Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 20 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه ۲۰ تیر در سیصد و پنجاه و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، ضمن اعلام افزایش درصد شناسایی موارد مثبت کرونا در استان فارس طی روزهای اخیر، کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را از عوامل اصلی این موضوع برشمرد و بر اهمیت مشارکت مردم در مهار کروناویروس و کاهش خطرات این بحران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی با این هشدار که کرونا در کمین تک تک افراد جامعه است، افزایش توجه عمومی و اطلاع رسانی در زمینه رعایت مسایل بهداشتی در جامعه را در این زمینه موثر دانست و اضافه کرد: نقش مردم در مقابله با کرونا و کنترل این ویروس، نقشی مهم و کلیدی است و ضرورت دارد تمام اقشار جامعه و افراد در گروه های مختلف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، با مجموعه سلامت همکاری کنند.

لطفی همچنین با بررسی روند واکسیناسیون در فارس، یکی از راه های موفقیت در مهار کرونا را واکسیناسیون عمومی عنوان کرد و افزود: روند ارایه واکسن کرونا در استان فارس به خوبی در حال انجام است و تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برای ارتقاء و بهبود سلامت مردم استان تلاش می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه پاندمی کرونا طولانی شده است، اما این نباید موجب شود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری کرده و عادی پنداری در خصوص کرونا را به دیگران القاء کنیم.

بستری ۲۷۵ بیمار جدید طی یک روز در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم ایفای مسئولیت اجتماعی از سوی تمامی اعضای جامعه به عنوان افرادی تاثیرگذار، از مردم استان خواست نسبت به رعایت نکات بهداشتی و دعوت دیگران به این امر، توجه ویژه داشته باشند تا با هم پیمانی و همدلی که همواره داشته ایم، از جان خود و عزیزانمان محافظت کرده و در برابر این موج سهمگین بیماری پیروز شویم.

لطفی همچنین با بررسی آخرین وضعت کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، بستری ۲۷۵ بیمار جدید طی این بازه زمانی را هشداردهنده خواند که نشان دهنده قدرت بالای سرایت ویروس جهش یافته هندی در سطح جامعه است و ضرورت توجه بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر می سازد.

او با اعلام اینکه تاکنون ۱۹۲ مورد واریانت هندی در چند شهرستان استان فارس شناسایی شده است، یادآور شد: در شرایط کنونی لازم است همه افراد جامعه به نوبه خود در جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی، همکاری لازم را داشته باشند.

لطفی همچنین از روسا و کارکنان مراکز بهداشت شهدای انقلاب و شهدای والفجر شیراز برای برنامه ریزی و اجرای مناسب طرح واکسیناسیون کرونا در پایگاه های تزریق واکسن در شهر شیراز و همچنین روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس جامعه گروه های مختلف ماسک سلامت واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی ویروس انقلاب بهداشت و درمان کرونا کرونا در فارس پروتکل های بهداشتی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد