Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان گفت : مهمترین رسالت ما افزایش ضریب پوشش بیمه شدگان است تا بتوانیم افراد بیشتری خصوصاً جوانان را از مزایای عضویت بهره مند سازیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ محمد علی دشوار گر در رابطه با چگونگی ارائه خدمات به متقاضیان عضویت ، عنوان کرد : اعتقاد ما بر این است که افراد نباید کار خود را برای دریافت خدمت رها کرده و برای بیمه پردازی به خارج از روستا مراجعه کنند به همین دلیل در محل سکونت جامعه هدف عوامل اجرایی با عنوان کارگزاری صندوق تأسیس شده و با انعقاد قرارداد با دهیاری ها ، شرکت های تعاونی تولید، دفاتر ict روستایی و پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی خدمات در دسترس ساکنین در این مناطق قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار خانواده در استان هرمزگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد نزدیک به 450 خانواده از مزیت انواع مستمری استفاده می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان افزود: نکته حائز اهمیت این است که عضویت در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای افرادی که سابقه خود را به سایر صندوق های بیمه ای انتقال می دهند، می تواند سابقه کار لحاظ شود.

وی ابراز کرد: درصورت بیمه شدن مرد به عنوان سرپرست خانواده همسر وی و یا سایر اعضای بالای 18 سال سن نیز امکان شروع بیمه پردازی را داشته و با درنظر داشتن قانون حمایت از خانواده در زمان برقراری مستمری خانواده دارای دو منبع درآمدی خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان گفت: در سال گذشته تقریباً ۳ هزار عضو جدید به خانواده بیمه روستاییان و عشایر استان هرمزگان اضافه شده است.

وی افزود: مهمترین رسالت ما افزایش ضریب پوشش بیمه شدگان است تا بتوانیم افراد بیشتری خصوصاً جوانان را از مزایای عضویت بهره مند سازیم.

وی شرط عضویت در این صندوق بیمه ای را داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: برای هر شهروند با هر شغلی واجب و ضروری است که برای داشتن منبع ثابت و پایدار درآمدی در دوران پیری و سالمندی یا زمان بروز بیماری و حادثه که منجر به از بین رفتن توانایی کار و درآمد خود و خانواده می گردد، خود را بیمه کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان تصریح کرد: نقل و انتقال سوابق افرادی که در بیش از یک صندوق بیمه ای دارای سابقه بیمه پردازی بوده اند امکان پذیر بوده و بیمه گزار می تواند برای استفاده از مزایای بیشتر سوابق بیمه ای خود را در آخرین صندوق بیمه ای تجمیع کند. داشتن یک زندگی کم ریسک را به لحاظ اقتصادی تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان تصریح کرد: از برنامه های دیگر مدیریت استان هرمزگان در سال جاری اجرای طرح ترمیم و توانمندسازی کارگزاران است که با پیاده سازی آن کارگزاری های جدید در مناطق فاقد کارگزاری تأسیس و کارگزاران غیرفعال با تیم جدید اجرایی به منظور ارائه خدمات مطلوب جایگزین خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان خاطرنشان کرد: در گذشته واژه بازنشستگی در روستاها ناشناخته و یا فقط شامل اشخاصی که حقوق بازنشستگی خود را به واسطه اشتغال برابر قانون کار و یا مستخدمین رسمی دولت دریافت می نمودند می شد، اما اکنون افراد با کار مورد علاقه خود اعم از کشاورزی، دامداری، قالیبافی یا کسبه ای که در روستا مشغول هستند امکان بهره مندی از مزایای بلندمدت بیمه های اجتماعی برایشان مهیاست و بدون اینکه سکونت گاه خود را ترک نمایند، مشمول دریافت حقوق ماهیانه خواهند بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش رسالت ضریب مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هرمزگان بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص