Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@21:52:47 GMT

«تصادف» اثری درخشان در نقد نژادپرستی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۴۸۷۹

«تصادف» اثری درخشان در نقد نژادپرستی

فیلم سینمایی «تصادف» اثری سینمایی از پل هگیس است که به موضوع نژادپرستی می‌پردازد.

به گزارش برنا، فیلم سینمایی «تصادف» یا برخورد فیلمی ساختهٔ سال ۲۰۰۴ به کارگردانی پل هگیس است که برندهٔ ۳ جایزه اسکار از جمله، جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۰۵ شد. فیلم در اصل به بررسی موضوع نژادپرستی در بین نژادهای گوناگون (همانند سیاه‌پوست، ایرانی، آمریکایی و…) می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان این فیلم، نویسندهٔ فیلم‌نامه دختر میلیون دلاری (که در سال ۲۰۰۴ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد) بوده‌است، و در فیلم از بازیگران سرشناسی مانند ساندرا بولاک، دان چیدل، رایان فیلیپ و برندن فریزر استفاده کرده‌است.

خلاصه داستان: یک خانم خانه‌دار اهل برنتوود و همسرش که دادستان منطقه است، یک مالک فروشگاه که ایرانی ا‌ست، دو کارآگاه پلیس که عاشق و معشوق هم هستند، یک کارگردان تلویزیونی سیاه‌پوست آمریکایی و زنش، یک کلیدساز مکزیکی، دو ربایندۀ ماشین، یک پلیس تازه‌کار و یک زوج میانسال کره‌ای، همه در لس آنجلس زندگی می‌کنند و ظرف ۳۶ ساعت آینده همگی تصادف خواهند کرد.

پل هگیس پس از «تصادف» فیلم‌هایی چون «سه روز بعد» و «نفر سوم» را ساخت که هیچ یک از این آثار نتوانستند موفقیت این فیلم سینمایی را تکرار کنند. او علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه‌نویس موفقی است که «عزیز میلیون دلاری» و «نامه‌هایی از ایوو جیما» از آثار او هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نژادپرستی تصادف فیلم سینمایی پوست تصادف فیلم سینمایی نژادپرستی برنا معرفی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است

فرشاد مهدی‌پور در دیدار هیات رسانه‌ای ایران با استاندار کربلا اظهار داشت: موضوع مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور، مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی انجام شود.

وی بیان‌داشت: خوب نیست و دور از شان است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. کسانی هستند که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک ایران و عراق را بر هم بزنند.

مهدی‌پور افزود: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در مبارزه با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون دو کشوری است که به‌هم آمیخته است.

در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا هم گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن؛ هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی تاکید کرد: دو مشکل بزرگ داریم؛ نخست، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم، القای ناامیدی برای دو کشور است.

الخطابی با بیان اینکه نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم، تاکید کرد: زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • تساوی تراکتور و استقلال درنیمه اول/نمایشی که اثری از فوتبال نداشت
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • شب درخشان وینیسیوس: امشب قیصر رئالی بود