Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی زیرساخت‌های احداث پارک پتروشیمیایی بروجن آماده است و زمین در موقعیت مناسب برای این مجتمع اختصاص داده شده است.

او در آیین تفاهم‌نامه احداث پارک پتروشیمیایی بروجن که با حضور رسول اشرف‌زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) امضا شد، اظهار داشت: احداث این پارک در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی گفت:پارک پتروشیمیایی بروجن با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی توسط شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان احداث خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قطعه زمینی برای احداث پارک پتروشیمیایی در دشت حلوایی به مساحت ۱۰۰ هکتار - در محور مواصلاتی خوزستان- اختصاص پیدا کرده که موقعیت مکانی این قطعه زمین از هر نظر برای احداث این واحد مناسب است.

او تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحد زمینه اشتغال بخشی از افراد جویای کار در شهرستان بروجن فراهم خواهد شد.

تفاهم‌نامه احداث پارک پتروشیمیایی بروجن امضا شد، پارک پتروشیمیایی بروجن با هدف توسعه صنایع پایین‌دستی، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه احداث خواهد شد.

تولید ۶۵ محصول پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی

رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: با ساخت پارک پتروشیمیایی بروجن، با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی و اختصاص ۱۰ نوع خوراک، ۶۵ نوع محصول پتروشیمی تولید خواهد شد.

او افزود: همه محصولات تولید و صادراتی، در شرایط فعلی خام‌فروشی است و تلاش داریم این زنجیره را به نهایت برسانیم.

بیشتر بخوانید

 قرارداد طرح EPC کریستال ملامین لردگان امضا شد

اشرف زاده ادامه داد: در روز‌های آینده، یک تفاهم‌نامه همکاری با وزیر صمت امضا خواهیم کرد که این تفاهم‌نامه می‌تواند بسیاری از موانع را برطرف کند.

او با اشاره به اینکه فاصله‌ای که بین صنعت پتروشیمی و وزارت صنعت وجود دارد رفع شود، گفت: در محصولات نهایی وارد حوزه وزارت صنعت می‌شویم و هماهنگی با وزارت صنعت می‌تواند مشکلات را رفع کند.

اشرف‌زاده ادامه داد: شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، در اجرای طرح‌های خود ۵ اصل را مورد نظر قرار می‌دهد. اولین بخش محصول و بازار است و دومین موضوع تکنولوژی در دسترس است.

به گفته اشرف زاده، سومین شاخص نرخ بازگشت سرمایه است و طرح‌هایی انتخاب می‌شود که سودآوری مناسبی داشته باشد. موضوع دیگر خوراکی است که در هلدینگ خلیج فارس در دسترس است و بحث بعدی مسائل زیست محیطی و میزان آبی است که باید در طرح‌های پایین دستی مورد استفاده قرار گیرد.

او با بیان اینکه محصولات میانی که قابلیت تکمیل زنجیره اررش دارند توسط خود پترول انجام می‌شود، گفت: پترول ۹ طرح با مجموع ظرفیت ۶۰۰ هزارتن و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد که ۲ طرح در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ادامه داد: در مواردی مانند این پارک یکی از بهترین پارک‌های پایین دستی است. در این پارک، ۱۰ محصول ارزش آفرین به عنوان خوراک استفاده می‌شود و روی محصولات خاص متمرکز هستیم.

او افزود: ۴۸ واحد صنعتی در ۶ زون احداث می‌شود و ۶۵ محصولی تولید می‌کنیم که بخش عمده آن‌ها وارداتی است و برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.

اشرف زاده تاکید کرد: این اقدام علاوه بر آنکه مانع از خروج ارز می‌شود، تا ۸۰ درصد این محصولات در خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین صادرات محصولات به بازار‌های همسایه در دستور کار است.

پارک پتروشیمی بروجن سالانه به ۳۵ هزار تن پلی‌پروپیلن، ۸۵ هزار تن پلی‌اتیلن، ۴۰ هزار تن استایرن بوتادین رابر، ۱۵۰ هزار تن اوره و ۱۰ هزار تن اتیلن پروپیلن دی‌ان مونومر به‌عنوان خوراک نیاز دارد.

این پارک برای سه هزار و ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و هفت هزار و ۱۸۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک پتروشیمیایی پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان پارک پتروشیمیایی بروجن تفاهم نامه اشرف زاده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت احداث تهران جدید
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن