Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان عملیات کاوش توسط تیم تفحص در منطقه عملیاتی شرق دجله عراق، تعداد قابل توجهی از پیکر مطهر شهدا پیدا شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر این شهدا طی روز گذشته و امروز یعنی روزهای 19 و20 تیرماه 1400 همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) پیدا شده‌ است. تاکنون کشف پیکر مطهر 9 شهید دفاع مقدس اعلام شده و تفحص در این منطقه کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح که در جریان این عملیات در منطقه حضور دارد، درباره تفحص این نقطه گفت: ما چندین کیلومتر جلوتر کار می‌کردیم و گزارش‌ها حاکی از این بود که بر اساس اطلاعات اولیه در تداوم معبر وصولی کار را به نتیجه قابل قبول رسانده‌ایم. این کار کماکان ادامه داشت و شهید پیدا می‌شد. در ابتدا برنامه‌ای برای تفحص در این منطقه کشاورزی داخل یک روستا نداشتیم اما با همان منطقی که خداوند شهدای غواص را برای ما آشکار کرد به سوی این شهدای عزیز نیز هدایت کرد.

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: در یک روستا اهالی منطقه در حال ساخت دریاچه و و حوضچه ماهی بودند. این منطقه اوایل جنگ دارای خاکریزی بوده است. اهالی می‌خواستند آن را تقویت کنند و نمی‌دانستند داخلش شهید است. در هنگام تقویت به پیکر شهدا برخورد کردند و بر اساس احساس مسئولیتی که داشتند به ما خبر دادند. کار متوقف شده و دوستان بلافاصله آمدند.

وی ادامه داد: ما تدبیری برای این کار نداشتیم اما خیلی کارها در عالم اینگونه است که دست پر قدرت الهی همواره همواره دنبال کارهاست و مسبب الاسباب است. خدا اراده کند شهید به موقع پیدا می‌شود خدایی که دل‌های این رزمندگان را نورانی کرده و به جبهه فرستاد. آنها رفتند آموزش‌دیده و عملیات کردند و به شهادت رسیدند. سال‌ها مفقود بودند و حالا هم به اراده همان خداوند برمی‌گردند. خدا برای همه شهدا همچنان مأموریت خاص دارد. مردم از خط مقاومت، جهاد، ایثار، شهادت و فداکاری غفلت نکنند. این درس شهدای ما است که رمز عزت ما شده است. همه این نعمت‌ها را خداوند متعال برای ما مقرر کرده است.

سردار باقرزاده با اشاره به تفحص شهدای عملیات بدر گفت: خدا را شاکریم که در تیرماه 1400 تعداد قابل توجهی از شهدا در منطقه عملیاتی بدر پیدا شدند. خیلی از شهدای عملیات بدر را در زمان صدام پیدا کردیم و آوردیم 14 گروه از گروه‌های مردمی در زمان صدام سازماندهی شده بودند و به صورت ویژه با کمک مجاهدین بدر و دوستان شهید ابومهدی المهندس این شهدا را برایمان می‌آوردند آن هم در مناطقی که صدام اجازه کار نمی‌داد اما عشایر مردمی کار می‌کردند. منتها آن شهدا روی سطح زمین بودند و الان ما شهدای در عمق را پیدا می‌کنیم.

تصاویری از تفحص این شهدا در ادامه می‌آید:

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس سردار باقرزاده کمیته جستجوی مفقودین شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس سردار باقرزاده کمیته جستجوی مفقودین پیکر مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه