Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع ویروس کرونا و موج پنجم این بیماری بار دیگر محدودیت‌هایی در کشور لحاظ شده که این محدودیت‌ها باعث ممنوعیت حضور دانشجویان جدید در خوابگاه‌های دانشجویی شده است.

خبرگزاری میزان - دانشجو نوشت: موج جدید ویروس کرونا فراگیری این بیماری را در کشور گسترش داده و باعث ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی‌های مراکز عمومی، بازار‌ها و تعطیلی مشاغل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع مجدد ویروس کرونا و به قولی موج پنجم این ویروس که دلتا ویروس را با خود به همراه داشته برنامه ریزی دانشجویان را برای اسکان در خوابگاه‌ها به هم ریخت تا پیش از بروز موج جدید این ویروس، برنامه ریزی‌ها برای اسکان تابستانه خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه دانشگاه‌های تهران آغاز شده بود و شرایط اسکان‌ها برای ایام تابستان از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها اعلام شد.

البته این به این معنا نیست که محدودیت‌های ایجاد شده باعث تعطیلی کامل خوابگاه‌ها شده است؛ بلکه تا زمانی که وضعیت شهر تهران از لحاظ شرایط کرونایی قرمز باشد؛ دانشجوی جدید نمی‌تواند در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها اسکان داده شود.

شرایط اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه‌های تهران

دانشگاه‌های تهران، علم وصنعت، شریف، علامه، شهید بهشتی، امیرکبیر پیش از شیوع موج جدید اطلاعیه‌هایی مبنی بر اسکان دانشجویان در تابستان منتشر کردند که دانشجویان متقاضی می‌توانستند بر اساس این اطلاعیه‌ها و با داشتن شرایط لازم در خوابگاه‌ها ساکن شوند.

حالا که وضعیت شهر تهران از نارنجی به قرمز تبدیل شده دانشجویان متقاضی خوابگاه نیز شرایط اسکانشان متفاوت خواهد شد؛ البته تفاوت این دوره نسبت به قبل این است که دانشجویانی که در خوابگاه حضور دارند می‌توانند در خوابگاه بمانند و مانند قبل خوابگاه‌ها تخلیه نمی‌شود.

پذیرش دانشجوی جدید در خوابگاه‌های دانشگاه تهران ممنوع شد

بر اساس گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران فعلا ورود دانشجوی جدید به خوابگاه ممنوع است. سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران و نحوه فعالیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه گفت: خوابگاه‌های دانشگاه تهران تعطیل نشده، اما پذیرش دانشجوی جدید در خوابگاه ممنوع است.

وی افزود: تا عادی شدن شرایط شهر تهران دانشجوی جدید در خوابگاه ساکن نخواهد شد. دانشجویان ساکن در خوابگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در خوابگاه هستند؛ چرا که رفتن این دانشجویان به شهر‌ها، خود موجبات نقل و انتقال بیماری را افزایش می‌دهد.

حبیبا اضافه کرد: تا زمانی که دانشجویان نیاز به خوابگاه و کار آزمایشگاهی دارند در خوابگاه حضور دارند، اما تا عادی شدن شرایط اسکان دانشجویانی که با درخواست اسکان آن‌ها موافقت شده بود، متوقف شده تا شرایط به حالت قبل برگردد.

با این وضعیت ایجاد شده دانشجویانی که برای اسکان ضروری در خوابگاه‌های دانشجویی درخواست خود را به دانشگاه‌های خود ارسال کرده اند، فعلا امکان اسکان را ندارند.

ساکنان خوابگاه‌های علامه در خوابگاه حضور دارند

حسین لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این خصوص گفت: به دلیل ایجاد شرایط قرمز کرونایی پذیرش دانشجوی جدید در خوابگاه نداریم.

وی افزود: دانشجویانی که با درخواست آن‌ها موافقت شده چنانچه می‌توانند به صورت مجازی فعالیت علمی خود را انجام دهند بهتر است که به صورت مجازی کار خود را انجام دهند؛ در صورتی که امکان فعالیت مجازی وجود ندارد باید منتظر شوند تا شرایط به حالت عادی و کاهش فراگیری کرونا برگردد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های دانشگاه علامه فعلا با همان تعداد دانشجویی که از قبل ساکن خوابگاه شده اند به کار خود ادامه خواهد داد و دانشجویان با رعایت پروتکل‌های اجتماعی در خوابگاه حضور دارند.

سایر دانشگاه‌های تهران نیز به همین روال اسکان دانشجویان جدید را فعلا محدود کرده و منتظر بهبود شرایط و اوضاع کرونایی در شهر تهران هستند و دانشجویانی که نیاز مبرم به خوابگاه دارند، باید صبر کنند تا محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا با کاهش فراگیری بیماری برداشته شود و دانشجویان بتوانند با خیال آسوده در خوابگاه ساکن شوند.

از طرفی هم زمزمه بازگشایی دانشگاه‌ها ازاوایل مهرماه به خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مطرح شده که باید برای شرایط اسکان این دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی فکری اساسی اندیشیده شود که بازهم بی برنامه بودن موجب سرگردانی این دانشجویان نشود.

بیشتر بخوانید: دانشجویان از مهر منتظر برگزاری حضوری کلاس‌ها باشند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دانشجویان خوابگاه دانشجویی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشجویان خوابگاه دانشجویی دانشجوی جدید در خوابگاه خوابگاه های دانشجویی معاون دانشجویی دانشگاه خوابگاه حضور دارند خوابگاه های دانشگاه دانشگاه های تهران دانشگاه تهران خوابگاه ها شرایط اسکان محدودیت ها دانشگاه ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد علی زلفی گل در آیین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج گفت: سه هزار خوابگاه متاهلی در سراسر کشور در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه توسعه فیزیکی زیرساخت ها از دستور کار خارج شد گفت: افزایش کیفیت زیرساخت هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است . 

 

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی