Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از این واحدها در شهرک صنعتی کاویان فریمان که در قالب برنامه "یکشنبه های حمایت از تولید و مانع زدایی از آن" صورت گرفت، با تاکید بر تسریع در حل مشکلات این تولید کنندگان گفت: در این بازدید برای تامین برق، تخصیص آب و تکمیل چرخه تولید در حضور مدیران حوزه های اقتصادی و زیرساختی استان دستورهایی صادر شد که این موارد تا زمان رفع موانع در چرخه پیگیری معاونت اقتصادی استانداری و مدیران مرتبط قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این باره گفت: در طول برگزاری برنامه یکشنبه های "حمایت از تولید و مانع زدایی از آن " که از اردیبهشت امسال در راستای نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در دستور کار استاندار قرار گرفته است، بازدید از واحدهای تولیدی و دیدار با تولیدکنندگان و تشکلهای بخش خصوصی انجام گرفته است.

مرتضی اشرفی افزود: از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون در مجموع ۴۹ مورد بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی یا خارج از آن در خراسان رضوی و ۵۱ نشست با تولیدکنندگان و تشکلهای اقتصادی برگزار شد که حدود ۲۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات واحدها و موانع تولید در پی داشته است.

فرماندار فریمان نیز گفت: در شهرستان فریمان دو شهرک صنعتی کاویان و فریمان با ۲۶۲ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۳۱ واحد تولیدی غیرفعال است.

عباسعلی صفایی افزود: یکی از مهمترین مشکلات کنونی واحدهای صنعتی فریمان، کمبود و قطعی برق است که امیدواریم سهمیه ویژه ای از این بخش به واحدهای صنعتی این شهرستان اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی امروز از سه واحد صنعتی شامل کارخانه پارت پاپیروس، کارخانه شیشه فلوت کاویان و گروه صنایع فولاد صبح پارسیان بازدید کرد.

کارخانه پارت پاپیروس با ظرفیت تولید ۲۸ هزار تن کاغذ فلوتینگ و ۱۷ هزار تن ورق و مقوا در سال ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و طرح توسعه خود را نیز با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اجرا کرده و در مجموع برای ۳۲۵ نفر شغل ایجاد کرده است.

این واحد چرخه کامل تولید را از بازیافت تا خمیرسازی کارتن تا تولید کاغذ فلوتینگ و ورق مقوا و کارتن چاپ شده را دارد و حدود ۲۰ درصد از محصولات سالانه آن به کشورهای افغانستان و عراق صادر می شود.

کارخانه پارت پاپیروس نزدیک ترین واحد به مرز افغانستان در زمینه تولید ورق و کاغذ فلوتینگ است و به علت هزینه حمل پایین، بازرگانان افغان تمایل دارند تا نیاز خود را از این کارخانه تامین نمایند.

این واحد درخواست تامین برق جهت طرحهای توسعه خود به میزان چهار مگاوات و تامین آب از محل انشعاب خط لوله شهرک صنعتی کاویان از سد دوستی به میزان ۱۰ لیتر بر ثانیه را داشت که مورد موافقت استاندار قرار گرفت و به مدیران این حوزه دستور پیگیری برای تحقق آن صادر شد.

واحد تولیدی شرکت شیشه فلوت کاویان با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شیشه فلوت، ۲۰ هزار تن آینه های تک جهته، ۴۰ هزار تن رفلکس، هزار و ۵۰۰ تن نیتروژن با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شده و برای ۵۶۳ نفر شغل ایجاد کرده است.

از ویژگی های این واحد که یکی از ۹ کارخانه فعال کشور در این زمینه است، تولید شیشه های فلوت در یک فرآیند تمام اتوماتیک و با استفاده از آخرین فناوری روز و همچنین تولید شیشه های رفلکس، آیینه ای با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و تسلط کامل این شرکت به نگهداری و تعمیرات و بهره برداری بهینه از خطوط تولید و اشراف به بازارهای داخلی و صادرات است.

حدود ۳۰ درصد از محصولات این واحد شامل انواع شیشه های فلوت، رفلکس و آیینه ای به کشورهای آسیای میانه، قفقاز، عراق، افغانستان و برزیل صادر می شود.

یکی از مهمترین مشکلات این شرکت کمبود سیلیس، به عنوان ماده اولیه تولید شیشه بود، تولید شیشه نیاز به عیار خاص با اکسیدهای فلزی خاص دارد که این نمونه سیلیس فقط در شهرستان تربت جام وجود دارد اما اطراف منطقه معدنی سیلیس پوشیده از درخت "اورس" است و اداره کل منابع طبیعی به دلیل قدمت و ارزش این گونه درختی، مجوز برداشت معدنی در آن منطقه را نمی دهد.

بخشی از محدوده معدنی سیلیس در تربت جام، عاری از پوشش اورس است که کارخانه شیشه فلوت درخواست صدور مجوز اداره کل منابع طبیعی را برای برداشت سیلیس از آن منطقه داشت، که دستور پیگیری برای رفع مشکلات در زمینه صدور مجوز برای برداشت سیلیس از منطقه عاری از پوشش گیاهی اورس از سوی استاندار به مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی داده شد.

یکی دیگر از درخواست های این واحد تولیدی تسریع در انجام و تکمیل ظروف و برخورداری از معافیت گمرکی در واردات ماشین آلات ظروف شیشه ای بود.

کارخانه گروه صنایع فولاد صبح پارسیان سومین واحد تولیدی مورد بازدید استاندار بود که با ظرفیت تولید ۱۶۰ هزار تن لوله سازی، ۱۲۰ هزار تن لوله اسپیرال و ۱۸۰ هزار تن نورد تیرآهن با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

این کارخانه لوله سازی، توانایی تولید لوله های فولادی به روش اسپیرال از سایز ۵۰۰ تا سه هزار میلیمتری، مورد استفاده در خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی و آب مطابق با استاندارد، توانایی اعمال پوشش خارجی سه لایه پلی اتیلن مطابق با استاندارد، تیرآهن معمولی، سبک و نیمه سبک و سایر مقاطع ناودانی و نبشی را دارد.

درخواست این واحد تامین شمش (ماده اولیه واحد) از شرکت فولاد خراسان، خارج از ضوابط بورس کالا و ارجاع پروژه های لوله سازی خطوط انتقال آب به این شرکت با توجه به پتانسیل موجود در آن بود که مورد موافقت استاندار قرار گرفت و دستور لازم در این خصوص به مدیران ذیربط داده شد.

شهرک صنعتی کاویان واقع در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد- فریمان با مساحتی بالغ بر ۶۰۰ هکتار و در ۳ فاز در حال بهره برداری است. هم اکنون فازهای ۱ و ۲ شهرک فعال بوده و واحدهای آن در فازهای مختلفی همچون شیمیایی، فلزی، خدماتی، مواد غیرفلزی، صنایع غذایی، صنایع نساجی و ... در حال فعالیت هستند.

تاکنون از تعداد ۲۰۳ قراردادی که در این شهرک منعقد شده، حدود ۱۳۲ واحد به بهره برداری رسیده و حدود ۱۲ واحد دیگر در حال ساخت هستند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد صنعت شیشه سازی رونق تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد صنعت شیشه سازی رونق تولید شهرک صنعتی کاویان سرمایه گذاری خراسان رضوی واحد تولیدی تولید شیشه شیشه فلوت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بروجرد از واگذاری کارخانه سامان کاشی شهرستان به هیات حمایت از صنایع، توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی خبر داد.

عباس گودرزی امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو تصمیم اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه جهت ارجاع پرونده سامان کاشی به هیات حمایت از صنایع، این واحد صنعتی با حضور نمایندگان و رئیس هیات و معاون اقتصادی استاندار و نماینده دادستان و جمعی از مسئولان ذیربط در محل فرمانداری بروجرد به هیات، تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام که قرار بود بعد از جلسات متعدد با مالک کارخانه و پس از اتمام حجت‌های گوناگون و پیگیری‌های مستمر، در سال ۱۴۰۰ انجام شود و در محل کمیسیون اجتماعی هم با حضور مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی صورتجلسه کردیم که چنانچه تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ کارخانه روشن نشود آن واحد صنعتی جهت احیاء واگذار خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: اما اکنون بعد از چند سال، کارشناسان خبره هیات حمایت از صنایع، رسما پیشرفت پروژه را ۶۰ درصد اعلام کرده‌اند و این یعنی اینکه، ایهاالناس؛ کارگران مظلوم و بیچاره و کارکشته سامان کاشی، در آن روزها که بر سر می‌زدند و کسی صدایشان را نمی‌شنید درست می‌گفتند.

وی تصریح کرد: اما امروز با عبور از همه موانع، اداره تصفیه، تصمیم خود را اجرایی کرد و این واحد صنعتی را به هیات مذکور برای حفظ اشتغال و تداوم تولید واگذار کرد.

این نماینده ادامه داد: امیدوارم با حمایت مسئولان اجرایی و استاندار و فرماندار و همچنین حمایت‌های حکیمانه امام جمعه بروجرد که مسائل اشتغال و صنعت را مورد مداقه قرار می‌دهد شاهد تسریع در پرداخت بدهی، رفع موانع، به روزرسانی کارخانه و رونق تولید و اشتغال در آن کارخانه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه