Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:05:39 GMT

۲ خبر کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۳۳۷۳

۲ خبر کوتاه از استان اصفهان

  خور و بیابانک

 سه تولیدکننده برتر خور و بیابانک در بخش تولید گیاهان دارویی، خرما و پرورش شتر به عنوان برگزیدگان استانی تجلیل شدند.

در مراسم تجلیل از این افراد، از جلال ثقفی بعنوان تولیدکننده نمونه گیاهان دارویی با تولید ۷۰۰ کیلوگرم قدومه شیرازی در یک هکتار، محمدرضا علیخانی با تولید چهار تُن خرما در هکتار و احمد درودگر بعنوان پرورش دهنده نمونه شتر (با ۱۲۰ نفر شتر) تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خور و بیابانک در این مراسم بهترین راهکار استفاده از آب را توسعه طرح‌های آبیاری نوین ذکر کرد و گفت: کشاورزان با اجرای طرح‌های آبیاری نوین در مزارع، باغ ها و تغییر شیوه کشت محصول از سنتی به نوین، برداشت آب را مدیریت کنند.

عباس نظام‌الاسلامی از کشاورزان خواست که به منظور حفظ منابع آبی از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۵ درصد از جمعیت خور و بیابانک به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

آب مورد نیاز ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت این شهرستان از ۵۸ حلقه چاه کشاورزی و ۷۶ رشته قنات و حدود ۴۰ چشمه تأمین می‌شود.

سالانه ۱۳ هزار تُن محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

شهرستان خور و بیابانک در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است و بیش از چهار هزار و ۸۵۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد.

       سمیرم              

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی سمیرم با حضور مدیر اقتصاد دانش بنیان و رییس مراکز رشد منطقه ۲ دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد افتتاح شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سمیرم در آیین گشایش این مرکز گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از نخستین  مرکز رشد در شهرستان سمیرم با هدف کمک به ارتقای ایده‌های فناورانه دانش آموزان، دانشجویان و سایر محققان هستیم.

روح‌الله رشیدی، تجاری سازی ایده‌ها را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد و افزود: مرکز رشد دانشگاه با داشتن زیرساخت آزمایشگاهی و کارگاهی و بهره‌مندی از اعضای هیات علمی خُبره در گرایش‌های مختلف معماری، مکانیک، کامپیوتر، برق و شهرسازی آماده ارائه خدمات به پژوهشگران است.
به گفته وی، بسترسازی به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان و فراهم‌سازی حمایت‌ها و خدمات لازم برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف از دیگر برنامه هایی است که این مجموعه بدنبال تحقق آنهاست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سمیرم گفت: تبدیل دستاوردهای پژوهشی به طرح‌های کارآفرین و ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان مبتکر و نهادینه‌کردن ارزش آینده‌پژوهی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری مسوولان و توسعه این تفکر در جامعه، از دیگر اهداف ما در این مجموعه علمی است.

مدیر اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد استان اصفهان نیز در این آیین اظهار داشت: طبق ارزیابی‌ها، مراکز رشدی که امتیاز ۶۰۰ به بالا اخذ کرده‌ اند موفق به کسب سطح یک شده‌اند که مرکز رشد واحد اصفهان در این میان، رتبه ا ول کشور را داراست.

محمداسماعیل انصاری تصریح کرد: ارزیابی مراکز رشد در واحدهای آموزش عالی کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت های این مراکز شناسایی و برای رفع آنها از طریق فعالیت های توانمندسازی مدیران مراکز رشد اقدام شود.

 شهرستان سمیرم با ۲ مرکز آموزش عالی پیام نور و آزاد اسلامی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است. 

برچسب‌ها خور و بیابانک دانشگاه آزاد اسلامی کشاورزی اصفهان سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک دانشگاه آزاد اسلامی کشاورزی خور و بیابانک دانشگاه آزاد اسلامی کشاورزی اصفهان سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت روز معلم، آیین بزرگداشت و تجلیل از پروفسور احمدعلی فروغی ابری موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: حضورم را در این روز بزرگ و تجلیل از بزرگمرد عرصه علم، مغتنم می‌شمارم و این روز را گرامی می‌دارم و باید بگویم نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه به نام دکتر فروغی، کوچک‌ترین تقدیری است که می‌شود از این استاد عزیز داشت.

محمد نورصالحی افزود: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) که از برکت‌های جمهوری اسلامی در این شهر است، حاصل عمر دکتر فروغی است و اگر اهتمام ایشان نبود این مرکز علمی به این بالندگی نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: دکتر فروغی به مانند کسی که خشت خشت این دانشگاه را بنا کرده باشد، به این دانشگاه تعلق خاطر داشت و با دانشجویان مانند پدر برخورد می‌کرد و همواره نگران آنها و پیگیر مشکلات‌شان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: به عنوان رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به نشانه تقدیر از مقام علم و عالم و به ویژه دکتر فروغی ابری، وظیفه خود دانستم در بزرگداشت مردی که در تمام عمرش در راه علم قدم برداشت شرکت کنم و قدرشناس زحماتش باشیم.

محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در توصیف پروفسور فروغی اظهار کرد: من هرچه از دکتر فروغی که به عنوان یک پدر در این دانشگاه زحمت کشیدند، بگویم، کم گفته ام و در خاطرم هست که ایشان چه زحماتی در همراهی با همه اقسام و بخش‌های دانشگاه از جمله بسیج دانشجویی داشتند. آن زمان که افتخار خدمت در دوران دانشجویی در بسیج دانشجویی را داشتم و اهتمام این بزرگمرد در خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه باعث شد که این دانشگاه در خاکسپاری شهدا پیشرو باشد.

پس از آن، آیین نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به نام دکتر احمدعلی فروغی اجرا و از تابلوی جدید آن به نام این استاد فرهیخته پرده‌برداری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در توصیف موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: ایشان در بنای این نهاد علم، زحمات بسیاری کشیدند و آقای دکتر فروغی عزیز و همه همکارانشان که خالصانه این سنگ بنا را گذاشتند، نزد خداوند مأجور و عزیز هستند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی افزود: بر اساس فرمایش الهی، اگر در تاسیس بنایی تقوا نباشد، رشدی حاصل نخواهد شد و یکی از دلایل درخشش این دانشگاه، نیت خالص بانیان آن در احیای علم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای تصویب دو فوریتی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد واحد اصفهان به نام پروفسور فروغی قدردانی کرد و ادامه داد: خداوند به ما توصیه کرده که شاکر نعمت وجود عالمان باشیم.

طهرانچی، پیام نجفی را خلف صالح پروفسور فروغی خطاب کرد و گفت: این مسئله از افتخارات ما و دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که ذیل سایه نظام ولایت انجام خدمت کند؛ دانشگاه آزاد برای مردم و از مردم است و بابت حمایت‌های شورای شهر اصفهان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • پیش بینی ۲۲۱ شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان
  • مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان برگزار می‌شود
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان ۲۱اردیبهشت برگزار می‌شود
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود