Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: آبزی پروری در این استان جایگزین برنج کاری می شود.

به گزارش قدس آنلاین مهدی میرقراچورلو در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به کاهش شدید باران و خشکسالی ها، برنامه ریزی به این ترتیب صورت می گیرد که مزارع برنج جایگزین مزارع برنج شوند.

وی افزود: از آنجاییکه به منظور حفاظت بیشتر از منابع آبی و کاهش سطوح مزارع برنج، تمامی سیاست های حمایتی از برنج کاران این استان همچون ارائه کود و سم یارانه ای برداشته شده است، به منظور جبران هزینه های تولید، از کشاورزان درخواست می شود تا به جای کشت برنج به سوی آبزی پروری گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرقراچورلو ادامه داد: در حال حاضر اقدامات آموزشی برای امر آبزی پروری نیز کارشناسان در حال انجام است.

وی اظهارکرد: در نظر داریم تا با همراهی کشاورزان طی سه تا چهار سال حدود ۱۰۰۰ هکتار از مزارع برنج در استان را تبدیل به مزارع آبزی پروری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مزارع پرورش ماهی های گرمابی جایگزین مزارع برنج می شوند، گفت: ۹۲ استخر پرورش ماهی گرمابی در استان وجود دارد که ۳۰۰ تن طی سال گذشته در آن ماهی تولید شد.

وی تعداد استخرهای پرورش ماهی سردآبی را ۹۵ استخر اعلام کرد و افزود: در این استخرها نیز طی سال گذشته حدود ۱۰۰۰ تن ماهی سردآبی برداشت شده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به خشکسالی نیز اشاره کرد و گفت: خشکسالی های رخ داده چندان بر روی استخرهای سردآبی موثر نبوده چراکه آب مورد نیاز آن ها از چشمه و چاه ها تامین می شده است.

وی تصریح کرد: اما از آنجاییکه آب مورد نیاز استخرهای گرمابی از رودخانه ها همچون رودخانه اترک تامین می شود، میزان تولید ماهی های گرمابی کاهش یافته است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آبزیان برنج کاری آبزی پروری مزارع برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است

حسن ناهیدی عصر سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده و شورای اجتماعی خراسان شمالی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، بر ضرورت ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها اجرایی شود.

حسن ناهیدی تصریح کرد: هر چقدر ریشه‌یابی و شناخت آسیب‌ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب‌ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه باشد.

ناهیدی با تاکید بر نقش آفرینی بانوان خراسان شمالی در تمام عرصه‌ها و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری و مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت‌های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 6093601

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر