Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: به نظر می‌رسد کل ایرانیان در بهمن ماه بتوانند واکسیناسیون‌شان را کامل کنند.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: مصطفی قانعی درباره آخرین اخبار از طرح‌های پژوهشی واکسن‌های ایرانی کرونا، گفت: در فاز مقدماتی، هفت طرح در حال پژوهش هستند که هنوز وارد فاز حیوانی هم نشدند. واکسن مشترک پایافن یاخته و اسوه با نام «اُسوید» نیز فاز حیوانی را به اتمام رسانده و آماده ورود به کارآزمایی بالینی فاز انسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین واکسن MRNA شرکت رناپ هم تا آخر تیرماه پرونده خود را تحویل می‌دهد و این دو واکسن آماده هستند تا ماه آینده وارد مطالعه انسانی شوند. مابقی واکسن‌هایی که در فاز حیوانی هستند احتمالا تا آخر مهرماه طول بکشد تا بتوانند نتایج و پرونده را تحویل دهند.

وی گفت: ان‌شاءالله تا پایان شهریور ماه واکسن کووپارس و همچنین واکسن سیناژن (تولید مشترک ایران و استرالیا) که در مراحل کارآزمایی بالینی هستند، مجوز ورود به بازار را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فعلا تنها دو واکسن کووایران برکت و پاستوکووک موفق به اخذ مجوز مصرف اضطراری شدند، درباره کندی روند ورود این دو واکسن به واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور، اظهار کرد: واکسن از زمان تولید در هر شرکتی باید یک مراحل کنترل کیفی را بگذراند و ممکن است در این مرحله به مشکل بخورد یا زمان ببرد. همچنین از قول مسئول ذی‌ربط واکسن برکت می‌گویم که ظاهرا در یکی از مراحل تولید مشکلی به وجود آمده است که مجبور به تکرار آن مرحله شدند. در مورد واکسن پاستوکووک نیز از ابتدا بنا را بر این گذاشتند که به تدریج تولید در اِسکِیل بالا صورت گیرد و احتمالا در آبان ماه تولید این واکسن بتواند در مقادیر قابل توجهی انجام شود.

وی درباره اخذ تاییدیه واکسن برکت از سازمان بهداشت جهانی، بیان کرد: حتما برای اخذ تاییدیه اقدام خواهد شد، اما این روند زمان‌بر است. هنوز چیزی به ما اعلام نکردند، اما احتمالا مدارک را فرستادند و آموزش لازم را دیدند تا مجوز اخذ کنند.

قانعی ادامه داد: در مورد واکسن فخرا نیز امید می‌رود بتواند تا مهرماه وارد بازار شود. سازندگان آن اعلام کرده‌اند که در یک میلیون دُز می‌توانند واکسن تامین کنند و قصد ندارند زیرساخت بزرگی بسازند و چند ۱۰ میلیون واکسن تولید کنند. نیرو‌های مسلح تصمیم گرفته است به فناوری دست پیدا کند و در عین حال یک نمونه پایلوت هم داشته باشد، اما رسالت خود را این نمی‌داند که سرمایه گذاری بزرگی بر تولید واکسن داشته باشد.

وی افزود: در مورد واکسن نورا نیز از زمان آغاز تزریق اول، باید ۶ ماه صبر کرد تا مجوز ورود به بازار بگیرد.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا، تاکید کرد: ما در شهریور وضعیت واکسیناسیون‌مان خوب خواهد شد و باید تا شهریور صبر کنیم و همچنان از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم تا به تدریج وضع‌مان بهتر شود.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا در ادامه صحبت‌هایش درباره واردات واکسن کرونا افزود: روندی که هلال احمر برای ورود واکسن دنبال می‌کند باید تقویت شود که واردات واکسن بیشتری صورت گیرد. قطعا اگر واکسن در داخل موجود باشد مردم برای واکسن زدن به خارج از کشور نمی‌روند.

قانعی ادامه داد: در مورد اینکه چرا کشور ما تلاش کرد تا به سمت دستیابی به چند پلتفرم ساخت واکسن برود، باید اندکی صبر کرد و شاید اسفندماه بتوان بیشتر در مورد این موضوع توضیح داد. این اقدام پسندیده بوده است و اندکی که بگذرد مشخص می‌شود که لازم بود کشور ما هم چند واکسن داشته باشد.

وی درباره زمان احتمالی پایان واکسیناسیون گروه هدف در ایران، تصریح کرد: فکر می‌کنم کل ایرانیان در بهمن ماه بتوانند واکسیناسیون‌شان را کامل کنند.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا در خصوص روند تولید واکسن اسپوتنیک در ایران نیز گفت: فناوری این واکسن به شکل کامل برای روسیه است و به شکل قراردادی در ایران تولید می‌شود و زمانی که تولیدات در اختیار سازمان غذا و دارو قرار گیرد می‌توان گفت که تا چه حد می‌تواند تامین کننده نیاز ما به واکسن باشد.

قانعی درباره امکان دعوت از خبرنگاران برای بازدید از خط تولید واکسن‌های ایرانی کرونا، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم اکنون برای بازدید از خط تولید به جز گروه‌های خاصی، سایرین را راه دهند، اما احتمالا با افزایش تولید در آینده این اتفاق بیفتد؛ البته این موضوع را امنیتی نمی‌دانم بلکه تلاش می‌کنند مسائل مربوط به هر شرکتی برای خودش محفوظ بماند.

وی درباره نقش تحریم‌ها در دستیابی به واکسن کرونا، تصریح کرد: ما پول کووکس را پرداخت کردیم و باید سهمیه ما را تحویل دهند و این در حالی است که در ابتدا انتقال پول را هم با مشکل مواجه کردند. مشخص است که تحریم‌ها به تامین واکسن برای ایران ضربه وارد کرد؛ زیرا آن‌ها می‌خواستند مردم را در حالت تشنج قرار دهند و هرکاری که از دستشان ساخته بود انجام دادند و در فشار آوردن به مردم از هیچ کاری کوتاهی نکردند.

قانعی درباره امکان انتخابی بودن واکسن، با تاکید بر اینکه هیچ اجباری به تزریق واکسن کرونا وجود ندارد، تاکید کرد: سبدی از واکسن نداریم که بگوییم هرکدام را خواستند تزریق کنند، اما فعلا اجباری هم برای تزریق وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: سفر به این کشور‌ها ممنوع!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا عضو کمیته ملی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخش R&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

 

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور