Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ویروس کرونای هندی دارای چرخش و جهش بسیار بالایی در سطح اجتماع است و در کوتاه ترین زمان می تواند حدود ۱۲-۸ نفر را مبتلا کند.

افراد مبتلا به ویروس کرونا هندی، تمامی علائم سرماخوردگی شامل آب ریزش بینی، گلودرد و سردرد و حساسیت های فصلی را دارا هستند که در صورت بروز چنین مواردی در این موقع از سال احتمال اینکه به کرونا مبتلا شده باشند زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر رزیتا خداشاهی فوق تخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که در پیگیری علائم ویروس کرونای هندی نباید زیاد به دنبال تب و سرفه باشیم خاطر نشان کرد: این نوع ویروس دارای چرخش و جهش بسیار بالایی در سطح اجتماع است و بر اساس شواهد هر فرد مبتلا در کوتاه ترین زمان می تواند حدود ۱۲-۸ نفر را مبتلا کند.

وی با بیان اینکه ممکن است این ویروس با سرماخوردگی در سایر فصل های سال اشتباه گرفته شود، ادامه داد: از ۱۰ روز گذشته با مراجعه مواردی شبیه به سرماخوردگی و حساسیت های فصلی، موارد سرپایی به بیمارستان های استان افزایش یافته است و تقریبا شاهد افزایش میزان مراجعین در ورودی بیمارستانها هستیم و پیش بینی ما بر افزایش میزان موارد بستری در هفته های آینده در بیمارستانهاست.

این متخصص عفونی یاد آور شد: حدود ۴۰ درصد از کل مبتلایان به کرونا در مشهد از نوع ویروس دلتاست که خطر جدی آن چرخش سریع آن در سطح جامعه است و همه هم استانی های عزیز باید سعی کنند از حضور در تجمعات و مکانهای شلوغ امتناع نمایند.

دکتر خداشاهی تصریح کرد: این ویروس در حال تغییر سویه است که متاسفانه افراد زیادی در معرض خطر این ویروس در همه گروههای سنی هستند و تاکید ما به همه مردم عزیز رعایت دستور العمل ها ی بهداشتی و صیانت از سلامت همدیگر است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونای هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حجامت یکی از روش‌های درمانی سنتی محسوب می‌شود که باید قبل و بعد از ان اصولی را رعایت کرد تا بعدا برای بدن مشکلی به وجود نیاورد. حجامت نیز یکی دیگر از شیوه‌های درمانی است که در آن سیستم ایمنی بدن به واسطه خون گیری تحریک و تقویت می‌شود. حسین خیر اندیش متخصص طب سنتی می گوید دو روش حجامت تر و حجامت گرم که همان بادکش هست. هر انبساطی را حجامت می گویند که با خون گیری حجامت تر می شود. او می گوید سرماخوردگی که مادر همه امراض هست با بادکش خیلی سریع درمان می شود.

کد خبر 849347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سلامت طب سنتی خبر مهم بیماری - سرما خوردگی حجامت

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود