Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - طرح پدافند غیرعامل با شعار "هر مسجد یک کارگاه و هر خانواده یک شغل" به منظور همدردی و کمک به خانواده‌ها در شرایط اقتصادی موجود با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، پدافند غیرعامل تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و کاهش آسیب‌پذیری در این حوزه داشته و با تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی موجب پایداری ملی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طورکلی تداوم پایبندی و پرداختن به موضوعات پدافند غیرعامل به‌عنوان مانعی در مقابل تهدیدات خارجی تلقی می‌شود و توجه به داخل و تولیدات و ظرفیت‌های داخلی را تقویت کرده و افزایش می‌دهد.

در شهرستان قدس در راستای تحقق شعار سال و باتوجه به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی در جامعه و تأثیر آن بر اقتصاد خانوارها طرح "هر خانواده یک شغل، هر مسجد یک کارگاه" کلید خورد.

این طرح با استفاده از ظرفیت‌های موجود و ازآنجاکه خانواده اساسی‌ترین نقش در تشکیل جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی را دارد به‌منظور ایجاد و راه‌اندازی یک شغل پایدار برای هر خانواده در راستای غلبه بر مشکلات موجود اجرایی می‌شود.

وعده ایجاد سالانه 1 میلیون شغل روحانی محقق نشد/ اشتغالزایی با طرح های تکراری جواب نداد2500 میلیارد تومان به اشتغالزایی جامعه ایثارگری کشور اختصاص یافتبسیج سازندگی استان مرکزی 2هزار کلاس مهارتی با هدف اشتغالزایی برگزار می‌کند

پدافند غیرعامل خانواده پشتوانه خانواده‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار امام‌جمعه شهرستان قدس در جلسه پدافند غیرعامل خانواده که ظهر امروز برگزار شد، ضمن گلایه از مسئولانی که در روزهای پایان کاری دولت خدمت رسانی و مسئولیت‌های خود را رها کرده‌اند اظهار کرد: در قاموس فکری اسلام چنین مسئله‌ای جایگاهی ندارد و امروز مدیرانی هستند که در رأس کار بوده اما حالت سستی گرفته‌اند. مواسات و همدردی با مردم که با گرفتاری‌های مختلفی روبه‌رو هستند باید در تمام دوران خدمت مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد، صداقت و حس خدمت سرمایه‌های اجتماعی هستند که نیاز به تقویت دارند افزود: هدف از اجرای طرح پدافند غیرعامل خانواده، همدردی و کمک به خانواده‌ها در شرایط اقتصادی موجود با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی است که با شعار "هر مسجد یک کارگاه و هر خانواده یک شغل" اجرا می‌شود.

موقعیت صنعتی شهرقدس ظرفیتی بالقوه در اشتغال‌زایی

در ادامه سرهنگ حسین حبیبی اظهار داشت: نقطه ثقل مشکلات جامعه مسائل اقتصادی است و طرح"هر مسجد یک کارگاه و هر خانواده یک شغل" با هدفمند کردن و همپوشانی در رفع مشکلات اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مساجد سنگر دفاع از نظام است، فعالیت پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری مساجد در این طرح پشتوانه‌ای برای خانواده‌ها و دور زدن تحریم‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس تأکید کرد: موقعیت صنعتی شهرستان به‌عنوان ظرفیتی بالقوه در اشتغال‌زایی محسوب می‌شود که می‌توان با این پشتوانه اقدام به اجرای طرح کرد.

ارائه آموزش‌های لازم و گواهی‌نامه معتبر در طرح "هر خانواده یک شغل"

محسن نیکخواه معاون سیاسی انتظامی و اجتماعی فرمانداری قدس با اشاره به گستردگی طرح "هر مسجد یک کارگاه و هر خانواده یک شغل" و همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها اذعان داشت: در نظر گرفتن تسهیلات آسان و سریع و ارائه آموزش‌های لازم وابسته به مؤسسات معتبر و ارائه گواهی‌نامه‌ در اجرای این طرح لازم است که مورد توجه قرار گیرد.

اجرای 180 طرح اشتغال‌زایی در شهر قدس توسط بنیاد برکت

احمد آقایی جلالی نماینده بنیاد برکت در شهرستان قدس با اشاره به اینکه 190 طرح در سال گذشته در قالب بنگاه‌های اقتصادی کوچک و طرح‌های کارآفرینی‌های خانگی اجرای شده خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال و با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا در حوزه اقتصاد، در سال جاری در حدود 180 طرح با هدف اشتغال‌زایی برای شهرستان قدس در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد 18 مسجد محوری که مساجد اطراف دیگر شهر را همپوشانی می‌کنند به همراه فرهنگسراها و حسینیه‌ها با تخصیص اعتبار با همکاری بنیاد برکت 180 طرح با اولویت آموزش در قالب محرومیت زدایی برگزار کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پدافند غیرعامل شهرستان قدس خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌مشهد، سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه 19 میلیون خانوار و حدود 60 میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: ‌ این طرح از اسفند 1401 آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد