Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رضا یوسفی رضایی امروز 20 تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احیای مرغ نژاد "آرین" پس از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و در این زمینه آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در کشور است، افزود: این میزان جوجه ریزی توسط ۲۱ واحد مرغ گوشتی در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های وسیعی برای تولید مرغ آرین وجود دارد، ادامه داد: تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک، کارخانجات جوجه کشی، خوراک طیور و فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ در استان شکل یافته و این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی با اصالت کاملاً ایرانی آرین است.

یوسفی رضایی با اشاره به میزان جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ آرین طی سال گذشته در استان اضافه کرد: در سال گذشته ۲۴واحد مرغ گوشتی به تعداد ۵۴۶ هزار و ۶۱۰ قطعه جوجه ریزی آرین انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به جوجه ریزی مرغ گوشتی آرین به تعداد ۵۱۲ هزار و ۴۵۵قطعه توسط ۷ واحد مرغ مادر گوشتی طی سال گذشته و امسال در استان، عنوان کرد: همچنین دو واحد مرغ اجداد گوشتی در شهرستانهای ارومیه و بوکان نیز اقدام به جوجه ریزی مرغ آرین کرده اند.

یوسفی رضایی با بیان اینکه مجموع جوجه تولیدی نژاد آرین از واحد های مرغ مادر استان در سال جاری بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی  است ، گفت: تولید نژاد آرین در کشور به عنوان جایگزین سایر نژادهای خارجی است که در زمان تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی توانست با یک مهندسی خلاقانه معادله‌های دشمنان را به هم بریزد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به بسته ترویجی، توسعه مرغ آرین در تمام زنجیره ها از جمله اجداد، مادر و جوجه گوشتی در استان افزود: اولویت تامین و تحویل نهاده ها با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات دارو و واکسن با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات با نرخ مناسب و استمهال وام تولید کنندگان ذیربط از مهمترین این بسته های حمایتی است.

یوسفی رضایی، عدم دریافت هر گونه هزینه و تعرفه در صدور مجوز،صدور حداکثر ظرفیت مجوز جوجه ریزی و کاهش فواصل آن، بخشودگی۵۰ درصد بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار واولویت خرید گوشت مرغ و ذخایر استراتژیک با قیمت بالاتر توسط شرکت پشتیبانی امور دام را از دیگر بسته های حمایتی از مرغ آرین در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ ت 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوجه ریزی ارومیه آذربایجان غربی سرویس اجتماعی جوجه یوسفی رضایی مرغ گوشتی جوجه ریزی واحد مرغ مرغ آرین گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان