Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@05:16:59 GMT

تقویم محتوایی؛ یک استراتژی کاربردی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۳۹۵۶

تقویم محتوایی؛ یک استراتژی کاربردی

  به‌تازگی چند کارشناس و متخصص شبکه‌های اجتماعی پست‌هی اینستاگرام را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دریافتند که بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بین ساعات ۹‌تا ۱۱ صبح است.   اما واقعیت این است که شاید این ساعت برای همه کسب‌وکار‌ها و همه افراد فعال در این شبکه اجتماعی مناسب نباشد. در ادامه این گزارش بهترین زمان‌های انتشار پست‌ها و تعدادشان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تعداد انتشار مطالب‌تان در شبکه‌های اجتماعی مختلف به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بهتر و بیشتر درگیر کنید، اما آنچه مسلم است این که هر حساب کاربری در هر پلتفرم، زمان‌های طلایی مختص به خود را دارد. زمان‌هایی که اگر محتوایی منتشر کند، به‌مراتب بهتر دیده می‌شود.
البته ناگفته نماند که در یک استراتژی برای کسب‌و‌کار یا صفحه شخصی، تعداد پست‌های روزانه و زمان‌های انتشار آن‌ها بسیار مهم است. اگر شما نمی‌خواهید که دنبال‌کنندگان خود را با اخبار و پست‌هایتان ناامید و مستاصل کنید تا ناچار به آنفالو کردن یا میوت کردن شما شوند، بهتر است استراتژی خود را یک‌بار دیگر با‌دقت بنویسید.
خبر خوب این‌که ما در این گزارش بهترین زمان‌های ارسال پست و تعداد دفعات آن را در پلتفرم‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا هم کمتر مزاحم دنبال‌کنندگان خود شوید و هم بیشتر صفحه مجازی‌تان رشد کند.
کارشناسانی که این آمار‌ها را استخراج و مناسب‌ترین تعداد پست‌ها را آنالیز کرده‌اند، بر این باورند که هفته‌ای سه تا هفت پست در اینستاگرام و روزانه دو استوری مناسب‌ترین حالت فعالیت در این پلتفرم است.
درباره فیسبوک هم اوضاع چندان عجیب نیست. میانگین انتشار پست در این شبکه اجتماعی روزانه ۵۶/۱است و آنالیزی که از سوی متخصصان انجام شده نشان داده افزایش انتشار پست در فیسبوک به کمتر شدن میزان تعاملات منجر شده‌است. هر حساب اینستاگرام دنبال‌کنندگانی دارد که به صورت پراکنده در شهر‌ها و کشور‌های مختلف ساکن هستند و هر کدام ساعات خاصی را برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی دارند. طبعا این پارامتر در هر صفحه متفاوت است. به همین دلیل بسیار مهم است که شما بهترین زمان را برای انتشار محتوا در اینستاگرام‌تان پیدا کنید.
در جدول زیر، نحوه پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام توضیح داده شده‌است، همچنین بهترین زمان‌ها در روز‌های مختلف هفته آنالیز شده‌اند. البته ناگفته نماند انتشار روزانه پست در این پلتفرم میزان افزایش دنبال‌کننده را چهار برابر بیشتر می‌کند.
در توییتر، اما اوضاع به شکل دیگری است. یک‌چهارم کاربران آمریکایی روزانه چند بار توییتر را چک می‌کنند. میزان استفاده از توییتر در جهان نسبت به سال گذشته ۷۲‌درصد افزایش یافته‌است. ۴۲‌درصد از کاربران توییتر حداقل روزی یک‌بار توییتر را چک می‌کنند و میانگین زمانی که کاربر در توییتر می‌گذراند حدود ۱۵ دقیقه در هر بازدید است. توییتراز نظر تعداد بازدید‌های ماهانه، ششمین برنامه موبایلی در جهان به شمار می‌آید.
در لینکدین چه می‌گذرد؟
در لینکدین، ارسال پست حداقل یک‌بار و حداکثر پنج بار در روز توصیه می‌شود. لینکدین گفته است ارسال دو پست در روز دست‌کم بازدید‌ها را تا پنج برابر افزایش می‌دهد. جالب است بدانید در هفته بیش از ۴۰ میلیون کاربر با نیت یافتن یک‌شغل جدید به لینکدین سر می‌زنند و رزومه خود را به‌روزرسانی می‌کنند.
افزایش فاکتور‌های کلیدی عملکرد در شبکه‌های اجتماعی مانند لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری سبب می‌شود شما بدانید محتوای‌تان دقیقا به‌چه اندازه برای مخاطبان یا مشتریان‌تان مفید بوده است. در جدولی که بهترین ساعات انتشار پست در اینستاگرام نشان داده شده، الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ نیز دخیل است با این حال بهتر است شما خودتان بهترین ساعات انتشار پست برای صفحه‌تان را پیدا کنید.
چطور بهترین زمان انتشار صفحه خودمان را پیدا کنیم؟
این‌ساید اینستاگرام می‌تواند برای یافتن بهترین زمان انتشار پست به شما کند. این ابزار، مکان‌های دنبال‌کنندگان شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

همچنین بهتر است به الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ دقت کنید. یکی از فاکتور‌های این الگوریتم به موقع بودن است. این الگوریتم به زمان‌هایی که شما محتوا به اشتراک گذاشته‌اید دقت می‌کند.   در واقع زمانی که اکثر مخاطبان شما آنلاین هستند و شما پست یا استوری می‌گذارید، قطعا Enagement بالاتری را خواهید داشت و اینستاگرام برای این قضیه امتیاز مثبتی قائل خواهد بود.   در شبکه‌های اجتماعی، این الگوریتم‌ها هستند که تعیین می‌کنند، محتوای ما را چه کسانی می‌بینند و چه کسانی نمی‌بینند. فراموش نکنید با تغییر هر یک از این الگوریتم‌ها، نقشه بازی به‌هم می‌ریزد و باید تاکتیک‌های جدیدی را جایگزین شیوه‌های قبلی کنید.   به همین دلیل باید هر روز مثل سرباز‌های خوب، گوش به فرمان اخبار و اطلاعات جدیدی باشیم که رهبر جنگ - کسانی که الگوریتم‌ها رو تغییر می‌دهند - تعیین می‌کند. به‌ویژه در اینستاگرام، این باور که محتوای خوبی تولید کنیم، هشتگ مناسب بزنیم و در صنعت خود غوغا به پا کنیم؛ قطعا باور‌های ذهنی ما را به هم خواهد ریخت.   ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی کلیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- اگر می‌خواهید بدانید که چگونه درخواست افزایش حقوق کنید، راز آن برنامه‌ریزی و اعتماد به نفس است. بسیاری این کار برای شان سخت است و البته حق هم دارند. نمی توان انکار کرد که کار ساده ای نیست، موقعیت دشواری است و همواره این احتمال وجود دارد که پاسخ منفی دریافت کنید. با این حال، مانند خیلی چیزهای دیگر در زندگی، برای محقق شدنش باید ریسک کرد.

اولین قدم این راه  همیشه بررسی روند حقوق و دستمزد در بخشی است که در آن کار می کنید. علاوه بر این، اطلاع از سلامت مالی شرکتی که در آن کار می کنید نیز عنصری تعیین کننده است. پس از آن، تنها چیزی که باقی می ماند این است که یک استراتژی خوب برای دستیابی به آن میزان افزایش حقوق ترسیم کنیم.

 کوشیده ایم در این متن تمام توصیه ها را به طور مفصل شرح دهیم تا احتمال موفقیت شما بالاتر رود.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*شگرد "قصد متناقض" یا چگونه با درآغوش گرفتنِ مشکلات بر آنها چیره شویم؟

*صبر و انتظار را از نو بیاموزیم (+6 تکنیک برای پرورش صبر)

*5 فضیلت بی حوصلگی!

*خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید؟ (+ توصیه هایی برای خوشبخت بودن)

*« ترازوی رنج و معنا » چگونه عمل می کند؟

*چگونه در لحظه زندگی کنیم (+ تمرین هایی برای ذهن آگاهی)

*اصرار بر حال خوب همیشه خوب نیست؛ حال بدمان را بپذیریم

*احساس مسؤولیت مان را کم کنیم!

*گاهی وقت‌ها هیچ کاری نکنید: هنر "بی عملی"

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد