Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«کلیمان بون» وزیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا به دلیل آن که یونان به مسافرانی که واکسن روسی یا چینی زده اند اجازه داده است وارد اراضی اش شوند ابراز تأسف کرد.

بون امروز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی Europe 1 گفت: ما یونان را محکوم نمی کنیم ولی ترجیح می دهیم که فقط چهار واکسنی که آژانس دارویی اروپا تأیید کرده به رسمیت شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تأسف بار است که یونان به کسانی اجازه می دهد وارد اراضی اش شوند که واکسن های دیگری را زده اند.

وی مدعی شد که این مساله سیاسی نیست بلکه علمی است و این را آژانس دارویی اروپا مشخص کرده است.

وی اشاره کرد که بیشتر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه فقط چهار واکسن مورد تأیید این آژانس را مورد استفاده قرار می دهند اما سه کشور در اتحادیه اروپا هستند که موضع گیری متفاوتی اتخاذ کرده اند.

وزیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا درباره موضع گیری کشورش در زمینه واکسن ها گفت که پاریس به کسانی که واکسن روسی یا چینی زده اند اجازه نمی دهد وارد اراضی اش شوند.

 

واکسینه کردن 70 درصد از جمعیت بزرگسال اروپا

در تحولی دیگر، «اورزولا فن‌ در لارین» رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) اعلام کرد اتحادیه اروپا به هدف خود که دُز کافی برای واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال خود است، رسیده است.

مسئولیت مدیریت دُزها به عهده دولت‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است که برخی از آن‌ها با سرعت بیشتری نسبت به دیگران حرکت می‌کنند اما به گفته خانم فن‌ در لاین «اتحادیه اروپا به قول خود عمل کرده است.»

برنامه خرید واکسن در اتحادیه اروپا تحت مدیریت کمیسیون اروپا، ۳۳۰ میلیون دُز واکسن بیون‌تک-فایزر، ۱۰۰ میلیون دُز واکسن آسترازنکا، ۵۰ میلیون دُز مدرنا و ۲۰ میلیون دُز واکسن جانسون اند جانسون را تهیه کرده است.

به جز واکسن جانسون‌اندجانسون که تک دُزی است بقیه این واکسن‌ها برای دستیابی به حداکثر اثربخشی دو دُز است.

این آخر هفته، ما واکسن کافی را به کشورهای عضو تحویل داده‌ایم تا حداقل ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال کاملا ایمن شوند. تا فردا حدود ۵۰۰ میلیون دُز در تمام نقاط اروپا توزیع خواهد شد

فن در لاین گفت: «این آخر هفته، ما واکسن کافی را به کشورهای عضو تحویل داده‌ایم تا حداقل ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال کاملا ایمن شوند. تا فردا حدود ۵۰۰ میلیون دُز در تمام نقاط اروپا توزیع خواهد شد.»

وی همچنین تاکید کرد که «هنوز کووید-۱۹ شکست نخورده است اما ما آماده‌ایم که به تهیه واکسن ادامه دهیم مخصوصا درباره انواع جدید جهش‌های ویروس.»

وی تصریح کرد که هم اکنون کشورهای عضو باید تمام تلاش خود را برای اطمینان از پیشرفت واکسیناسیون انجام دهند.

اتحادیه اروپا همچنین به سازوکار کوواکس برای توزیع واکسن به کشورهای کمتر توسعه یافته کمک می‌کند.

طبق مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اتحادیه اروپا، تنها ۴۴.۱ درصد از بزرگسالان بالای ۱۸ سال در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا واکسینه شده‌اند.

 

احتمال ابتلا به دو گونه کرونا

پس از مشاهده ابتلای دوتایی یک زن ۹۰ ساله با سویه‌های آلفا و بتای ویروس کرونا که برای نخستین بار در بریتانیا و آفریقای جنوبی شناسایی شدند، متخصصان هشدار می‌دهند که همزمان می‌توان دو گونه مختلف بیماری کووید را گرفت.

زنی که در ماه مارس ۲۰۲۱ در بلژیک درگذشت واکسینه نشده بود. پزشکان وی گمان می‌برند که این زن از طریق دو فرد مختلف به کرونا مبتلا شده است.

آن‌ها معتقدند که این نخستین مورد مستند در نوع خود است و اگرچه کم رخ می‌دهد اما عفونت‌های دوگانه مشابه می‌تواند اتفاق بیفتد.

به گزارش یورونیوز، تحقیق دانشمندان بلژیکی هنوز برای چاپ در یک ژورنال پزشکی ارسال نشده است اما مورد این زن در کنگره امسال اروپا در زمینه میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی در حال بررسی است.

دانشمندان در ژانویه ۲۰۲۱ در برزیل اعلام کردند که دو نفر به‌طور همزمان به دو گونه [سویه] ویروس کرونا آلوده شده‌اند، یکی از آن‌ها سویه گاما را گرفته بود.

از سوی دیگر پزشکان در پرتغال اخیرا یک جوان ۱۷ ساله را درمان کردند که به نظر می‌رسید یک گونه از کرونا را گرفته بود در حالیکه به تازگی در حال بهبود از یک نوع دیگر بیماری کووید-۱۹ بود.

زن ۹۰ ساله‌ که با دو سویه نگران‌کننده ویروس کرونا آلوده شده بود، پس از آنکه چندین بار تعادلش را از دست داد در بیمارستان بستری شد ابتدا سطح اکسیژن خون وی مناسب بود اما بعدا علائم تنفسی وی بدتر شد و پنج روز پس از بستری شدن در بیمارستان درگذشت.

پس از آنکه نمونه‌های گرفته شده از وی در آزمایشگاه بررسی شدند نشان داد که وی مبتلا به کووید-۱۹ است که به طور همزمان به خاطر دو گونه جهش یافته ویروس یعنی آلفا و بتا ایجاد شده است.

هر دو گونه ویروس جهش یافته در آن زمان در بلژیک شیوع پیدا کرده بود بنابراین به احتمال زیاد این خانم با ویروس‌های مختلف از دو فرد مختلف آلوده شده بود.

دکتر آن ونکربرگن در بیمارستان آلست بلژیک گفت: «هر دو گونه ویروس جهش یافته در آن زمان در بلژیک شیوع پیدا کرده بود بنابراین به احتمال زیاد این خانم با ویروس‌های مختلف از دو فرد مختلف آلوده شده بود. متاسفانه ما نمی‌دانیم که چگونه وی مبتلا شده بود.»

وی درباره این زن گفت: «او تنها زندگی می‌کرد اما تعداد زیادی مددکار از او مراقبت می‌کردند.»

این پزشک با این حال گفت برای اینکه گفته شود عفونت دوگانه در وخامت سریع بیمار نقش داشته یا نه، دشوار است.

ویروس‌ها در هنگام تکثیر به‌طور مداوم با جهش‌های مختلف تکامل پیدا می‌کنند. در حال حاضر نوع دلتا با منشا هند در بریتانیا و بسیاری از کشورهای جهان در حال شیوع است.

کارشناسان می‌گویند که واکسن‌های موجود در مقابل این گونه کارایی دارند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 واکسن کرونا واکسن روسی واکسن چینی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اتحادیه اروپا جمعیت بزرگسال میلیون د ز آلوده شده واکسن ها دو گونه ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!