Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین قلم بر، مدیر مرکز نوآوری مرکز یاس دانشگاه اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرکز نوآوری یاس زیر مجموعه دانشگاه اهل بیت است، ما در این مجموعه یک دریچه‌ای برای ورود دانشجویان خارجی باز کردیم، به طورکلی مهمترین مزیت این دانشجویان خارجی از آموزش فرآیند‌های ملتورینگ و جذب سرمایه گذار است که این افراد به سفیران اقتصادی در کشور خود تبدیل بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: سال گذشته ۴۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم که با سرمایه گذاری دولت متاسفانه هیچ یک از آن‌ها زمان بازگشت به کشور خود مهارت و آموزه شغلی این دانشگاه آموزش نیاموخته بودند، اما ما اینجا در تلاش هستیم که این افراد را در کنار دوره‌های تحصیل آموزشی، توانمند کرده تا در آینده نزدیک بتوانند صاحبان مشاغل اقتصادی پر قدرت نیز باشند.

مدیر مرکز نوآوری مرکز یاس دانشگاه اهل بیت (ع) مهمترین هدف این دانشگاه را پیوند دانشجوها، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های ایرانی دانست و بیان کرد: ورود به بازار‌های منطقه برای شرکت‌های ایرانی همراه با ریسک است، اما حضور این دانشجو‌یان می‌تواند این احتمال را کمتر کرده و به نوعی به ما کمک کنند تا شرکت‌ها با هزینه‌های کمتری به بازار‌های منطقه وارد شوند.

 رسالت اصلی دانشجویان خارجی در  ایران گسترش بازار جهانی است

او از ایده‌های خلاق و نوآورانه دانشجویان خارجی گفت: برخی از این دانشجو‌ها صاحب ایده و سبک خاصی هستند، به طوریکه می‌توان گفت ما روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده و آن ها را آموزش می‌دهیم تا در کشور خود تبدیل به یک کارآفرین بشوند، در واقع رسالت اصلی این افراد گسترش بازار جهانی است. البته با رایزنی‌های انجام شده برخی از آن‌ها می‌توانند جذب شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها شوند تا از آن‌ها به عنوان همپا و بازاریاب استفاده کنند.

قلم بر، در پاسخ به اینکه در حال حاضر چند شرکت مستقر در دانشگاه اهل بیت است، اظهار کرد: ۱۵ شرکت مستقر داریم و ۴۰ فضای اشتراکی، اما به دلیل ورود تقاضای بیش از حد دراستارتاپ‌ها سعی کرده خدمات غیرحضوری داشته باشیم که فراتر از شرکت‌های معادل پیش برویم.

او در ادامه اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان برای همکاری و اطلاع از وجود دانشجویان خارجی می‌توانند از طریق وب سایت دانشگاه ورود کرده و همچنین همزمان و به صورت آنلاین مشاوره بگیرند.

بیشتر بخوانید

دانشگاه‌های ایران، نقش محوری در حوزه فناوری دارند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشجویان خارجی شرکت دانش بنیان دانشجویان خارجی دانشگاه اهل بیت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان

 مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان اظهار کرد: در رویداد «شروع» نیاز‌های فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مسئله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیات علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

نوید رضایی ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تامین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

رضایی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعداد‌های علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاورد‌های علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است