Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: رمز موفقیت برای سیستم آموزشی ، تبادل تجربه و اندیشه و خلاقیت و نوآوری است که سرگروه های آموزشی و دیگر همکاران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در آئین تجلیل از سرگروه های آموزشی این شهرستان با اشاره به آموزش در شرایط کرونایی اظهار داشت: طی بیش از 130 سال گذشته از زمانی که اولین مدارس آموزش رسمی در تبریز بنا گذاشته شد تاکنون اینگونه آموزش در بحران و فضای مجازی را نداشته ایم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورش دلشاد افزود: آموزش در سال کرونایی بسیار سخت بود خصوصا در مقطع ابتدایی چرا که این مقطع در واقع پایه و اساس آموزش است.ضمن اینکه حضور فیزیکی دانش اموزان در مدارس تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت آن دارد.

دلشاد بیان کرد: در زمان کرونایی در بخش های دیگر مانند بهداشت و درمان ، همه حاکمیت به تمام معنی پشتوانه آن ها بود اما در آموزش و پرورش اینگونه نبود و کار بسیار سخت و سنگین بود.

وی ادامه داد: با وجود ضعف زیرساخت ها ، نبود اینترنت در بیشتر مناطق و مجازی محور شدن آموزش ، مشکلات در شهرستان بسیار زیاد بود اما با همکاری و تلاش خوب فرهنگیان و تهیه ، تولید و توزیع محتواهای آموزشی از جمله درسنامه در روستا ها توانستیم اموزش را به نحو مطلوبی ادامه دهیم .

دلشاد سرگروه های آموزشی را نخبگان حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: از جمله ویژگی های یک سرگروه آموزشی ، اخلاق مدارانه بودن ارتباط با حوزه کلاس و درس است .

وی ویژگی دوم سرگروه آموزشی را داشتن دانش سازمانی دانست و اظهار داشت: باید در حوزه دانش افزایی خصوصا در شرایط بحرانی همانند آنچه این دو سال با آن مواجه بودیم ، توانایی وجود داشته باشد .

دلشاد ویژگی سوم را استمرار روابط صمیمی با همکاران فرهنگی بیان کرد و ادامه داد: همه ما معلمیم و باید آراستگی و وارستگی و خلق و خوی مناسب داشته باشیم .

وی از جمله وظایف سرگروه آموزشی را اشراف بر حوزه تحت مدیریت خود عنوان کرد و افزود: شما باید بر توانایی ها ، ضعف ها و مشکلات همکاران و محیط حوزه نظارت خود آگاهی کامل داشته باشد .

دلشاد ادامه داد: باید معلمین خلاق و توانمند شناسایی و از تجربه آن ها برای کمک به دیگر همکاران در جهت ارتقاء فرایند آموزش استفاده شود .

وی ادامه داد: از جمله وظایف و ویژگی های سرگروه آموزشی داشتن اگاهی و اشراف بر مشکلات معلمین و تلاش در جهت رفع این مشکلات و کاستن از دغدغه های آن ها است.

دلشاد گفت: باید ایده های برتر شناسایی شود و مشخص شود که هر سرگروه یا هر معلم در کدام حوزه ها خلاقیت و ایده نو داشته است و تلاش شود که این توانایی ها شکوفا و تقویت شوند.

وی از دیگر ویژگی های مهم را بحث نظارت به تمام معنی بیان کرد و افزود: سرگروه آموزشی باید بر حوزه کاری ، برگزاری مسابقات ، تولید محتوا و هر انچه که مربوط به آموزش و تربیت است نظارت مستمر و موثر داشته باشد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، گفت: یکی از وظایف اصلی سرگروه های اموزشی که متاسفانه در کل استان ابتر مانده است ، برگزاری کارگاه های اموزشی است که خود تبادل اندیشه و دانش است و کمک بسیار زیادی به بهره وری و بهبود آموزش می کند و باید گفت کارگاه آموزشی رمز موفقیت آموزش است .

وی ادامه داد: سرگروه ها حلقه ارتباط بین مدیران آموزش و پرورش و مدارس هستند که با اجرای کارگاه آموزشی می توان این ارتباط را هدفمند تر پیگیری کرد .

دلشاد افزود: سرگروه آموزشی نیازمند بازدید دوره ای از کلاس های درس ، توجه به نحوه تدریس ها ، توجه به برنامه های فوق برنامه است که باید در این خصوص تلاش های زیادی داشته باشد .

وی ادامه داد: وقتی از سرگروه های اموزشی صحبت می کنیم به یک موضوع عام می پردازیم به این معنی که کار شما فقط پرداختن به موضوع آموزش نیست بلکه به کاهش آسیب های اجتماعی ، تربیت ، رفتارهای پر خطر و همه موضوعات فرهنگی ، تربیتی و اجتماعی هم مرتبط است .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این آئین گفت: نظارات یکی از مهمترین اقدامات یک دستگاه است که می تواند در موفقیت یا عدم موفقیت آن دستگاه در انجام وظایف خود نقشی تعیین کننده داشته باشد .

عباس عظامی افزود: نظارت در آموزش و پرورش از اهمیت دو چندانی برخوردار است چرا که از یک طرف با خیل عطیمی از جمعیت سر و کار داریم و از طرفی این جمعیت همواره در حال تغییر است و ما در آموزش و پرورش برای موفقیت در کار نیازمند به روز بودن عوامل خود را داریم .

عظامی ادامه داد: نظارت بر مدارس هم یکی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش است که بخشی از این وظیفه بر عهده سرگروه های اموزشی است .

وی هدف از نظارت را ارتقاء کیفیت آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی ما می توانیم بگوییم که نظارت به خوبی انجام پذیرفته است که آموزش در مدارس ارتقاء پیدا کرده باشد که این وظیفه را در آموزش و پرورش سرگروه های آموزشی بر عهده دارند.

عظامی گفت: یکی از بال های اصلی آموزشی در آموزش ابتدایی ، سرگروه های آموزشی هستند که امسال این وظیفه را 14 نفر که 1یک نفر به عنوان هماهنگ کننده و 13 نفر هم کار نظارت بر مدارس را به صورت حضوری و مجازی بر عهده داشته اند.

وی ادامه داد: سرگروه های آموزشی علاوه بر مدیریت کلاس های خود کار نظارت بر دیگر مدارس را برعهده دارند که امسال یکی از فعال ترین بخش های آموزش ابتدایی در شهرستان بویراحمد بوده اند .

عظامی گفت: سرگروه های آموزشی علاوه بر نظارت ، در تولید محتوای آموزشی از جمله درسنامه و توزیع در مدارس روستایی و همچنین نظارت بر کار مدیران مدارس در بحث ثبت نام در تابستان هم نقشی پررنگ دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، افزود: امسال طرح تهیه تولید محتوای چند رسانه ای یکی از سرگروه های آموزشی شهرستان در وزارت پذیرفته شد که این برای اولین بار در شهرستان بوده که برنامه ریزی داریم برای سال آینده حداقل 50 نفر چنین محتواهای آموزشی را تولید و در سایت وزارت به اسم شهرستان بارگزاری کنند.

لازم به توضیح است در پایان از سرگروه های اموزشی شهرستان تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش شهرستان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سرگروه های اموزشی سرگروه های آموزشی آموزش و پرورش سرگروه آموزشی آموزش ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تهران از همکاری همه جانبه آموزش و پرورش در برگزاری کنگره شهدای استان تهران خبر داد و گفت: کنگره شهدا تاثیر بسزایی در مدیریتی ارزشی دارد لذا نقش معلمان و مدیران آموزش‌ و پرورش در کنگره مشخص شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، مسعود بهرامی در دیدار با سردار ولی‌زاده به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران و هفته معلم اظهار داشت: سپاه حافظ نظم و سنگربان انقلاب اسلامی در مقابل هجمه‌های دشمنان است که رسالت خویش را به خوبی در همه عرصه‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: ما در آموزش‌وپرورش به‌عنوان سربازان و پاسداران عرصه تعلیم و تربیت در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تهران در ادامه گفت: عملیات وعده صادق موجب خرسندی و خوشحالی مردم شد و جواب محکم و نمایش قدرت ایران اسلامی برای دشمن بود و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را فروریخت که جا دارد از دلاوری و سلحشوری نیروهای سپاه تقدیر و تشکر کنم.

وی تصریح کرد: همکاری همه‌جانبه خود را با مجموعه کمیته‌ها به نیت دعای خیر شهدای گران‌قدر اعلام می‌داریم چراکه به این میراث گران‌بها و فرهنگ ارزشمند شهدا از عمق جان، اعتقاد و علاقه داریم و هر کاری که در عرصه کنگره شهدای استان تهران باشد با آغوش باز انجام می‌دهیم.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه کنگره شهدای استان تهران را در پیش رو داریم و نقش معلمان و مدیران آموزش‌وپرورش در این کنگره مشخص است، بیان داشت: محبت عظیمی که خانواده‌های معظم شهدا دارند، به‌گونه‌ای است که دیدار با هر یک از خانواده‌های شهید فرهنگی یا دانش‌آموز، مکتب درسی برای ما ازلحاظ مدیریتی و ارزشی است.

همچنین در ادامه این دیدار، سردار ولی زاده با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش‌وپرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزش‌های دینی و الهی قابل‌تقدیر است، اظهار داشت: در بحث راهیان نور به‌عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش‌آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش‌وپرورش با بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان است.

وی به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیت استفاده می‌کند.

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام استان در پایان گفت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود، اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی موردبررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد