Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@13:09:18 GMT

عرضه جهانی نفت از مصرف فراتر می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۰۶۵۸

خبرگزاری آریا - اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که عرضه جهانی نفت خام در ماه‌های آینده از مصرف این کالای راهبردی فراتر می‌رود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) انتظار دارد تولید نفت آمریکا در سال 2021، 210 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 11 میلیون و 100 هزار بشکه در روز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاهش تولید کمتر از برآورد پیشین این نهاد (230 هزار بشکه در روز) خواهد بود.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود اعلام کرد: انتظار می‌رود عرضه جهانی نفت - به‌طور عمده عرضه نفت - سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در ماه‌های آینده، بیش از مصرف آن افزایش یابد.
این اداره افزود: انتظار داریم افزایش تولید سبب کاهش برداشت مداوم از ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت شود که در بیشتر سال گذشته اتفاق افتاده است و قیمت‌ها در سطح کنونی حفظ شوند.
این نهاد میانگین قیمت نفت در نیمه دوم سال 2021 را ​​72 دلار برای هر بشکه برآورد کرد.
به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود میانگین تولید نفت آمریکا در سال 2021، 11 میلیون و 850 هزار بشکه در روز باشد، این رقم بیش از برآورد میانگین عرضه اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای سال 2021 (11 میلیون و 100 هزار بشکه در روز) بود.
این اداره انتظار دارد مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع آمریکا در سال 2021، یک میلیون و 520 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 19 میلیون و 640 هزار بشکه در روز برسد.
این رقم در برآورد پیشین یک میلیون و 490 هزار بشکه در روز بود.
این نهاد برآورد کرد که مصرف سوخت‌های مایع جهان در سال 2022، 3 میلیون و 700 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 101 میلیون و 400 هزار بشکه در روز یعنی فراتر از سطح آن در سال 2019 برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اداره اطلاعات انرژی آمریکا هزار بشکه در روز جهانی نفت سال 2021

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد