Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵.۵ میلیارد دلار از ۸ میلیارد دلار مرحله اول، تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو با نرخ ترجیحی صورت گرفته است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام  روابط عمومی بانک مرکزی، کمیجانی در دیدار با وزیر صمت که عصر امروز برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تامین ارز برای کالا‌های اساسی و دارو گفت: از ابتدای قبول مسئولیت به عنوان قائم مقام و نیز رئیس کل بانک مرکزی همواره نسبت به تامین کالا‌های اساسی و لزوم ایجاد آرامش در جامعه توجه ویژه داشته ام و بخش ارزی بانک مرکزی نیز تمام تلاش خود را در این خصوص انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون نسبت به تامین ارز ۵.۵ میلیارد دلار از ۸ میلیارد دلار مرحله اول اقدام کرده است که خوشبختانه بخشی از کالا‌ها وارد کشور شده و بقیه نیز در گمرکات است.

رئیس شورای پول و اعتبار عنوان کرد: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی اختصاص ۲ میلیارد دلار باقیمانده از بودجه برای واردات کالا‌های اساسی در نیمه اول سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر کمیجانی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی همانند تلاش برای تامین ارز ۶ میلیارد دلار تکلیف شده، اقدامات لازم در خصوص تامین ارز این ۲ میلیارد دلار اضافه شده را نیز در اسرع وقت انجام خواهد داد، ابراز امیدواری کرد: با تحقق این امر وضعیت بهتری را در موجودی کالا‌های اساسی در کشور شاهد باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی با وجود کلیه محدودیت‌ها از حیث میزان و دسترسی به منابع در تلاش است ثبت سفارش‌های انجام شده را از طریق منابع نفتی تامین کند و فرآیند‌های تخصیص ارز نیز تسریع شود.

در جریان این دیدار معاونان وزارت صمت و مسئولان بخش ارزی بانک مرکزی نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل ارزی پرداختند و درباره چگونگی تسریع فرآیند تخصیص ارز به گفتگو نشستند.

بیشتر بخوانید: بهبود شفافیت و سلامت تبادلات مالی با قانون جدید چک

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بانک مرکزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی کالا های اساسی میلیارد دلار تامین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسین" گفت: با توجه به وجود صنایع مختلف و تعداد زیاد کارگران در استان، خطراتی نیز در فضای مجازی برای این گروه وجود دارد. 


وی با اشاره به فعالیت‌های مجرمانه در این فضا، اظهار داشت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد. 


ابوالحسینی از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند. 


این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.


 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیگر خبرها

  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی