Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:37:13 GMT

ضرورت استفاده از انواع درب اتوماتیک

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۰۴۵۴

ضرورت استفاده از انواع درب اتوماتیک

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ضرورت استفاده از انواع درب اتوماتیک شیشه‌ای امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست. کاهش هزینه‌ها در بلند مدت، عدم نیاز به تماس با درب و افزایش بهداشت محیط و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، میزان حداکثری عبور نور، افزایش امنیت و زیبایی، استفاده و نگهداری آسان و … همگی باعث شده‌اند تا کمتر مکان عمومی را یافت که از انواع درب اتوماتیک در آن استفاده نشده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان به اپراتور، شیشه سکوریت، کاور آلومینیم یا استیل، چشمی، مرکز کنترل، موتور، قفل برقی، باتری، منبع تغذیه اشاره کرد. مهم‌ترین جز و عمده تشکیل دهنده قیمت درب اتوماتیک شیشه‌ای مربوط به اپراتور آن است.

انواع درب اتوماتیک شیشه‌ای:

درب شیشه‌ای کشویی یا ریلی

درب شیشه‌ای تلسکوپی

درب شیشه‌ای منحنی یا کره

درب شیشه‌ای تاشو یا اتوبوسی

درب شیشه‌ای گردان

ابعاد درب اتوماتیک شیشه‌ای:

از فاکتورهای مهم انتخاب نوع درب اتوماتیک شیشه‌ای میزان فضای موجود ما برای نصب می‌باشد. درب شیشه‌ای با توجه به ابعاد ما برش خورده و ساخته می‌شود. همچنین ارتفاع استاندارد برای درب اتوماتیک ۲۴۰ سانت می‌باشد و چنانچه به ارتفاع بازشوی بیش از این مقدار نیاز داشته باشیم باید از پکیج‌های مناسب این ابعاد استفاده کنیم. عرض لته های ثابت و متحرک باید یکسان باشد تا شکل ظاهری قرینه باشد و عملکرد درب بهینه باشد.

چنانچه عرض دهنه زیاد نباشد و نیاز به ماکزیمم بازشو باشد باید از درب شیشه‌ای تلسکوپی استفاده کرد. امتیاز ویژه ای که این درب نسبت به مدل کشویی ساده دارد این است که از حدود ۷۰ درصد فضا برای عبور و مرور استفاده می‌کند، در حالی که این مقدار برای نوع ساده‌تر درب شیشه‌ای اتوماتیک ۵۰ درصد است.

در کلیه‌ی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان حالت‌های باز و بسته شدن کامل یا نیمه باز، دائم باز و بسته بودن را تنظیم کرد و تردد این درب‌ها نامحدود در نظر گرفته می‌شود. قابلیت نصب تمامی سیستم‌های امنیتی و هوشمند بر روی آنها، کارکرد بی صدا، طراحی زیبا و کم حجم، قابلیت کارکرد با باطری پشتیبان در صورت نبود برق و هوشمند بودن (صفحه کلید پیشرفته به همراه نمایشگر، تنظیم سرعت باز و بسته شدن، مدت زمان بازماندن لنگه‌ها، تنظیم وضعیت ترمینال‌های ورودی و خروجی و …) از جمله سایر ویژگی‌های درب شیشه‌ای اتوماتیک می‌باشد.

در مکان‌های پر رفت و آمد نظیر ورودی پاساژها و مال‌ها باید از درب اتوماتیک شیشه‌ای گردان استفاده شود. این درب زیبا با ابهت بخشیدن به فضای ورودی می‌تواند ورود و خروج افراد را همزمان انجام دهد و با عایق کردن درب اختلاف دمای بیرون و درون مجموعه را حفظ کند.

مراحل راه اندازی درب اتوماتیک شیشه‌ای:

نصب تابلو و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی سیستم درب شیشه‌ای

تکمیل سیم بندی تابلو و دیگر تجهیزات سیستم درب

تنظیم یا رگلاژ میکرو سوئیچ های مسیر حرکت

تست مراحل باز و بسته شدن درب شیشه‌ای اتوماتیک

تنظیم میکرو پروسسور به روی حالت عملکرد مطلوب

درب سکشنال (درب زیر سقفی)

درب سکشنال زیر سقفی برای درب پارکینگ منازل، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و … که مسقف می‌باشند استفاده می‌شود. این درب زیبا، ایمن و بی صدا که در اروپا و آمریکا به وفور استفاده می‌شود برای باز و بسته شدن تنها حدود ۲۰ سانتی متر از فضای سقف را اشغال می‌کند و از چندین پنل تشکیل شده است.

پنل ها ازفولاد گالوانیزه ساخته شده‌اند که باعث استحکام و ماندگاری محصول می‌شوند و همچنین داخل آنها خمیر پلی اورتان تزریق می‌شود که باعث عایق شدن درب زیرسقفی سکشنال در برابر دما، صدا و رطوبت می‌شود.

مکانیزم خاص درب سکشنال باعث می‌شود که به کمک فنرهای بالانس و ریل‌های خاص، درب در زیر سقف جمع شده و در این حالت کم‌ترین فشار به موتور کشنده ی زیر سقفی وارد می‌شود که باعث طول عمر بالای آن می‌شود.

تنوع طرح (پنل قابدار کلاسیک، پنل شیاردار، پنل مایکروویو)، تنوع رنگ (سفید، طرح چوب روشن، طرح چوب تیره، سیاه و …) و سایر ویژگی‌های این درب زیبا باعث شده است که بتوان از آن در تمامی نماهای کلاسیک و مدرن امروزی استفاده کرد. همچنین قابل ذکر می‌باشد کلیه پکیج درب و متعلقات آن وارداتی می‌باشد و کیفیت بالای پنل ها و موتور این درب قابل قیاس با انواع کرکره اتوماتیک و یا محصولات مشابه نمی‌باشد.

از سایر ویژگی‌های درب سکشنال اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- دارای سیستم ضد سقوط (anti drop) برای امنیت استفاده کنندگان در صورت عمل نکردن چشمی

۲- فشار نیروی حداکثری از جانب موتور به درب در هنگام بسته بودن برای جلوگیری از سرقت

۳- متناسب با تمامی نماهای مدرن و کلاسیک و قابلیت کارکرد با کلیه تجهیزات کنترل تردد

۴- قابلیت استفاده از ماکزیمم فضای پارکینگ برای پارک خودرو حتی تا نزدیکی درب

۵- تنوع طرح و رنگ، تردد و سرعت بالا، عدم نیاز به تعمیر و نگه داری و طول عمر بالا

۶- قابلیت کاشت درب نفر رو و پنجره داخل پنل‌های درب سکشنال

۷- مناسب برای پارکینگ‌هایی با ارتفاع ورودی کم

۸- ساخته شده مطابق با آخرین استانداردهای روز اروپا

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5255462

منبع: مهر

کلیدواژه: درب اتوماتیک کسب و کار پارکینگ کسب و کار لوازم خانگی خرید آنلاین آجیل و خشکبار تبلیغات فضای کسب و کار تولید داخلی تعمیر لوازم خانگی عکاسی ناشنوایی آپارتمان بانک تجارت گل و گیاه پلاستیک درب اتوماتیک شیشه ای انواع درب اتوماتیک باز و بسته شدن درب شیشه ای درب سکشنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود

مریم جلالی در مراسم بزرگداشت روز ملی شهر میمند و برگزاری جشنواره گل و گلاب گفت: میمند ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها در خدمت ارزش‌افزوده و ارزش‌آفرینی شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: رویداد‌ها زمینه تقویت توجه را ایجاد می‌کنند و تقویت توجه نخستین گام در راستای متمایزسازی و ایجاد وضعیت مطلق است.

جلالی افزود: به‌عنوان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های میراث فرهنگی و آنچه ریشه در تاریخ دارد به‌اضافه جاذبه‌های گردشگری در کنار محصولات صنایع‌دستی یک پیوستاری درست کند که به اقتصاد منطقه کمک کند که لازمه‌اش همگرایی خانواده است.

 او ادامه داد: خانواده چه در سطح کوچک چه در سطوح محله، شهر، شهرستان و استان باید رویکرد اقتصاد هویت بنیان را سرلوحه قرار دهند و ما هم بتوانیم تسهیل گری و رفع موانع کنیم.

جلالی او در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه گفت: تمامی مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، استانداری و دیگر ادارات دولتی فرزندان این دیار هستند و مانند یک خانواده کار می‌کنند و وقتی خانواده مبنا باشد دیگر فرقی نمی‌کند من چه سهمی دارم این همکاری و هم‌افزایی و هم‌جوشی باید منجر به این شود که ما معیشت عزت‌آفرین داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با ابراز خرسندی از اینکه اینجا خانواده‌ها را در کنار مسئولان می‌بینم و این مسئولیتی که وجود دارد یکی در خانواده و دیگری پسر و خواهر و مادر خانواده است و این فضای خانواده محوری در سالی که مشارکت مردم در تولید حساب‌شده بسیار قیمتی است.

جلالی در ادامه تأکید کرد: صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی هوش و استعداد تاریخی ماست و یک پیوستار کامل است یعنی یک هوش و حکمتی بوده به‌طوری‌که ازگلی که می‌روییده گلاب در ظرف مسی درست می‌شود و بعد شیشه درست‌شده و ترکه‌بافی برای نگهداری شیشه درست‌شده و این توسعه است و ما باید سوار بر آن اقتصاد هویت بنیان را رونمایی کنیم.

او با اشاره به اینکه به همت شما صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فردای روشنی را دارد اضافه کرد: میراث فرهنگی ما تنها میراث، ملموس نیست بلکه در برگ این گل‌ها قصه‌ها و لالایی‌هایی نهفته است و روایت‌هایی که در دنیای امروز ارزش‌افزوده دارد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه قصه میمند خریدار دارد و ما باید ان را روایتگری کنیم تا دنیا این قصه‌ها را خریداری کند.

او به ذکر مثال‌هایی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: یک روزگاری جمشید و اردشیر و شاپور کشورگشایی می‌کردند و جهان‌گشایی قدرت بود، یک روزگاری جهان دانی و اطلاعات قدرت بود و امروز جهان ارایی قدرت است و به همه دلیل ایران قدرت سوم را ایجاد کرده است و می‌تواند حرف در جهان داشته باشد، چون روایت‌هایی زیبایی دارد.

جلالی بابیان اینکه شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری بوده و صنعت شیشه‌گری می‌تواند به دلیل بازیافت و دوست دار محیط‌زیست بودن، به ترویج گلاب‌گیری کمک کند ابراز امیدواری کرد که عزم مسئولان محلی مبنی بر ایجاد کارگاه‌ها بتواند شاخص‌های شهر ملی شیشه‌گری را برای میمند فراهم کند و ما هم تلاش می‌کنیم این پرونده کامل شود و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شهر ملی شیشه‌گری را در میمند داشته باشیم؛ بنابراین گزارش دکتر مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و دکتر محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه امروز با سفر به شهرستان فیروزآباد ضمن حضور در مراسم روز ملی میمند از کارگاه‌های شیشه‌گری، گلاب‌گیری همچنین مزارع گل محمدی و تعدادی از اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی شهر میمند بازدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود