Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی روسیه از رهگیری یک فروند شناور موشک انداز یونان در روز شنبه پس از ورود به دریای سیاه خبر داد.

به نوشته روزنامه «گریک سیتی تایمز» یونان یکی از کشورهای شرکت‌کننده در رزمایش ناتو موسم به «نسیم دریا» است که چندی قبل در منطقه آغاز شد و پنج هزار نیرو، ۴۰ فروند هواپیمای نظامی و ۳۲ فروند کشتی  از ۳۲ کشور در آن شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ناوگان دریای سیاه این کشور موفق به رهگیری یک فروند قایق موشک انداز نیروی در پی یونان پس از ورود به دریای سیاه شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ناوگان دریای سیاه نیروها و تجهیزات خود را برای رصد شناور موشک انداز "دانیولوس" یونان که شنبه وارد دریای سیاه شد، مستقر کرد.»

نیروی دریای آمریکا نیز اعلام کرده است که رزمایش نسیم دریا روز شنبه خاتمه یافت و همزمان شماری از کشورهای  شرکت کننده در آن در رزمایش دیگری در بلغارستان حضور یافته و قرار است مدتی را در آب‌های منطقه سپری کنند.

طی روزهای گذشته روسیه از یک سو و ائتلاف ناتو از سویی دیگر تحرکات نظامی بسیاری را در منطقه انجام دادهند. روسیه هفته گذشته  از آزمایش  موشکی و حمله به اهداف دشمن فرضی خبر داد. این رزمایش در بحوحه رزمایش چند ملیتی ناتو در دریای سیاه برگزار شد.

سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: «تحت سناریوی تمرینی، یگان‌های سامانه‌های موشکی زمین به هوا "اس-۴۰۰" و "پانتسیر" با موقعیت یابی، شناسایی و ردیابی اهداف هوایی دشمن فرضی با شلیک موشک آن‌ها را نابود کردند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور تمرین حمله با موشک و بمب علیه کشتی‌های جنگی دشمن فرضی در دریای سیاه را انجام دادند. در این رزمایش جنگنده‌های «سوخو-۳۰»، «سوخو-۲۴»، «سوخو-۳۴» و «سوخو-۲۷» حضور داشتند.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه یونان ناتو دریا رهگیری دریای سیاه نیروی دریایی روسی موشک انداز دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان می‌دهد این ائتلاف نظامی در تدارک یک «مناقشه احتمالی» با روسیه است.

این رزمایش بزرگ ناتو از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شده و تا پایان ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت. این رزمایش با حضور بیش از ۹۰ هزار سرباز از تمامی ۳۲ کشور عضو ناتو برگزار شده و هدف آن آزمودن آمادگی نیروهای این ائتلاف در یک تقابل احتمالی با کشوری «تقریباً هم‌قدرت» ناتو است.

زاخارووا در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: «ناتو اکنون در نزدیکی مرزهای روسیه در حال برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد است. بر اساس سناریوی ناتو، آن‌ها از تمامی ابزارهای خود شامل سلاح‌های متعارف و ترکیبی استفاده می‌کنند و در حال تمرین عملیات مشترک علیه روسیه هستند.»

زاخارووا ادامه داد: «باید اعتراف کنیم که کشورهای عضو ناتو واقعاً در تدارک یک مناقشه احتمالی با ما هستند و مقامات عالی‌رتبه این ائتلاف هم به‌صورت علنی درباره آن صحبت می‌کنند.»

این دیپلمات روس گفت کشورهای ناتو با متهم‌ کردن روسیه به انجام حملات ترکیبی علیه اعضای ناتو، سعی دارند جوامع اروپایی و آمریکایی را فریب داده و توجه آن‌ها را از اقدامات کشورهای عضو این ائتلاف منحرف کنند.

هفته گذشته شورای آتلانتیک شمالی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن روسیه را به انجام حملات ترکیبی علیه کشورهای عضو ناتو متهم کرده بود.

 زاخارووا در واکنش به این ادعا گفت: «ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و رهبرانش کاری را می‌کنند که در آن خبره هستند، یعنی اشاعه اطلاعات نادرست و افزایش سطح روس‌هراسی.»

 بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه از زاخارووا منتشر کرده، هدف ناتو و سردمدارانش از این قبیل اقدامات توجیه نظامی‌گری و بودجه‌های نظامی هنگفتی است که اعضای این ائتلاف تصویب کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه