Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدجلال موسوی مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت : ۱۹ هزار تن شکر تصفیه شده در کارخانه قند شیروان به استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، البرز، قم، مرکزی، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی ارسال شده و بیش از ۲ هزار تن شکر سفید نیز در داخل استان در بین صنوف وخانوار توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی  افزود: واردات شکر خام توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در دستور کار است و براین اساس قرارداد تبدیل ۵۵ هزار تن شکر خام به شکر سفید و ذخیره سازی آن با کارخانه قند شیروان منعقد شده است.

بیشتر بخوانید

کشف انبار ۱۰ تنی شکر تنظیم بازار در مرکز خراسان شمالی

او اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن شکر خام به کارخانه قند شیروان وارد شده است و بیش از ۱۳ هزار تن دیگر آن نیز در حال ارسال از بنادر به این کارخانه است و ۱۲ هزار تن دیگر به مرور وارد استان خواهد شد.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: واردات شکر خام و تبدیل به شکر سفید با هدف تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر در راستای تنظیم بازار کشور انجام می‌شود که سبب ایجاد اشتغال شده است.

سرانه مصرف سالانه شکر در استان خراسان شمالی ۲۷ کیلوگرم به ازای هر نفر است، شکر مصرفی استان حدود ۲۳ هزار تن در سال است.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می‌کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غله و خدمات بازرگانی شکر خراسان شمالی هزار تن شکر قند شیروان شکر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی