Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:55:50 GMT

روزی بدون طلاق در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۰۷۶۲

روزی بدون طلاق در اصفهان

حجت الاسلام علی‌اکبر صافی اصفهانی رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در نخستین روز هفته‌ ازدواج هیچ مورد طلاقی در دفاتر ثبت طلاق استان اصفهان ثبت نخواهد شد.

او  افزود: در حال حاضر آمار ثبت ازدواج در استان اصفهان بیش از طلاق است، اما رشد طلاق نسبت به سال‌های گذشته روند صعودی داشته همچنین هنوز آمار ازدواج و طلاق به نقطه برابر نرسیده است،  آمار ازدواج بالاتر و نسبتش به طلاق یک سوم است، جای تاسف دارد که به ازای هر سه ازدواج یک طلاق ثبت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان بیان کرد: سردفتران طلاق شرعا و قانونا ملزم هستند تا در صورت مراجعه زوجین به قصد جدایی، ابتدا میان آن ها صلح و سازش برقرار کنند، اکنون در بعضی از دفاتر ثبت طلاق حدود ۲۰۰ دادنامه اجرا نشده موجود است که با وساطت سردفتر طلاق  زوجین از جدایی منصرف شده اند، اغلب سردفتر‌ان با تجربه از جمله روحانیون برای ایجاد این صلح و سازش پیشگام هستند.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلاق روز ازدواج استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آمار عجیب پرسپولیس بدون کاپیتان؛ سرنوشتی که بدون عالیشاه گره می خورد!
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • روزی به نام تلفن!