Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:46:20 GMT

وضعیت شیوع کرونا در کلاله قرمز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۲۱۶۱

وضعیت شیوع کرونا در کلاله قرمز شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله، محمد ابراهیمی تودرواری روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان اظهار داشت که در چند روز گذشته آمار بیماران کرونایی کلاله به ۲ برابر افزایش یافت و هم اکنون ۵۵ فرد مبتلا به این بیماری در بیمارستان رسول اکرم (ص) این شهرستان بستری هستند.

وی، مهمترین علت افزایش شمار بیماران کرونایی در کلاله را کم توجهی شهروندان به رعایت پروتکل بهداشتی دانست و از بازرسان ستاد کرونا خواست با کسبه‌ای که بدون توجه به شرایط کرونایی به مشتریان با رعایت کمترین فاصله اجتماعی خدمت می‌دهند، برخورد قانونی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کلاله با اشاره به نزدیکی عید قربان و افزایش حضور مردم در بازار و مراکز خرید برای خرید عید، گفت: شهروندان در صورت ضرورت برای حضور در بازار، حتما پروتکل بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند و از شرکت در شب نشینی‌ها، تجمع‌ها و برگزاری جشن‌ها خودداری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز در این نشست اظهار داشت که سهل انگاری برخی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی باعث شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماران بستری در این شهرستان شده است.

ابراهیم فدایی افزود: بررسی میدانی کارشناسان نشان از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به ۶۲ درصد در این شهرستان دارد.

وی، از مرگ یک بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ گذشته خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش شمار بیماران بستری‌ها در این شهرستان، احتمال رسیدن سویه جدید بیماری کرونا دلتا به منطقه بالا است.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.

همچنین دیروز ۱۹ تیرماه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفته بود که در حال حاضر ۵۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد حال ۳۴ نفر وخیم است.

عبدالرضا فاضل افزوده بود که هم اکنون شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و کردکوی در وضعیت قرمز، بندرترکمن، رامیان، کلاله و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و گمیشان و بندرگز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا وضعیت قرمز گلستان کلاله پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا وضعیت قرمز گنبدکاووس ویروس کرونا وضعیت قرمز گلستان کلاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان

بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا در این استان ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی زنگنه ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم  کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌استانی‌ها در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هر یک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

وی بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا  برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیمارا (کمتر از 24 ساعت)،  از راهکارهای اصولی مبارزه با مالاریا است.

زنگنه گفت: مردم حتماً برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره‌کش‌ها و خوابیدن زیر پشه‌بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • افزایش پایداری آب شرب در شهرستان عسلویه
  • هفت پله قرمز بورس
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت