Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حواشی خودروهای دپو شده در گمرک و آنچه که متروکه اعلام و برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی است، ظاهرا قرار نیست به پایان برسد و هر بار جریان خاص خود را دنبال می‌کند.

 اخیرا دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو از این که ۱۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس خارجی به سازمان اموال تملیکی واگذار شده و اخیرا حدود ۸۰۰ دستگاه آن به مزایده و فروش رفته سخن گفته است؛  موضوعی که با توجه به جریانی که تعیین تکلیف خودروهای وارداتی مانده در گمرک و سازمان اموال تملیکی طی می‌کند قابل توجه بود، چرا که حداقل دو سالی است که سازمان‌های مربوطه و صاحبان این خودروها درگیر تعیین تکلیف آنها بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال موضوع فروش ۸۰۰ دستگاه خودروی خارجی از سازمان اموال تملیکی مورد پیگیری قرار گرفت و میرمعینی - معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی - در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.

لطفا مدارک بدهید، ماهم مطلع شویم

این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی هرگونه فروش خودروی لوکس از سوی این سازمان را رد کرد و گفت: سازمان اموال تملیکی خودروهای در اختیار را از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت به فروش می رساند و با ورود به آن مشخصات خودروهای فروخته شده قابل مشاهده خواهد بود؛ بنابراین این‌که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تشخیص داده اند ۸۰۰ خودروی لوکس وارد بازار شده است لطف کرده و اعلام کنند براساس کدام اسناد و مدارک این موضوع را مطرح کرده‌اند و آن را به ما ارائه کنند تا اطلاع پیدا کنیم چه طور ۸۰۰ خودروی لوکس را در بازار به فروش رسانده‌ایم که از آن خبر نداریم!

 خودروهای فروخته شده شوتی و حامل قاچاق است

وی با بیان اینکه تمام خودروهایی که در مدت گذشته از طریق سازمان به فروش رفته مربوط به خودروهای شوتی قاچاق و حامل کالای قاچاق بوده که پلاک داخلی و تولید داخل هستند، افزود: این در حالی است که طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر وسیله‌ای که با آن کالای قاچاق حمل می‌شود از سواری تا کامیون، لنج یا کشتی در زمره کالاهای قاچاق قرار می‌گیرد و باید طی فرایند مشخص، فروش رفته و حاصل آن به خزانه دولت واریز شود.

میر معینی با اشاره به اینکه سازمان برای فروش خودروهای حامل قاچاق با استعلام از راهنمایی و رانندگی و همچنین تایید اصالت پلاک و شماره شاسی و موتور با احتساب هزینه پارکینگ، مالیات و غیره آن را در مزایده عمومی مطرح می‌کند،  یادآور شد که این خودروها بیشتر شامل وسائط نقلیه اعم از سمند، پژو یا کامیونت و کامیون‌هایی که حامل بار قاچاق بوده که به تملک دولت درآمده  که روندی معمول فروش و مستمر است.

هنوز مجوز فروش خودروهای وارداتی صادر نشده است

این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی همچنین اشاره ای به بلاتکلیفی خودروهای خارجی مانده در گمرک که باید از سوی این سازمان تعیین تکلیف شود داشت و گفت که  متاسفانه اراده‌ محکمی در سال‌های گذشته برای تعیین تکلیف این خودروها از سوی برخی دستگاه های ذیربط وجود نداشته و ما هنوز مجوز فروش و یا هرگونه تعیین تکلیفی در رابطه با خودروهای لوکس وارداتی در اختیار را نداریم چه برسد که آن را به مزایده گذاشته و بفروشیم.

شایان ذکر است، اخیرا مصوبه ای از سوی کمیسیون اقتصادی هیات دولت تدوین شده که در صورت تایید در هیات دولت تکلیف تمامی خودروهای رسوبی روشن خواهد شد.

 آنچه اخیرا گمرک ایران در گزارش خود اعلام کرد نشان داد که از حدود ۱۲ هزار خودرو وارداتی که در چند سال گذشته با موانع تعیین تکلیف و ترخیص مواجه بوده‌اند، با وجود مجوزهای هیات دولت برای ترخیص، همچنان ۲۲۴۹ دستگاه در گمرک باقی مانده که بین این خودروهای لوکس تعداد زیادی فاقد ثبت سفارش، برخی دارای پرونده قضایی و در مواردی هم ممنوع الورود هستند از جمله خودروهای ساخت آمریکا یا بالای ۲۵۰۰ سی سی.

این در حالی است که بارها موضوع تعیین تکلیف خودروها مطرح بود و هر بار ایراداتی از جمله ثبت سفارش یا استاندارد مانع شده است.

کد خبر 613671 برچسب‌ها قاچاق گمرک خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قاچاق گمرک سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف خودروی لوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان