاطر هر بار که به حرم مشرف می شوم، به نیابت از همه آنها هم زیارت نامه می خوانم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا امام جواد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این اجتماع بزرگ عزاداری با حضور با شکوه زائران و مجاوران عزادار از عرصه میدان شهدا آغاز شد و صادقیون با ذکر مصیبت و سینه زنی تا حرم مطهر رضوی را پیاده‌روی و عزاداری کردند.

آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در میان عزادارن بود.

 جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛  مجید شخصی  راکه پس از ۴۲  با تفحص در منطقه چزابه  تفحص  و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته است تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در جرم رضوی شده اند.

مراسم سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری امروز ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای تکبیر آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی  ادامه می‌یابد.

 اجرای سرود، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع) و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد(ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق(ع در حرم مطهر رضوی است.

در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی سخنرانی می کند و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق(ع) به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)