Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@17:13:56 GMT

ایرانی‌ها چقدر تراکنش بانکی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۰۹۵۸

تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی کشور در سومین ماه سال جاری به بیش از ۵۵۲ هزار میلیارد تومان رسید. ناطقان: بر اساس تازه‌ترین گزارش اقتصادی منتشرشده از سوی شاپرک، مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در خرداد سالجاری به ۳۳۰۸ میلیون عدد رسیده که ارزش این تراکنش‌ها در مجموع به بیش از ۵۵۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به اردیبهشت رشدی معادل ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۳ درصد در تعداد و ۱۵.۱۲ درصدی در ارزش ریالی داشته است.

بر این اساس، رشد اسمی ماهانه تراکنش‌های شاپرک در خرداد سال جاری نسبت به ماه گذشته معادل ۱۵.۱۲ درصد بوده است.

سهم ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت

در خرداد ۱۴۰۰ سهم ابزارهای پذیرش اینترنتی در تراکنش‌های انجام شده ۶.۳۲ درصد و ابزار پذیرش موبایلی ۳.۴۴ درصد بوده و این در حالی است که کارت‌خوان‌های فروشگاهی بیش از ۹۰ درصد از کل تراکنش‌های انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

از تعداد تراکنش‌های انجام شده ۸۸.۲۳ درصد مربوط به خرید کالا و خدمات، ۷.۵ درصد مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه و معادل ۴.۲۷ درصد مربوط به مانده‌گیری بوده است.

همچنین، از مجموع کل تراکنش‌های انجام‌شده در خرداد معادل ۹۲.۵۴ درصد موفق و ۷.۴۶ درصد ناموفق بوده، البته تراکنش‌هایی که با سوییچ شاپرک انجام شده، ۹۹.۹۸ درصد موفق بوده است.

اما از مجموع تراکنش‌های ناموفق انجام شده در این ماه، ۰.۹ درصد به دلیل خطای پذیرندگی، ۰.۲ درصد به دلیل خطای شاپرکی، ۱۰.۶۲ درصد به دلیل خطای صادرکنندگی، ۸۷.۸۲  درصد به دلیل خطای کاربری و ۰.۴۶ درصد به علت خطای کسب و کار بوده است.

بر اساس این گزارش، نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی در خرداد ماه سالجاری نیز ۱۶.۵۷ درصد بوده و این در حالی است که نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به نقدینگی در این ماه تنها ۲.۱۱ درصد بوده است.

متوسط مبلغ تراکنش‌ها در ابزارهای پذیرش

بنا بر تحلیل آمارهای رسمی در خرداد سال‌جاری، ابزار کارت‌خوان فروشگاهی با ۳۱۳ تراکنش به ازای هر کارت‌خوان در مکان نخست قرار می‌گیرد و پذیرش اینترنتی با ۱۳۰ تراکنش به ازای هر ابزار و پذیرش موبایلی با ۷۹ تراکنش به ازای هر ابزار فعال به ترتیب در مکان‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 افزون بر این متوسط تراکنش هر ابزار پذیرش شاپرکی در ماه مذکور معادل ۲۶۳ تراکنش است که این تعداد نسبت به مقدار مشابه در ماه گذشته افزایش ۲۵.۸۹ واحدی (۱۰.۹۲ درصدی) را تجربه کرده است.

همچنین بیشترین افزایش متوسط تعداد تراکنش مربوط به کارت‌خوان فروشگاهی بوده است.

 شاخص مهم دیگر، شاخص متوسط مبلغ تراکنش‌ها به ازای هر ابزار پذیرش است که بنا بر آمارهای رسمی، متوسط مبلغ هر تراکنش در ابزار پذیرش اینترنتی ۳۹.۸ میلیون تومان بوده که این عدد برای کارت‌خوان‌های فروشگاهی ۵۱.۱ میلیون تومان و برای پذیرش موبایلی تنها ۷۶۳ هزار تومان بوده است. منبع: مشرق برچسب ها: ایرانی ها ، تراکنش بانکی ، کارت بانکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایرانی ها تراکنش بانکی کارت بانکی تراکنش های انجام شده درصد به دلیل خطای ابزار پذیرش کارت خوان تراکنش ها درصد بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!

مدتی است دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی رخ می‌دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره‌های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

منبع: فارس

tags # دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشجو سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد