Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه عوارض احتمالی واکسیناسیون علیه کروناویروس، در شیراز پایش می‌شود، گفت: سامانه مردمی پایش این عوارض، از ابتدای اردیبهشت امسال راه‌اندازی شده است.

دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه ۲۰ تیر به خبرنگاران گفت: سامانه مردمی پایش عوارض احتمالی واکسن های کرونا، براساس مصوبه ستاد مدیریت کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی و شماره تلفن ۳۳۸۸ برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه واکسیناسیون نیز مانند هر تدبیر پزشکی دیگر، می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد و پایش این عوارض احتمالی، بر همین اساس ایجاد شده است، گفت: از ابتدای اردیبهشت و راه‌اندازی این سامانه تاکنون، بیش از ۵۰ هزار مشاوره تلفنی در خصوص واکسیناسیون و عوارض احتمالی با همکاری مرکز پایش مراقبت های درمانیMCMC، دفتر خدمات پرستاری و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت شبانه روزی ارائه شده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز گفت: در همین راستا برای پایش بیماران بستری مشکوک به عوارض واکسیناسیون نیز، مراقبت ها و پیگیری های لازم تا تعیین تکلیف قطعی از سوی کارشناسان این سامانه انجام می شود.

او با اشاره به اینکه از نزدیک به ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده تاکنون اطلاعات ۶۸مورد بیمار با سابقه تزریق واکسیناسیون و مشکوک به عوارض واکسیناسیون در این سامانه ثبت شده است، گفت: مراحل اجرایی تشخیص و درمان این بیماران نیز مرحله به مرحله از سوی کارشناسان بررسی و داده های به دست آمده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال می شود.

ایلامی از افرادی که در گروه‌های اولویت دار تزریق واکسن کرونا قرار داشته و واکسن تزریق کرده اند خواست تا در صورت مشاهده هرگونه عوارض احتمالی پس از تزریق واکسن ضمن تماس با سامانه تلفنی ۳۳۸۸ به صورت شبانه روزی، موضوع را با کارشناسان این مرکز مطرح و مشاوره دریافت کنند.

معاون درمان داشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه همه واکسن های تایید شده ای که در ایران و جهان استفاده می شود، در مقابل کرونا ایمنی ایجاد می کنند، گفت: ممکن است میزان ایمنی ایجاد شده واکسن ها متفاوت باشد، اما با توجه به محدودیت تعداد واکسن ها، گروه های اولویت دار اعلام شده برای تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا بهترین واکسن برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، در دسترس ترین واکسن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا عوارض واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا علوم پزشکی شیراز عوارض احتمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است