Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت در راستای توسعه نوآوری و داخلی‌سازی، انواع وام و تسهیلات به‌ویژه وام صندوق توسعه ملی، وام صندوق پژوهش و فناوری، فراهم کردن زمینه ارتباط با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها به واحدهای صنعتی کمک خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، "سورنا ستاری" امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در یکی از برندهای لوازم‌خانگی افزود: این معاونت برای داخلی سازی آن دسته از تجهیزات و موادی که از خارج از کشور وارد می‌شوند آمادگی داشته و در راستای توسعه نوآوری، انواع وام و تسهیلات به ویژه وام صندوق توسعه ملی، وام صندوق پژوهش و فناوری، فراهم کردن زمینه ارتباط با دانشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری و شتاب دهنده‌ها کمک خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه بیان‌داشت: توسعه صنعت یخچال‌سازی، علاوه بر توسعه R&D (تحقیق و توسعه) واحدها و افزایش بودجه ها در این مسیر، نیازمند باز کردن پای استارتاپ‌ها و جوانان به این حوزه است تا نوآوری به تولید محصول تزریق شود.
این مقام مسوول یادآور شد: تاکنون سه برند ایرانی توانستند مرکز نوآوری در مجموعه خود به‌ویژه با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد کنند که به‌خصوص هماهنگ کردن خانه های ایرانی با فرهنگ ایرانی با محصولات مدرن روز را در دستور کار دارند.
ستاری تاکید کرد: طراحی لوازم‌خانگی ایرانی می‌تواند بر مبنای فرهنگ ایرانی برای محصولات مدرن و روز اتفاق بیافتد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از داخلی‌سازی ها در این صنعت یادآور شد: امروز یکی از مشکلات اصلی صنایع لوازم خانگی تولید کمپرسور است که در دیگر صنایع نیز کاربرد دارد.
در این مراسم، «محمدحسین منصوری» مدیرعامل یکی از برندهای لوازم‌خانگی کشورمان اظهار داشت: هر چند در طول 10 سال گذشته با توسعه بخش R&D در این شرکت، اقدامات خلاقانه و نوآورانه در دستور کار بود، اما همه آنها به صورت مهندسی معکوس انجام می‌شد.
وی بیان‌داشت: در حدود چهار سال اخیر با راه‌اندازی تدریجی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی لوازم‌خانگی، تولید محصولات جدید با فناوری جدید را در دستور کار خود قرار دادیم و به‌ویژه در تولید کمپروسورهای اینورتر توفیقات خوبی به دست آمد.
منصوری یادآور شد: امروز توانایی تولید محصولات با کمپروسور اینورتر که با مصرف بهینه انرژی و صدای کم به‌ویژه در شرایط کنونی محدودیت مصرف برق مد نظر مصرف‌کنندگان است، به پیشرفت‌های خوبی نائل شدیم.
وی یادآور شد: امروز طراحی انواع یخچال در این شرکت با استفاده از خلاقیت و ابتکار مهندسان ایرانی و بدون انجام مهندسی معکوس محصولات خارجی انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این مراسم، مرکز نوآوری و شتابدهی لوازم‌خانگی در این شرکت با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون نوآوری و تجاری سازی این معاونت، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران افتتاح شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز نوآوری لوازم خانگی داخلی سازی یادآور شد وام صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید