Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:56:03 GMT

فرصت یک ماهه کمیسیون اصل ۹۰ به سامانه املاک و اسکان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۳۵۸۱

فرصت یک ماهه کمیسیون اصل ۹۰ به سامانه املاک و اسکان

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: جلسه امروز با دستور کار سامانه املاک و اسکان و تکمیل این سامانه از نظر اطلاعات توسط دستگاه‌های مختلف و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا به دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات خود را به صورت آنلاین در اختیار سامانه املاک و اسکان قرار نداده‌اند فرصت آخر داده شود تا آنها نیز اطلاعات خود را در مورد افراد در اختیار این سامانه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در این جلسه بنا شد تا به دستگاه‌های مربوطه نهایتاً تا سقف یک ماه فرصت داده شود تا اطلاعات خود در مورد افراد را در به صورت آنلاین در اختیار سامانه املاک و اسکان قرار دهند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد و اداره اتباع خارجی از جمله سازمان‌ها و دستگاه‌هایی هستند که تاکنون اطلاعات خود در مورد افراد را در اختیار سامانه املاک و اسکان به صورت آنلاین قرار نداده‌اند.

وی افزود: همچنین در بحث اطلاع‌رسانی به مردم بنا شد تا اقدامات جدی از جمله از طریق رسانه ملی صورت گیرد و همچنین شهرداری‌های سراسر کشور نیز مکلف شدند تا بیلبوردهای خود را برای اطلاع رسانی در این زمینه در اختیار قرار دهند./خبرگزاری فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون اصل ۹۰ سامانه املاک و اسکان اطلاعات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا

مشاور معاونت مسکن و ساختمان گفت: از ۲۵ اردیبهشت امسال صرفا مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی ساسانی اظهار کرد: با هدف ساماندهی مشاوران املاک و اجرا قانون از 25 اردیبهشت امسال فقط مشاوران املاک دارای شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها امکان ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را خواهند داشت.

وی افزود: سامانه خودنویس به‌صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی می‌شود. بر این اساس فقط مشاوران املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از خردادماه خرید و فروش واحدهای مسکونی نیز در سامانه خودنویس امکان ثبت خواهند یافت.

به گزارش تسنیم، در حالی وزارت راه و شهرسازی از عدم امکان استفاده مشاوران املاک بدون مجوز از سامانه خودنویس خبر داده که فعالان این بخش مدعی هستند به‌دلیل مشکلات فنی، سامانه مذکور اکثرا برای ثبت قراردادهای اجاره در دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا