Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای جذب برخی از اعضای هیات علمی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را خلاف عرف و قانون دانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای جذب برخی از اعضای هیات علمی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را خلاف عرف و قانون دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مراقب باشید که فضای دانشگاه را آشفته نکنند؛ دانشگاه یک محیط آشفتگی‌پذیر است»

مقام معظم رهبری مدظله‌العالی

دانشگاه تهران به عنوان نما‌د آموزش عالی و دانشکده حقوق و علوم سیاسی به مثابه مهم‌ترین نهاد آموزش سیاست و حقوق کشور در این روز‌های پایانی دولت موسوم به تدبیر و امید، درگیر برخی اقدامات خلاف عرف و قانون در جذب و انتقال یکی از اعضای هیئت علمی با رانت‌های سیاسی و خانوادگی شده است که این دست اقدامات در جذب اساتید با کارنامه ضعیف علمی و خلاف قانون در این دانشکده مسبوق به سابقه نیز بوده است.

این جذب در خصوص انتقال آقای «روح الله رهامی» عضو پیمانی هیئت علمی گروه حقوق عمومی پردیس فارابی دانشگاه تهران و همچنین فرزند آقای «محسن رهامی» عضو هیئت علمی گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و همچنین عضو شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاحطلبان به گروه روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه تهران است.

بر اساسا مستندات موجود ذکر نکات ذیل ضروری است.

اولاً جذب اعضای هیئت‌علمی با مدرک تحصیلی غیرمرتبط، متعارض با قانون و عرف دانشگاهی کشور است و بالتبع حضور آقای روح‌الله رهامی با مدرک دکتری حقوق عمومی در گروه روابط بین‌الملل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ثانیاً آخرین وضعیت علمی شخص مذکور به گونه‌ای بوده است که مستند به نامه مدیر مرتبط در دانشگاه تهران در تاریخ 30/7/1399، وی در سال اخیر حتی موفق به کسب یک پایه عادی نیز نشده است.

گزارش تسنیم از عزل و نصب‌های شائبه‌برانگیز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

ثالثاً موضوع تمدید قرارداد ایشان در سال‌های اخیر در پردیس فارابی دانشگاه تهران یا رای نیاورده و یا در مواردی این تمدید همراه با شروط و قیودی گردیده بود و این موضوع به مدیران آموزشی دانشگاه تهران نیز منتقل گردیده است.

رابعاً بر طبق اعلام نظر کتبی دانشکده حقوق پردیس فارابی به ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دو تاریخ جداگانه 13/2/1400 و 18/3/1400 با انتقال شخص مذکور از دانشکده مبدأ به دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران به صراحت مخالفت شده است.

نهایتا و با استناد به موارد فوق، این پرسش اساسی مطرح میشود که چگونه امکان پذیر است فردی با شرایط علمی و پژوهشی ذکر شده و همچنین با تحصیلات غیر مرتبط، صلاحیت جذب در گروه تخصصی روابط بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را داشته باشد؛ حال آنکه بحث انتقالی اعضای هیئت علمی پیمانی نیز امری غیر معمول و خارج از عرف و روال اداری و آموزشی است.

قطعا چنین شخصی بدون در اختیار داشتن حداقل امتیازات پایه عادی سالیانه و فعالیت علمی و پژوهشی مؤثر در حیطه رشته روابط بین‌الملل و با وجود مخالفت صریح دانشکده مبدأ، صلاحیت این را ندارد که به عضویت هیئت علمی گروه روابط بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در آید. بدون تردید حضور چنین اشخاصی در مقام استادی مهمترین دانشگاه کشور و با رانت‌های سیاسی و خانوادگی، فرصت بهره مندی از افراد شایسته و نخبگان حقیقی علمی را از عموم دانشجویان سلب نموده و آسیب‌های بزرگی به جایگاه علم و دانش و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند.

به همین جهت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مخالفت صریح خود را با جذب آقای روح‌الله رهامی در گروه روابط بین الملل دانشکده اعلام می‌دارد و مسئولین امر موظف به پاسخگویی صریح و شفاف به عموم دانشجویان دانشکده در این خصوص در اسرع وقت می‌باشند.

وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اعضای هیئت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اعضای هیئت علمی دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران روابط بین الملل دانشکده گروه روابط بین الملل هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره نمود. 

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیئت جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

دیگر خبرها

  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد