Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان ناجا، اظهار کرد: حضرت آقا بیش از ۳ مرتبه در خصوص خاطره گویی و خاطره نویسی تاکید کردند این کار یک هنر و یک نهضت است.
وی افزود: هدف خاطره گویی و خاطره نویسی از زمان جنگ تحمیلی، ساختن نسل جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر رحیم‌صفوی تصریح کرد: باید‌ها و نباید‌های خاطره نویسی جنگ تحمیلی را به یک منشور تبدیل کردیم و خدمت مقام معظم رهبری بردیم که حضرت آقا گفتند انتشار و بیان نباید‌های این منشور مهمتر از بایدهایش است.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند که اگر از زمان جنگ و دفاع مقدس تا ۵۰ سال آینده هم بگوییم و بنویسیم باز هم کم است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: تاکید بر ارکان اصلی ارزش‌ها و عقلانیت دفاع مقدس لازم است و بیان خاطرات باید دقیق و درست باشد و در شرح خاطرات مکان و زمان وقوع وقایع امری ضروری است.

وی افزود: رعایت امنیت و هدف ملی و مصلح کشور باید در خاطرات نویسی لحاظ شود و به قومیت‌ها خدشه‌ای وارد نشود.

27 روحانی در عملیات کربلای 4 شهید شدند/ روایات دفاع مقدس باید مستند و دقیق باشد
سرلشکر رحیم‌صفوی گفت: در عملیات کربلای ۴، ۲۷ روحانی شهید شدند، خاطرات و روایات باید اینگونه دقیق، مستند و بدون حاشیه بیان شود که تحریفی در این خصوص ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه از پایان جنگ ۳۲ سال می‌گذرد، آیا دولت ما از تجارب دفاع مقدس می‌تواند در بخش جنگ اقتصادی استفاده کند؟ افزود: اعتقاد من بر این است که ما می‌توانیم‌ همچون چالش دفاع مقدس عبور کنیم و به یک گشایش و رونق مردم برسیم، اولین شرط این است که همه قوا باید برای انجام این‌کار منسجم شوند، در وهله دوم عزم و اراده روحی و جهادی و انقلابی باید باشد تا امور به خوبی پیش بروند.

نیرو های مسلح ما روحیه جهادی دارند
مشاور عالی رهبر معظم‌انقلاب با بیان اینکه مسئولان دولت آینده باید روحیه جهادی داشته باشند، گفت: نیرو‌های مسلح ما روحیه جهادی دارند، همین نیروی انتظامی ما الان در مرز‌ها و شهر‌های ما مظلومانه و بی ادعا در حال تلاش شبانه روزی هست.

وی با بیان اینکه با ۹ صبح آمدن به اداره و ساعت ۱۴ رفتن به خانه مسائل کشور حل نمی‌شود، افزود: یک نفر نباید یک دفعه وزیر و مدیر بشود و امتحان پس داده‌ها باید بر سر کار بیایند، ما در جنگ یک شخص را بدون تجربه فرمانده نکردیم.

سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: تصور من این است که اکنون یک انسجام و وحدت در کشور ایجاد شده و بعد از ۳۲ سال یک رئیس جمهور در خط فکری رهبری به انتخاب مردم بر سر کار آمده است.

دشمنان ما امروز دچار افول و زوال قدرت هستند
وی افزود: امروز دشمنان ما هم صهیونیست‌ها و هم آمریکایی‌ها دچار افول و زوال قدرت هستند، آمریکایی‌ها مجبورند از افغانستان فرار کنند، آن‌ها نمی‌توانند در غرب آسیا بمانند، آمریکا در افغانستان شکست استراتژیک خورد.

سرلشکر رحیم صفوی تصریح کرد: آمریکا چاره‌ای جز برگشت به برجام در مقابل ایران ندارند و آن‌ها مجبورند تسلیم قدرت اول خاورمیانه و غرب آسیا بشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رحیم صفوی برجام زوال قدرت سرلشکر رحیم صفوی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود

به گزارش خبرگار مهر، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) پیکر سه شهید تازه تفحص شده و یک شهید گمنام، روز شنبه در اصفهان تشییع می‌شود.

گفتنی است آئین تشییع با حضور مردم و مسؤولان استان ساعت ۹ صبح روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) از میدان فیض به سمت گلستان شهدای شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6095924

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • این شهید حتی موقع به‌ دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!