Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت مثلث سامرا، بیجی و کرکوک در عراق مخصوصاً کوه‌های «الحمرین» مهمترین منطقه‌ای است که تروریست‌های داعش هنوز در آن وجود دارند و پس از شکست هسته‌ی مرکزی آنان، سعی در تجدید قوا دارد.

در این گزارش آمده است کاروانی از کامیون‌ها و نفربر‌ها برای انتقال ده‌ها نیروی ویژه عراقی به آرامی در حومه جنوب شهر کرکوک حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف آن‌ها مجموعه‌ای از سنگر‌هایی بود که بقایای داعش در مناطق ناهموار تپه‌ها و دشت‌های پست حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است «ایهاب جلیل» فرمانده تیپ ضد تروریست کرکوک از نیرو‌های عملیات ویژه عراق استفاده کرده و آن‌ها را در جریان مأموریت قرار داده است.

مناطق کوهستانی الحمرین در شرق کرکوک در ماه‌های تابستان به‌شدت خشک است و تروریست‎‌ها برای به‌دست آوردن آب مجبورند به مناطق و دره‌ای بیاند. این فرمانده عراقی به سربازان گفت: این دره‌ها به پناهگاه و شبکه‌های ارتباطی آن‌ها تبدیل شده است.

۴ سال پس از شکست سنگین داعش در نبرد موصل، حال این تروریست‌ها در تلاش‌اند صفوف خود را در قالب گروه‌های کوچکی از جنگجویان، حمله به ایستگاه‌های بازرسی ارتش و پلیس، ترور رهبران محلی و حمله به شبکه‌های انتقال برق جمع کنند.

یک افسر ارشد اطلاعات عراقی مستقر در منطقه گفت: این منطقه به یک مثلث زمینی بین کرکوک در شمال، بیجی در غرب و سامرا در جنوب، برای تروریست‌های داعش بسیار مهم است.

چندی پیش فالح الفیاض، رئیس الحشدالشعبی عراق در سالگرد آزادسازی موصل با بیان این‌که موصل دروازه پیروزی و آزادسازی خاک عراق از اشغال تروریست‌ها است، تأکید کرد که الحشدالشعبی به‌عنوان ضامن واقعی برای امنیت و ثبات عراق و پشتیبان نیرو‌های امنیتی کشور باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تروریست های داعش گروه های تروریستی تحولات عراق کرکوک عراق سامرای عراق تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد