Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده از چین خواست "رفتار تحریک آمیز" را متوقف کند و به قوانین بین المللی احترام بگذارد و هشدار داد حمله به نیروهای مسلح فیلیپین در دریای چین جنوبی موجب اجرای پیمان دفاعی مشترک فیلیپین – آمریکا میشود که در ۱۹۵۱ به امضا رسیده است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای کتبی به مناسبت پنجمین سالروز صدور حکم دادگاه حکمیت و رد ادعاهای ارضی حداکثری چین در دریای چین جنوبی مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا قبلا هم ادعاهای چین در بیشتر بخشهای دریای چین جنوبی را رد کرده بود،گفت: آمریکا سیاست ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۰ خود را در مورد ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی مجدداً تأیید می کند. ما همچنین مجدداً تأیید می کنیم که حمله مسلحانه به نیروهای مسلح فیلیپین ، شناورهای عمومی یا هواپیماهای موجود در دریای چین جنوبی تعهدات دفاع متقابل ایالات متحده بر اساس ماده چهارم پیمان دفاع متقابل ۱۹۵۱ ایالات متحده و فیلیپین را به جریان می اندازد.

وزیر امور خارجه آمریکا، چین را به "زورگویی و ارعاب" کشورهای ساحلی جنوب شرقی آسیا متهم کرد و ادعا کرد تهدید بزرگی برای نظم دریایی در دریای چین جنوبی وجود دارد. او گفت: ما از جمهوری خلق چین می خواهیم که به تعهدات خود طبق قوانین بین المللی پایبند باشد ، رفتار تحریک آمیز خود را متوقف کرده و اقدامات لازم را برای اطمینان به جامعه بین المللی انجام دهد که متعهد به نظم دریایی و حقوق همه کشورها بزرگ و کوچک است.

بخشی از ماده چهارم این پیمان تصریح میکند که "هر یک از طرفین که تشخیص بدهد یک حمله مسلحانه در منطقه اقیانوس آرام به هر یک از طرفین برای صلح و امنیت خود خطرناک خواهد بود، اعلام میکند که مطابق با روند قانون اساسی خود برای مقابله با خطرات مشترک اقدام خواهد کرد."

چین روز جمعه بار دیگر اعلام کرد که این حکم را قبول ندارد.

آنتونی بلینکن پیشتر هم به این مطلب اشاره کرده بود، به ویژه در گفتگوی هشت آوریل با وزیر خارجه فیلیپین که وزارت خارجه آمریکا گفت، او "بر قابلیت اجرای این پیمان در دریای چین جنوبی تاکید کرد."

دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی ، واقع در منطقه آسیا و اقیانوسیه ، منابع تنش برای چین و همسایگان آن ، از جمله ژاپن ، ویتنام و فیلیپین هستند ، چین ، جزایر مورد مناقشه اسپارتلی در دریای چین جنوبی را قلمرو خود می داند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دریای چین جنوبی خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید؛ واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

کد خبر: 1229332 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی