Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قادر آشنا در نشست صمیمی با گروهای نمایشی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه  هنرهای نمایشی به عنوان یک هنر ماندگار و تاثیرگذار نقش بی‌‌بدیلی در بالندگی و روحیه امید ونشاط در جامعه دارد گفت:  تلاش می‌کنیم  با برنامه ریزی و تعامل با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین فعال سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام‌های موثری برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تئاتر در جهان یک هنر فاخر و مبنایی است و حضور مسئولان در استان‌های مختلف در جمع هنرمندان نشان از توجه به فرهنگ وهنر  وشکوفایی استعدادهای هنری دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جشنواره منطقه‌ای تئاتر باید مجددا برگزار شود تا هنرمندان استان‌های مختلف برای نقد وبررسی آثار خویش دور هم جمع شوند.

 آشنا از فعالیت بیش از 900گروه نمایشی در سطح کشور خبر داد وگفت: نهضت نمایشنامه نویسی را در کشور راه اندازی کردیم و برای اخذ آثار هنرمندان هیچ گونه محدودیتی نداریم و هر  طرحی که ارسال شود با دقت بررسی می شود که آقار فاخری برای اجرا داشته باشند.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه گفت: هنرمندان تئاتر به عنوان افسران صحنه با اجراهای متنوع نقش بی بدیل واثرگذاری در فرهنگ جامعه دارند.

محمد علی پیرسبزی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا هنرمندان تئاتر نتواند کارهای خلاق و ارزشمند خود را به صحنه بیاورند گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد  هنرمندان توانمندی در عرصه فرهنگ وهنر دارد که نیازمند توجه و حمایت ملی جهت شکوفایی استعدادهای آنان است.

وی نمایش نامه نویسی را از مزیت‌های هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: انتظار می‌رود به هنرمندان تئاتر در سطح استان‌ها و شهرستان که برای اجرا از امکانات کمتری برخوردار هستند نگاه ویژه ای شود تا شاهد بروز  وظهور کارهای خلاقانه آنان در عرصه هنر تئاتر باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: همه آنانی که امروز در عرصه ملی هنر نام ونشانی دارند از همین شهرستانها شروع کرده اند که امروز ماحصل آنها در عرصه ملی پدیدار شده است.

پیرسبزی، از حمایت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از اهالی فرهنگ وهنر شهرستان دنا تقدیر کرد و گفت: برگزاری جشنواره های استانی و منطقه ای در حوزه تئاتر نقش مهمی برای تبادل تجربیات و به نمایش گذاشتن فعالیت هنرمندان این عرصه دارد که باید مورد توجه  مرکز هنرهای  نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار بگیرد.  

در این جلسه مسئولان گروهای نمایشی  به بیان دغدغه‌ها ، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خویش پیرامون مسائل ومشکلات پیش روی تئاتر پرداختند و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به هنر تئاتر و هنرمندان شهرستانی شدند .

 محمد علی پیر سبزی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در پایان ، تفاهم برای تولید 10 اثر نمایشی ،تهیه تاریخ تئاتر استان ،تشکیل کارگروهای تئاتر خیابانی به صورت تخصصی و برگزاری جشنواره های مختلف با همکاری شهرداری ومیراث فرهنگی را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران بالگرد آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه وبویراحمد فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان تئاتر وزارت فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی