Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی ، استاندار هرمزگان   با اشاره به تصویب سند دار شدن امکلاک در جزیره هرمز گفت: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب به منظور خدمات رسانی به مردم جزیره هرمز در سال‌های گذشته بیش از ۶۰۰ قطعه زمین توسط شهرداری به مردم این جزیره واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همتی در  نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان گفت: در نشست شورای مسکن مقرر شده که اداره کل مسکن و شهرسازی هرمزگان آن دسته از زمین‌های واگذار شده که در آن ساخت و ساز صورت گرفته و فرم «ج» صاحبان این اراضی قرمز نشده است را با قیمت منطقه‌ای و هزینه بسیار کم به صاحبان آن‌ها واگذار کند.

او افزود: آن دسته از افرادی که فرم «ج» آن‌ها قرمز است و هم اکنون واحد‌ها را در اختیار دارند، مقرر شد در قالب ۱۰ درصد، مسکن و شهرسازی آن‌ها را به شهرداری واگذار کند.

بیشتر بخوانید؛ 

دستور استاندار هرمزگان بر تسریع تکمیل طرح‌های بزرگ استان

به گفته استاندار هرمزگان، افراد دارای فرم «ج» سبز که زمین در اختیار دارند و ساخت و سازی در آن صورت نگرفته، فرم «ج» آن‌ها قرمز می‌شود و در قراردادی به شرط ساخت، سند به آن‌ها واگذار می‌شود.

همتی گفت: صاحبان زمین‌های تجاری و گردشگری نیز با شرایط مناسب و بر اساس قرارگیری در محلات بافت جدید و قدیم می‌توانند از سند مالکیت بهره‌مند شوند.

او افزود: با اعمال این شیوه نامه هرمزنشینان می‌توانند اسناد املاک خود را از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری و دریافت کنند و انتظار داریم با همکاری مطلوب راه و شهرسازی و شهرداری، در مدت زمان کوتاهی اسناد مالکیت مردم جزیره هرمز صادر شود.

استاندار هرمزگان درباره دیگر مصوبات نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری هرمزگان گفت: طرح‌های مربوط به محلات سلمان فارسی و لشتغان بندرخمیر با توجه به اقدام‌های ارزشمند شهرداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، در قالب طرح اقدام مشترک و به عنوان محلات هدف تصویب شدند و اعتبار این طرح‌ها به عنوان کمک به شهرداری، در برنامه امسال گنجانده می‌شود.

همتی، بررسی ویژه و اعمال نظر در خصوص سنددار کردن زمین‌های تصرفی واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری از طریق مراجع ذی‌صلاح را دیگر مصوبه نشست امروز عنوان کرد.

انتهای خبر /ز 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار هرمزگان سنددار شدن املاک استاندار هرمزگان جزیره هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار طرح ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نهضت ملی مسکن گفت: پروژه طرح ملی نهضت مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: زمین ها در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه است که پیمانکار در این زمینه مشخص و دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ۱۴۵ واحد است و فازهای بعدی در ۳۵۰ واحد در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در پشت ورزشگاه ملااقایی کلید خورده و در حال انجام است.

این مسئول همچنین در رابطه با تامین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تامین زمین است زیرا بیشتر این زمین‌ها، درجه یک و دو کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان زمین در ورامین به نزدیک‌ترین شهر در پیشوا یا ورامین منتقل می‌شوند.

خالق دوست خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمین‌هایی را تملک کنیم، بقیه متقاضیان نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: ۹۰۱ خانوار تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین را تحویل گرفتند و بقیه متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از فرآیند ۱۰ ساله دادگاهی و حقوقی اخذ شد و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر کارهای تملیکی بود که سند این اراضی نیز به دولت منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است