Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@04:09:42 GMT

نظر هاشم بیک زاده درباره مسی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۵۶۸۴

نظر هاشم بیک زاده درباره مسی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، خیلی‌ها با بیک‌زاده شوخی می‌کردند که قرار است ابرستاره آرژانتینی را مهار کنی. کلی جوک ساختند اما در نهایت هاشم مصدوم شد و جام‌جهانی را از دست داد. حالا آرژانتینی‌ها قهرمان کوپا آمه‌ریکا شده‌اند. به بهانه همین قهرمانی سراغ هاشم رفتیم.

 

 باید بابت قهرمانی آرژانتین در کوپا به تو تبریک بگوییم؟

بله دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من طرفدار سرسخت تیم‌ملی آرژانتین هستم. خیلی خوشحال شدم از این‌که قهرمان کوپا شدند. انصافا حق آرژانتین و مسی بود که جام بگیرند. متاسفانه سال ۲۰۱۶ هم با وجود شایستگی، با بدشانسی تمام به تیم‌ملی شیلی باختند. راه نداشت، باید این جام را می‌گرفتند. از سال ۱۹۹۳ به این طرف آرژانتین قهرمان کوپا نشده بود. من بیشتر برای مسی ناراحت بودم. مگر می‌شود ابرستاره‌ای مثل مسی در رده باشگاهی این قدر افتخار داشته باشد و بعد به جام قهرمانی نرسد؟ از سال ۲۰۰۵ او چند فینال را با تیم‌ملی آرژانتین تجربه کرد ولی قهرمانی برایش طلسم شده بود. خدا را شکر کوپای امسال را بردند. حالا فقط مانده جام‌جهانی.

 سن و سال مسی هم بالاتر رفته و شاید فقط در جام‌جهانی قطر باشد.

سن و سال فقط یک عدد است. الان مسی ۳۴‌ساله شده. امیدوارم در همین جام‌جهانی قطر بتوانند قهرمان جهان شوند. اگر این اتفاق بیفتد کلکسیون افتخارات مسی کامل می‌شود و به عنوان یک بازیکن به همه عنوان‌های قهرمانی می‌رسد، حتی بالاتر از رونالدو. چون او با پرتغال قهرمان جهان نشده ولی به قهرمانی اروپا رسیده است.

 در جام‌جهانی برزیل، مسی را از نزدیک دیدی و توانستی به او چیزی بگویی؟

بله او را از نزدیک دیدم ولی اصلا جای حرف زدن نبود. اتفاقا بعضی بچه‌ها از جمله خانزاده، مسی را بغل کردند و با او عکس گرفتند. من هم نزدیک مسی بودم. دیدن او برایم افتخار بود.

 الان که ۶-۵ سال گذشته، از شوخی‌هایی که بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی با تو می‌کردند ناراحت نشدی؟

من هیچ‌وقت از شوخی‌ها ناراحت نمی‌شوم. بد هم نشد. مردم کمی مشکلات‌شان را فراموش ‌کردند و ‌خندیدند. هدف ما در تیم‌ملی این بود که دل مردم را شاد کنیم. حالا در آن ماجرا به شکل دیگری شاد شدند. البته اینقدر گفتند هاشم و مسی که چشم خوردم و قبل از جام‌جهانی مصدوم شدم.(خنده) ولی بالاخره با اصرار آقای کی‌روش همراه تیم بودم و توانستم مسی را هم از نزدیک ببینم. او بازیکن بزرگی است. کم بازیکنی نیست. الگوی خیلی‌هاست. حتی فوتبالیست‌های بزرگ اروپا هم مسی را دوست دارند و می‌خواهند او را از نزدیک ببینند. درست است جلوی آرژانتین بازی نکردم ولی مسی را که دیدم.

 بعد از سال‌ها حسرت نمی‌خوری که بازی آرژانتین را از دست دادی؟ مثلا بعضی‌ها می‌گویند حاضریم فلان چیز را می‌دادیم تا فلان اتفاق برایمان بیفتد.

بالاخره بازی نکردن جلوی آرژانتین حسرت هم دارد. در تاریخ فوتبال ما کم پیش می‌آید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. شاید هر ۴ سال، ۸ سال یا ۱۲سال یک بار و با رفتن به جام‌جهانی این اتفاق برایمان رقم بخورد. تازه اگر صعود کنیم و با تیم‌های بزرگ همگروه شویم. اگر یادتان باشد همان سال ۲۰۱۴ آرژانتین که جلوی ما  کم آورده بود، به فینال جام رفت. افتخار بزرگی بود که با آنها بازی کردیم. خوشحالم که تیم ما مردانه و جانانه بازی کرد. مهم این بود هرکسی در زمین حضور داشت، برای اعتبار ایران همه وجودش را گذاشت. آن روز من احساس کردم خودم در زمین بازی هستم. با هر حرکت بچه‌ها از جایم بلند می‌شدم. اگر می‌شد در زمین باشم که در کارنامه‌ام برای همیشه می‌ماند ولی متاسفانه نشد. خواست خدا بود. شاید یک روز به عنوان مربی جلوی آرژانتین بایستم. خدا را چه دیدید؟ شاید یک روز مربی بزرگی شدم و این فرصت را پیدا کردم.

 پس هنوز کلی انگیزه داری. مثلا به این فکر کرده‌ای یک روز مربی تیم‌ملی شوی؟

بله، من الان کار مربیگری می‌کنم. هر کسی دوست دارد به تیم‌ملی کشورش خدمت کند. کار خدا هم که معلوم نیست. من تلاشم را می‌کنم. شاید این شانس در آینده نصیبم شود. همه چیز دست خود ماست. هر چقدر تلاش کنی همانقدر شانس رسیدن به موفقیت‌های بزرگ را داری.

 دربی هم نزدیک است. تو هم که بد استقلالی هستی. از الان خدا خدا می‌کنی تیم محبوبت برنده شود.

استقلال عشق ماست. حتی اگر در این تیم نباشم آرزو می کنم همیشه موفق باشد. خدا کند دربی پنجشنبه با برد استقلال همراه شود. تیم در این مدت مشکل زیاد داشت. هواداران اذیت شدند. حق‌شان است برنده این دربی باشند.

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هاشم بیک زاده استقلال فوتبال جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حال حاضر از اوسمار مهم‌تر، قهرمانی پرسپولیس است

آفتاب‌‌نیوز :

بهزاد داداش‌زاده بازیکن اسبق تیم پرسپولیس ، درباره تساوی هفته گذشته تیم پرسپولیس مقابل سپاهان اظهار داشت: متاسفانه بازی به سمت سویی رفت که کار برای پرسپولیس سخت شد و به دلیل حساسیت بالا در آن دیدار ما نتوانستیم برنده زمین را ترک کنیم در حالی که بیش از هر چیز به این برد نیاز داشتیم تا صدر جدول را از استقلال بگیریم. متاسفانه بازی بسته تیم سپاهان در نیمه خودی موجب شد تا خط حمله قدرتمند پرسپولیس نتواند آنطور که باید و شاید به خواسته‌هایش برسد.

وی درباره شرایط فعلی این تیم افزود: همین که پرسپولیس توانسته در بازی‌های اخیر خود برد‌های خوبی به دست بیاورد و گل نخورد نقطه امید زیادی برای کسب دوباره عنوان قهرمانی است. همین حرکت رو به جلوی پرسپولیس باعث شده تا در اردوی استقلال این تصور به وجود بیاید که آن‌ها کارایی به مراتب سخت‌تری نسبت به قبل دارند. به همین خاطر باید دیدار با نساجی را با برد پشت سر بگذاریم تا هیچ چیز را به، اما و اگر نسپاریم.

بازیکن قدیمی پرسپولیس درباره حریف مازندرانی این تیم در هفته بیست و ششم لیگ برتر خاطرنشان کرد: درست است که ما در بازی‌های گذشته همواره این تیم را شکست داده‌ایم، ولی باید بدانیم که حضور این سرمربی ساکت الهامی بالای سر این تیم می‌تواند شرایط را برای ما سخت کند. همه می‌دانیم که ساکت الهامی در ابتدای همین فصل زینه سرمربیگری استقلال بود و قطعاً می‌خواهد خودش را در دیدار مقابل پرسپولیس بیشتر نشان بدهد و از این رو قطعاً به لحاظ روحی روانی روی تیمش کار می‌کند.

داداش زاده تاکید کرد: جدا از مسایل فنی قطعاً تیم نساجی برای بازی با پرسپولیس بیشتر از مسائل تاکتیکی روی موضوع روحی روانی کار می‌کند من مطمئنم این بازی که در قائمشهر برگزار می‌شود برای پرسپولیس دشوار خواهد بود البته اگر ما بتوانیم سریع گل بزنیم تمام برنامه‌های ساکت الهامی و تیمش به هم می‌ریزد.

بازیکن قدیمی پرسپولیس اضافه کرد: بازی‌های خانگی تیم نساجی همان قدر که برای حریفان دشوار است اگر شرایط روحی روانی تیم میزبان به هم بریزد برای تیم مهمان بسیار راحت خواهد بود. ما بار‌ها با این تیم در قائمشهر مسابقه داده‌ایم و می‌دانیم که این تیم در حضور تماشاگرانش تا چند اندازه خطرناک‌تر می‌شود، ولی اگر بتوانیم به موقع گل بزنیم تیم نساجی حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

داداش‌زاده در این باره که برخی درباره تغییر سرمربی تیم پرسپولیس در فصل آینده صحبت می‌کنند و عده‌ای می‌گویند اوسمار ویرا باید بماند گفت: به نظرم این روز‌ها فرصت خوبی برای بیان کردن این مطالب نیست. ما در حال حاضر باید بیشتر از هر چیز به این سرمربی که تا اینجا هم بد کار نکرده این امیدواری را بدهیم که بتواند تیم را قهرمان کند تا شاید در فصل آینده هم هدایت پرسپولیس را به او بسپاریم، اما فعلاً مهم‌ترین چیز دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل و کسب صدر جدول است.

داداش‌زاده گفت: ما فقط ۵ هفته فرصت داریم و ۱۵ امتیاز پیش روی ماست با این تیمی که من دیدم و با این خط حمله خوبی که در اختیار داریم مطمئناً هیچ یک از حریفان باقی مانده تا پایان فصل نمی‌تواند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. از سوی دیگر مطمئناً استقلال در دیدار‌های باقی مانده امتیاز از دست خواهد داد من حتم دارم پرسپولیس در پایان این فصل قهرمان می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سوتی عجیب و جالب هنگام مصاحبه در لیگ آرژانتین / فیلم
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • در حال حاضر از اوسمار مهم‌تر، قهرمانی پرسپولیس است
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق