Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، استاد احمد حمیدی خلق کننده جام زندگی امروز در مراسم رونمایی از این اثر، گفت: روزی که مسئولین برای بازدید آمده بودند من مشغول ساخت ۳ تندیس برای مسابقه شهروند نمونه بودم که در آن زمان بحث جام ارجان مطرح شد با توجه به اینکه ۵ سال پیش یک نمونه از آن را ساخته بودم این موضوع را به من سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه گفت: یکی از مشکلات این بود که طرحی از جام در دسترس نبود و اگر هم بود، کیفیت خیلی پایینی داشت به همین دلیل بخش پژوهشی کارگاه وارد عمل شدند، طرحی را پیدا کردیم و بدون دخل و تصرف در اصل طرح نخستین نمونه ساخته و برای تهران ارسال شد.

استاد صاحب سبک قلمزن شیراز با اشاره به ساخت ۶ جام برای ارسال به موزه کشورهای دیگر افزود: یکی از جام‌ها در اندازه اصلی کار یعنی ۴۳.۵ است که به موزه سوئیس ارسال می‌شود و ۵ اثر دیگر به موزه المپیک و توکیو ارسال می‌شود.

این پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی مدت زمان ساخت این آثار را یک ماه عنوان و بیان کرد: در این یک ماه اعضای کارگاه به صورت شبانه روزی کار کردند و امروز برای اعزام به کمیته ملی المپیک ارسال می‌شود.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر که در این دوره در کلانشهرهای فرهنگی جز برنامه مهم وزارت خانه بود به همت شهرداری شیراز جان دوباره به سنگ سیاه بخشیدند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای حمایت از هنرمندان در نظر گرفته شده است، گفت: بناست بازار هنر که در محله سنگ سیاه ساخته شده در اختیار هنرمندان قرار داده شود با تنفس یک ساله و قراداد ۵ ساله تا بتوانند فعالیت خوبی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه فارس همیشه مهد تمدن ایران زمین و شیراز هم زبانزد بوده است، افزود: شهر شیراز به عنوان شهر خلاق در هنرهای تجسمی نیز هست و زنده نگه داشتن مکتب شیراز همت هنرمندان را می‌طلبد.

سهرابی با بیان اینکه متولیان فرهنگ هم بستر کار را باید فراهم کنند، بیان کرد: امید است در کنار این کارها که سفیر شهر شیراز است از دیگر هنرها هم سفرایی را در سراسر جهان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با هماهنگی‌های انجام شده این جام علاوه بر نمایش در ۶ موزه جهان در مسابقات المپیک توکیو نیز نمایش داده می‌شود.

کد خبر 5255549

منبع: مهر

کلیدواژه: المپیک توکیو فرهنگ و ارشاد فارس صنایع دستی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه قطعی برق گرگان اردبیل ایلام عکس استانها زلزله واکسن کرونا اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از جدایی خمز از تراکتور، مدیران این باشگاه هنوز نتوانستند مجوز‌های لازم را برای حضور یحیی گل محمدی دریافت کنند و بعید است یحیی بتواند حداقل این هفته تراکتور را در بازی حساس مقابل استقلال همراهی کند.

حمید مطهری، محمد نصرتی و محمد عسگری فعلا کادرفنی تراکتور را تشکیل می‌دهند و قرار است به زودی مربی سابق پرسپولیس هم به این کادر اضافه شود.

حسن تشکری نیا مربی بدنسازی که یحیی او را به پرسپولیس آورد تا در کنار لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی قرار بگیرد و کار کند، گزینه تراکتوری‌ها برای حضور در این تیم است و گویا توافقات لازم هم در این خصوص انجام شده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • عملیات «وعده صادق» سنگین‌ترین ضربه بر پیکره رژیم صهیونیستی بود
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟