Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، این نشریه در بخشی از این مقاله که با تصویری از بازدید سردار سلیمانی از پشت صحنه فیلم سینمایی 23 نفر منتشر شده، آمده است: «محمود علوی وزیر اطلاعات و احسان محمد حسنی رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج که تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است در فوریه در دو مناسبت متفاوت در تلوزیون ملی حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در مصاحبه خود به اقدامات فیلمسازی اخیرخود مباهات میکردند و با این کار رازی آشکار را درباره سینمای ایران را تایید کردند:که تعداد زیادی از فیلم ها و سریال های تلویزیونی ساخته شده در ایران توسط نیروهای امنیتی, سفارش و حمایت مالی می‌شوند.»

این رسانه به تاثیر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در برخی از تولیدات سازمان هنری رسانه ای اوج اشاره کرده است: «احسان محمد حسنی با افتخار اعلام کرد که چگونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شخصیت هایی مثل ژنرال قاسم سلیمانی تولید فیلمهایشان را هدایت می‌کردند.»

نیولاینز در ادامه نوشت: «سپاه برای ایجاد سنگر فرهنگی به نام سازمان اوج ابتدا به یک جبهه و سپس به دست یاری رسان فیلمسازان وقف شده در ایدئولوژی که وفاداری خود را اثبات کرده بودند نیاز داشت. در سال 2011 سپاه سازمان هنری رسانه ای اوج را بنیان نهاد. وقایع انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 که به جنبش سبز معروف شد , در انگیزه های سپاه برای ساخت این سازمان موثر بود که ابزاری ارائه میکند که از طریق آن از سنگر انقلاب در مقابل "حملات فرهنگی بیگانه" دفاع میکند. با بودجه ای که توسط سپاه داده میشود موسسه اوج خود را بعنوان یک نهضت قوی و مصمم تولید فرهنگی در خدمت جاه طلبی های داخلی، منطقه ای و حتی بین المللی سپاه و رهبر ایران تثبیت کرد.»

این مجله به فعالیت های اوج اشاره نیز اشاره می کند: «فعالیتهای موسسه اوج شامل نمایشنامه ها, بنرهای خیابانی , نقاشی های دیواری و موزیک ویدئو است بیشتر برای فیلمها و مجموعه های تلوزیونی ایدئولوژیک خود مشهور است. تلاش برای شکل دادن به چشم انداز صنعت فیلم ایران مسبوق به سابقه است. در واقع چندین فیلمساز که الان در حال ساخت فیلم با موسسه اوج هستند, از نسلی از فیلمسازان ایرانی هستند که حرفه خود را در طی یک کمپین فرهنگی مشابه در بحبوحه روزهای آرمانی بعد از انقلاب 1979 شروع کردند.»

نیولاینز در ادامه این یادداشت نوشت: «اولین فیلم موسسه اوج "بادیگارد" که در سال 2016 اکران شد در باره یک کهنه سرباز جنگی بود که به شیوه ای که کشور اداره میشد- انتقادی آشکار از دولت" روحانی –شک کرد. سر انجام نقش اصلی داستان زمانیکه باخاطرات هم رزم خود که در طی جنگ ایران-عراق "شهید شد" روبرو میشود و وظیفه محافظت از پسر او را که یک دانشمند هسته ای در خطر ترور میباشد را بر عهده میگیرد خود را پیدا میکند.

اتفاقی نیست که کارگردان انتخاب شده برای اولین کارش ابراهیم حاتمی کیا بود که به ژانر "دفاع مقدس" وفادار مانده بود.او وفاداری خود نسبت به جمهوری اسلامی را نه تنها با پذیرش این نقش , بلکه با طراحی گریم نقش اصلی از روی قاسم سلیمانی اثبات کرد. »

این نشریه به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ساخت و تولید آثار سینمایی و سریال سازمان اوج اشاره می کند و در ادامه این یادداشت می آورد: «نقش قاسم سلیمانی تنها محدود به یک منبع الهام در یکی از فیلمها نبود; بر اساس چندین منبع از قبیل احسان محمد حسنی, سلیمانی نقشی فعال در سفارش دادن و نظارت برساخت بعضی از مهم ترین فیلمهای سازمان اوج داشت. محمد حسنی در مصاحبه تلویزیونی خود عنوان کرد که سلیمانی چهره ای تاثیرگذار در پس ساخت سه تا از مهم ترین تولیدات موسسه اش بوده است: "23 نفر( 2019), " پایتخت" (فصل پنجم, 2018), و " به وقت شام" (2018).»

این مجله سیاسی در ادامه نوشت: «موسسه اوج در طی ده سال فعالیت خود صدها مستند و برنامه تلویزیونی و بیش از 17 فیلم داستانی بلند تولید کرده است. این فیلم ها 16 جایزه سیمرغ ازفجر معتبرترین فستیوال فیلم ایران دریافت کرده اند. به حاتمی کیا و توکلی جایزه بهترین کارگردانی برای "به وقت شام" و "تنگه ابو قریب" داده شد درحالیکه دومی جایزه بهترین فیلم را هم دریافت کرد."23 نفر" جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد. به فیلم دیگری درباره جنگ ایران-عراق با نام"ایستاده در غبار" که در سال 2016 اکران شد هم جایزه بهترین فیلم داده شد. اهمیت این فیلم بطور خاص به این دلیل است که آن اولین فیلم داستانی بلند کارگردان جوان محمد حسین مهدویان بود که فعالیت خود را با همکاری با وزارت اطلاعات با چندین فیلم پروپاگاندایی درباره تاریخ معاصر ایران ادامه داد. مهدویان در "ایستاده در غبار" با  ساختن فیلمی درباره فرمانده سپاه احمد متوسلیان و اقدامات به اصطلاح شجاعانه او در طی جنگ ایران-عراق و همچنین در طی تجاوز داعش به کردستان ایران تا زمان مفقود شدن او در لبنان در 1982 وفاداری خود را به رژیم اثبات کرد.»

نیولاینز در پایان مقاله خود نوشت: «فیلمهای تولید شده توسط سازمان اوج در گیشه موفق بودند و این گروه به طور فعالی فیلم هایش را در خارج از کشور تبلیغ میکند. برای مثال , "بادیگارد" در فستیوال فیلم مستقل وین (VIFF) اکران شد و چهار جایزه برد که شامل بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین کارگردانی میباشد." به وقت شام" در سوریه, لبنان, عراق و حتی ژاپن و هند روی پرده رفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان سازمانی که توسط ایالات متحده تروریست تلقی میشود نه تنها پیشرفت زیادی در گسترش سربازان و ایدئولوژی خود بلکه در تولیدات فرهنگی خود در منطقه نیز داشته است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینمای ایران سپاه پاسداران سازمان اوج ایران احسان محمدحسنی جایزه بهترین قاسم سلیمانی بهترین فیلم سازمان اوج محمد حسنی موسسه اوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»

وقتی دولتمردان آمریکایی تهیه لایحه تشدید تحریم‌های نفتی ایران را در کنار تحریم بیش از ۱۲ نهاد، فرد و کشتی را با ادعای نقش آفرینی در تسهیل و تامین مالی برنامه تولید پرنده‌های بی‌سرنشین ایران در دستور کار قرار دادند، معلوم شد که واشنگتن برای فروکاستن از بهانه جویی‌های تل آویو در پی شکست تمام عیار نظامی در مقابل ایران، باز هم دست به دامن سیاستی شده که به اعتراف محافل و رسانه‌های آمریکایی راهی جز شکست نمی‌توان برای آن متصور بود.

به گزارش ایرنا، این انگاره ساده اندیشانه که تحریم‌های بیشتر و به صفر رساندن صادرات نفتی، روند توسعه و پیشرفت اقتصادی و میدانی ایران را متوقف می‌کند، همان نگاهی است که به اعتقاد ناظران، هم ایالات متحده و هم متحدانشان را در معرض مشکلات و محدودیت‌های خودخواسته قرار می‌دهد. چه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا که همین حالا هم در حلقه‌ای از بحران‌های فرسایشی سیاست خارجی گرفتار شده و پرونده‌های ناتمامی همچون جنگ اوکراین و اقدامات نظامی تل آویو در روند جنگ غزه را پیش روی خود می‌بیند، این امکان را ندارد که با تشدید تحریم‌های نفتی ایران در ماه‌های سرنوشت ساز نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری از یک سو رفتاری معنادار در ضدیت با چین از خود نشان دهد و از سوی دیگر تاثیر فاحشی بر قیمت انرژی و در نتیجه فراهم کردن زمینه نارضایتی‌های داخلی در آمریکا بر جای بگذارد.

این خلاصه تحلیلی است که رسانه‌های غربی از «رویترز» گرفته تا «بلومبرگ» در روز‌های اخیر و در اشاره به تحریم‌های جدید کاخ سفید مورد توجه قرار داده اند. تا جایی که «بلومبرگ» حتی از احتمال معافیت‌های اعمالی آمریکا برای ادامه صادرات نفت ایران هم خبر داده است؛ امری که به این معناست نگاه خوش‌بینانه آمریکا مبنی بر نتیجه بخشی نظام سختگیرانه تحریم‌ها برای تهران رنگ باخته و فاکتور کردن تحریم‌های جدید تنها راهی برای مخمصه از فشار رهبران اسرائیلی از دوش دولتمردان واشنگتن است.

شکست معنادار

پیگیری سناریوی تحریم‌ها علیه ایران پس از آن صورت گرفت که نخستین مقابله مستقیم ایران با رژیم اشغالگر فلسطین که به اعتراف بسیاری از ناظران بین‌المللی از حیث تنوع و تعدد تسلیحات پیشرفته نظامی بکار گرفته شده بی‌سابقه توصیف شد، سیستم دفاعی اسرائیل را به چالش کشید و شکست معناداری را برای این رژیم در زمین جنگ نظامی با ایران به دنبال داشت. هر چند اسرائیل چند روز بعد با ارسال سه ریزپرنده بی خطر به یکی از پایگاه‌های نظامی اصفهان کوشید به حمله ایران پاسخ دهد، اما به رغم تلاش محافل رسانه‌ای و امنیتی غرب برای بزرگنمایی این عملیات، حتی در درستی انتساب آن به اسرائیل در ساحت رسمی اخبار هم تردید‌هایی جدی وجود داشت.

این اقدام در سطحی پایین‌تر از یک حمله قابل ارزیابی بود و تنها می‌توانست نشان از آمادگی سامانه‌های پدافندی ایران داشته باشد و خط و نشان ادعایی رهبران اسرائیلی در روند رویارویی مستقیم با ایران را در حد خرابکاری‌های مسبوق به سابقه به نمایش بگذارد. این چنین بود که نخستین حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی که در برابر دوربین‌های پخش زنده و با شلیک صد‌ها پهپاد و موشک بالستیک و کروز به انجام رسیده بود، پاسخی بیش از گسیل شبانه چند ریزپرنده به یکی از پایگاه‌های نظامی ایران نیافت.

توصیف این حمله و پاسخ به آن را حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه آمریکایی «شبکه ان بی سی» به درستی مورد توجه قرار داد و کوادکوپتر‌های به پرواز درآمده بر فراز آسمان اصفهان را اسباب‌بازی کودکانه‌ای خواند که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را با فروپاشی رو به رو کرده است.

پاسخ کودکانه تل آویو به حمله غافلگیرانه ایران، تایید کننده این نظریه بود که دست بالای ایران در «میدان» می‌تواند تل آویو را بازنده قطعی هر جدال احتمالی نماید. از این رو وقتی شبکه آمریکایی «ای. بی. سی نیوز» به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به مرکزی در ایران اصابت کرده‌اند، این خبر را هیچ رسانه معتبری تایید نکرد و حتی «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم صرفا ترجیح داد با گفتن اینکه «ایرانی‌ها بعد از این اقدام، ما را مسخره می‌کنند»، به اتفاقات اخیر واکنش نشان دهد.

تحمیل خواست‌ها و خط قرمز‌ها

در پی آنچه که ایران در رویارویی مستقیم با اسرائیل به منصه ظهور رساند، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه چند روز بعد از تریبون مجمع عمومی در نیویورک هم پیشنهاداتی را مطرح کرد که محصول تفسیر تلاش‌های ناکام دیپلماتیک کشور‌ها برای پایان بخشیدن به اقدامات خونین رژیم صهیونستی علیه مردم بی دفاع غزه بود؛ اقداماتی که با حمله موشکی این رژیم به ساختمان سفارت ایران در دمشق نیز نشان داد تل آویو حتی از نقض صریح اصل بنیادین مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک دیگر کشور‌ها هم ابایی ندارد.

این چنین بود که وزیر امور خارجه در پی حمله نظامی ۱۳ آوریل ایران در سرزمین‌های اشغالی که در استیفای حق دفاع مشروع ایران تحت حقوق بین‌الملل صورت گرفت و تنها براهداف نظامی این رژیم تمرکز داشت. پیشنهادات ۶ گانه‌ای را برای پیش نویش قطعنامه مطروحه در نشست شورای امنیت مطرح کرد که مفادی همچون برقراری آتش‌بس فوری و دائم در تمام مناطق غزه و تبادل انسانی اسرا را مورد توجه قرار می‌داد.

همه این تلاش‌ها در حالی متاثر از سعی ناکام تل آویو برای تسری بحران غزه به محیط پیرامونی ایران روی داد که به نظر می‌رسد همان قدر که نفوذ منطقه‌ای ایران می‌تواند به یکی از مجموعه فاکتور‌های موثر در پیشبرد خواسته‌های جبهه مقاومت و پذیرش خواست‌ها و خط قرمز‌های ایران در این زمینه شود، رایزنی‌های دیپلماتیک نیز از مسیر مستقیم و غیر مستقیم بر افزایش این نفوذ تاثیر خود را خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!