Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:51:35 GMT

برگشتی چک‌های جدید یک سوم شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۱۹۴۵

برگشتی چک‌های جدید یک سوم شد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: میزان برگشتی چک‌های جدید بنفش رنگ یک سوم چک‌های قدیمی است.

مهران محرمیان در پیامی در فضای مجازی از این موضوع به عنوان بازگشت اعتبار چک یاد کرد و گفت: در حالی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد از چک‌های قدیمی برگشت خورده‌اند میزان برگشتی چک‌های بنفش رنگ جدید صیادی فقط ۳ و نیم درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: کاهش چشمگیر چک‌های برگشتی بنفش رنگ، نشان می‌دهد میزان اعتماد به چک‌های جدید نیز افزایش یافته و مردم با خیال آسوده‌تر می‌توانند از این چک‌ها در مراودات مالی خود استفاده کنند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تصریح کرد، با فعال شدن میزان اعتبار اشخاص هنگام صدور چک، میزان چک‌های برگشتی کاهش بیشتری نیز خواهد داشت.

دسته چک‌های جدید صیادی که یکی از مشخصه‌های آن‌ها رنگ بنفش است از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ در بانک‌ها توزیع شدند و بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده این چک‌ها باید در سامانه صیاد ثبت شوند.

ابزار‌های دسترسی به سامانه صیاد در برنامک‌های پرداخت موبایلی، اینترنت بانک و همراه بانک، پیامک و همچنین وب سایت بانک مرکزی قابل دسترس است و بانک مرکزی درصدد است خدمت جدیدی را راه اندازی کند که به واسطه آن، گیرنده در زمان دریافت چک، می‌تواند از ثبت یا عدم ثبت چک‌های جدید در سامانه صیاد اطمینان حاصل کند.

ارائه خدمات درخصوص قانون جدید چک از طریق دستگاه‌های خودپرداز نیز در برنامه بانک مرکزی است و همچنین فراهم شدن امکان ثبت و تأیید چک از طریق کد‌های دستوری USSD و پیامک نیز در دستور کار برنامه بانک مرکزی قرار دارد.

طبق اعلام بانک مرکزی ارائه خدمات مرتبط با قانون جدید چک از طریق پیامک، تا پایان تیر فراهم خواهد شد.

/خبرگزاری صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چک های جدید بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

انتقادی که با پاسخ سریع از سوی بانک مرکزی همراه شد؛ قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم و در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

 

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی