Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:01:58 GMT

گروگان گیری جویندگان کار در شرکت هرمی!

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۴۰۰۷

رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب تهران از بازداشت ۱۶ نفر از اعضای یک شرکت هرمی خبر داد و گفت: اعضای این شرکت تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار و در نهایت گروگان‌ گرفتن آن ها می‌کردند!

به گزارش تسنیم، سروان مهدی کیاشمشکی افزود: مدتی قبل، خانواده ای با حضور در کلانتری 209 پایانه غرب اعلام کردند پسر جوان آن ها مدتی است از خانه خارج شده است و تلفن‌همراهش را پاسخ نمی‌دهد؛ این خانواده اعلام کردند چند روز پیش فردی در تماس با آن ها خواسته 20 میلیون تومان به حساب مشخصی واریز کنند و از سلامتی فرزند آن ها خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از طرح این شکایت، مأموران کلانتری 209 پایانه غرب دست به کار و متوجه شدند که پسر جوان در یک شرکت هرمی به دام افتاده و قادر به خروج از آن جا نیست؛ در ادامه یکی از اعضای این شرکت که به عنوان رابط قصد دریافت پول از خانواده پسر جوان را داشت، بازداشت شد؛ سپس آدرس شرکت در محدوده خیابان نواب شناسایی شد و مأموران در یک عملیات غافل گیرانه موفق به بازداشت 16 نفر از اعضای این شرکت هرمی شدند.

رئیس کلانتری 209 پایانه غرب گفت: اعضای این شرکت تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار می‌کردند، به مرور آن ها را به منزلی می کشاندند و پس از گرفتن تلفن‌همراه شخص و ارتباط با خانواده وی، از آن ها به بهانه هزینه‌های کار کردن فرزندشان، تقاضای وجه می‌کردند.

وی افزود: متهمان این پرونده، ضمن اغفال جویندگان کار، به آن ها اعلام می‌کردند در مدت کوتاهی، با فعالیت در این شرکت و عضویابی، قادر به خرید منزل و خودروی شاسی‌بلند خواهند شد، اعضای این شرکت دارای لیدر، تجهیزات آموزشی و رایانه بودند و تاکنون حدود پنج میلیارد تومان اخاذی کرده‌اند.

کیاشمشکی ادامه داد: اعضای این شرکت با گرفتن تلفن‌همراه مال باختگان، به آن ها اعلام می‌کردند که نمی‌توانند از خانه خارج شوند، هر از چندگاهی نیز تنها برای یک تماس کوتاه، تلفن‌همراه را به آن ها می دادند و از آن ها می‌خواستند در تماس با خانواده‌هایشان تقاضای واریز وجه نقد کنند یا این که برای گرفتن وجه نقد در مکانی قرار ملاقات کوتاه بگذارند.

وی گفت: زمانی که مأموران وارد شرکت مذکور شدند، چهار، پنج نفر از مال باختگان نیز اعلام کردند که قصد خروج از آن جا را داشتند اما متهمان، به آن ها اجازه خروج نمی‌دادند.

کیاشمشکی اضافه کرد: پرونده برای بررسی بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است و تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان گروگانگیری جویندگان شرکت هرمی کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان اعضای این شرکت پایانه غرب شرکت هرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال پلمپ شد | ادامه اتفاقات عجیب با رفتن خطیر به باشگاه

به گزارش همشهری آنلاین علی خطیر، مدیرعامل استقلال که شب گذشته از سوی اعضای هیات مدیره این باشگاه برکنار شد امروز برای جمع‌آوری وسایل خود به باشگاه رفت.

پس از خروج خطیر از باشگاه استقلال، نماینده هلدینگ خلیج فارس طبقه چهارم و پنجم باشگاه را پلمپ کرده و اجازه تردد اعضای باشگاه را تا روز یک‌شنبه گرفت.

رسانه رسمی هلدینگ خلیج فارس امروز به صورت رسمی خبر برکناری علی خطیر را اعلام کرد.

کد خبر 848959 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • باشگاه استقلال پلمپ شد | ادامه اتفاقات عجیب با رفتن خطیر به باشگاه
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد