Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:59:39 GMT

کشاورزان داراب از کشت حفاظتی پنبه استقبال کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۰۲۰۸

کشاورزان داراب از کشت حفاظتی پنبه استقبال کردند

احمدرضا صالحی امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ در مصاحبه با ایرنا افزود: سطح زیر کشت کشاورزی حفاظتی پنبه در داراب از ۵۰۰ هکتار در سال ۹۷ به ۲هزار و ۸۰۰ هکتار در سال جاری رسیده که نشان دهنده استقبال خوب کشاورزان از این  نوع کشت است. 

وی ادامه داد: سطح کشت پنبه  در سال جاری به  پنج هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده و اقدامات ترویجی صورت گرفته به منظور افزایش سطح کشت حفاظتی پنبه توسط این مدیریت، سبب شد کشاورزان شهرستان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع پنبه خود را به این روش کشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

صالحی افزود: برای توسعه این نوع کشت در شهرستان داراب سال گذشته از محل خط اعتبارات مکانیزاسیون چهار دستگاه بذرکار کشت مستقیم وارد شهرستان شد که کشاورزان برای هر دستگاه ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند و مابقی قیمت آن را به صورت تسهیلات پنج ساله با سود ۱۵ درصد پرداخت خواهند کرد و در سال جاری نیز چهار نفر از تراکتورداران ‌شهرستان برای خرید این دستگاه به بانک معرفی شده اند.

وی مهمترین اهداف کشت حقلظتی را فـراهم آوردن محیطی مناسب برای سبز شدن بذر ، رشد و نمو بهتر ریشه، کنترل مکانیکی علف های هرز، کنترل فرسایش خاک، افزایش ماده آلی خاک، حفظ رطوبت خاک، کاهش هزینه های کاشت و داشت محصول عنوان کرد که از طریق حفظ مقدار کافی بقایای گیاهی در سطح خاک، تردد کمتر تراکتور در زمین و دستکاری کمتر خاک بدست می آید.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شیراز و در شرق فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کشاورزی داراب پنبه شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی داراب پنبه کشاورزی داراب پنبه شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • فارس بارانی می‌شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد