Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@22:30:37 GMT

کاهش 92 درصدی بارندگی نسبت به سال آبی گذشته

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۸۷۴۷

کاهش 92 درصدی بارندگی نسبت به سال آبی گذشته

رئیس گروه مطالعات آب‌های با ذکر این نکته که 25 ایستگاه باران‌سنجی در سراسر هرمزگان در حال ثبت اطلاعات هستند ، عنوان کرد : از ابتدای سال ابی جاری متوسط بارندگی استان هرمزگان 34.8 میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 92 درصد افت داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، الله مویدی اظهار کرد : کاهش بارندگی در سال آبی‌جاری تاثیر خود را روی منابع آب سطحی و مخازن سدها گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این نکته که 25 ایستگاه باران‌سنجی در سراسر هرمزگان در حال ثبت اطلاعات هستند ، عنوان کرد : از ابتدای سال ابی جاری متوسط بارندگی استان هرمزگان 34.8 میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 92 درصد افت داشته است.

رئیس گروه مطالعات سطحی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگی نسبت به دوره دراز مدت ، ابراز داشت : در دوره دراز مدت 53 ساله بیش از 383.3 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

مویدی با بیان اینکه متوسط بارندگی سالانه هرمزگان در دوره دراز مدت 53 ساله 189.6 میلی‌متر است ، تصریح کرد : متوسط بارندگی استان هرمزگان از ابتدای سال آبی تا کنون طی دوره 53 ساله 174.77 میلی‌متر است.

وی اذعان کرد : ایستگاه فاریاب سنگوئیه با 79.2 میلی‌متر از ابتدای سال آبی تا کنون بیشترین میزان بارندگی را در میان ایستگاه‌های باران‌سنجی ثبت کرده است و ایستگاه‌های پارسیان و هرنگ با ثبت 56 و 50 میلی‌متر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان داشت : ایستگاه‌های «قشم» ، «تصفیه‌خانه» ، «سد استقلال» و «درگیر» با ثبت به ترتیب صفر ، 5 ، 7.5 و 5.4 میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را در استان هرمزگان ثبت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گذشته کاهش بارندگی استان هرمزگان متوسط بارندگی ابتدای سال میلی متر سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نسبت به جداول بودجه سال قبل نشان میدهد، یارانه نان با رشد قابل توجهی مواجه شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال1402در حدود56هزار میلیارد تومان است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد
داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه در حدود75هزار میلیارد تومان پیشبینی شده که نسبت به اعتبار69هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی،تخصیص اعتبارات است که به نظر میرسدبه دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی